Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اسداله جلال‌زاده با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت: این بارندگی‌ها ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان خسارت زده است.

وی با بیان اینکه همچنین ۵۰۰ دستگاه پل و ابنیه استان از این بارندگی‌ها آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: علی‌رغم حجم بارش‌ها اما جاده‌های اصلی مسدودی نداشته‌ایم و محورهای فرعی نیز بیشتر از دو ساعت مسدود نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال‌زاده با اشاره به طرح نوروزی راهداری بیان کرد: این طرح از ۲۵ اسفند ماه ۹۸ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی استان بیان کرد: تا کنون در قالب طرح ملی ابرار ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است.

وی بیان کرد: در مجموع برای آسفالت ۱۲۷ کیلومتر راه روستایی استان در قالب طرح ابرار برنامه‌ریزی شده که امیدواریم تا تیرماه اجرایی شود.

جلال‌زاده با اشاره به وضعیت حمل و نقل بار از استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۷ دستگاه ناوگان باری از استان برای حمل کالاهای اساسی به بنادر چابهار اعزام شده‌اند.

کد خبر 495805 برچسب‌ها استان خراسان جنوبی حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روستا استان خراسان جنوبی حوادث ایران بارندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر

خسرو کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این مدت شاهد وقوع بارندگی‌های بهاری خوبی هم در سطح کشور و هم استان هستیم.

وی تصریح کرد: این بارندگی‌ها با توجه به فصل بهار و اقتضای زمانی اکثراً به‌صورت رگباری و به مدت کوتاهی است، یکی دیگر از ویژگی‌های این بارش‌ها نقطه‌ای بودن آن‌ها می‌باشد، که با اقداماتی که از قبل انجام شده، بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری بیان داشت: از آنجایی که تقویم کوچ عشایر توسط تعدادی از عشایر رعایت نشده و قبل از ۲۵ اردیبهشت وارد استان شده‌اند، این افراد در مناطق کوهستانی غافلگیر شدند.

کیانی یادآور شد: با توجه به اخطارهای هواشناسی پیش‌بینی‌ها در این زمینه صورت گرفته و اطلاع‌رسانی‌ها به عشایر از طریق دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته بود.

وی عنوان داشت: فرمانداران، هلال احمر، امور عشایر و سایر سازمان‌های امدادی به بحث امداد و نجات عشایر گرفتار در سیلاب‌ها پرداختند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حدود ۳۵۰ خانوار خصوصاً عشایر در سراسر استان دچار خسارت‌های ناشی از بارندگی به‌صورت معیشتی شدند و امدادرسانی‌ها از زمانی که بارندگی‌ها آغاز شدند و بعد از آن در حال انجام است.

کیانی یادآور شد: با توجه به صعب‌العبور بودن بسیاری از مناطق امدادرسانی‌ها کمی سخت بود و ارزیابی خسارات در حداقل زمان ممکن انجام می‌شود.

وی افزود: در این مدت گزارش‌هایی از ریزش‌های کنار جاده‌ای داشتیم که در حداقل زمان ممکن توسط عوامل راهداری بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه‌بر خسارات معیشتی وارده به عشایر، به دام‌ها نیز خساراتی وارد شده است که در حال ارزیابی و جمع‌بندی در این زمینه هستیم.

کیانی تاکید کرد: هواشناسی استان برای امروز و فردا هم پیش‌بینی بارش‌هایی را داشته و لازم است عشایر توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 6098112

دیگر خبرها

  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران