Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مشایخی گفت: متاسفانه برخی از شهروندان به بهانه های مختلف با کَندن گل ها و نهال های غرس شده در سطح بولوار های شهر، عملا اقدام به تخریب فضای سبز شهری می کنند و این امر زحمات نیروهای خدوم شهرداری را از بین می برد.

«حسین مشایخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به اهمیت و نقش فضای سبز در زیباسازی شهر گفت: فضای سبز نقش مهمی در زیباسازی شهر، ایجاد هوای پاک، کاهش غبار و ریزگردها و همچنین کاهش آلایندگی دارد بنابراین احیا و ایجاد فضای سبز در دستور کار مجموعه شورای اسلامی و شهرداری جیرفت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت اظهار کرد: بنابراین هم گام با توسعه فضای سبز شهری و با فرهنگ سازی باید مانع تخریب فضای سبز و درختان از سوی برخی از شهروندان شد.

 

وی ضمن ابراز تاسف از رفتارهای برخی از شهروندان، عنوان کرد: برخی از شهروندان به بهانه های مختلف با کَندن گل ها و نهال های غرس شده در سطح بولوار های شهر، عملا اقدام به تخریب فضای سبز شهری می کنند و این امر زحمات نیروهای خدوم شهرداری را از بین می برد.


مشایخی افزود: برای کاشت و گل و نهال در هر یک از بولوار های سطح شهر بین ۱۵ تا ۳۰ نفر از نیروهای شهرداری مشغول فعالیت هستند.


وی بهره مندی از فضای سبز را حق هر شهروندی برشمرد و ادامه داد: بنابراین لازم است که تک تک شهروندان اهمیت ایجاد فضاهای سبز را دانسته و نسبت به حفظ و نگهداری و یا گسترش این فضاها با ما همکاری و همراهی کنند.


مشایخی ابراز کرد: چنانچه شهروندی برای کاشت گل و یا نهال در باغچه و حیاط منزل و یا کوچه نیاز به گل دارد نباید به این بهانه ها گل های کاشته شده در بولوار ها را بیرون آورد بلکه می تواند به نهالستان شهرداری مراجعه کند و گل و نهال مورد نیاز را دریافت کند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت با بیان این مطلب که هر کوچه می تواند نمادی از یک درخت و یا گل باشد، اظهار کرد: همشهریان می توانند با کاشت گل و یا یک نوع درخت مثل نهال نارنج، گل های ابریشمی و غیره به کوچه های شهر زیبایی و هویت ببخشند و از فضای سبز کوچه ها لذت ببرند.

 

وی شهرستان جیرفت را چهارمین گلخانه طبیعی جهان برشمرد و اظهار کرد: از آنجایی که شهرستان جیرفت قابلیت کشت و تکثیر گونه های متنوعی از گل ها را دارد در همین راستا تصمیم گرفتیم با کاشت گل های کاغذی رنگارنگ در بولوار های سطح شهر، جیرفت را به شهر گل های کاغذی ایران تبدیل کنیم بنابراین می طلبد همشهریان به کمک ما آمده و گل های کاشته شده در بولوار ها را تخریب نکنند.

 

مشایخی اضافه کرد: به همین منظور برای ایجاد فضایی زیبا، در هر یک از بولوار های سطح شهر گل های کاغذی یک رنگ کاشته شده به طول مثال بولوار جانبازان از سمت مصلی به طرف شهرک های بهشتی و رجایی، گل های کاغذی سفید کاشته شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت در پایان ضمن تشکر از نیروهای خدوم شهرداری، از همشهریان خواست که در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری با مجموعه شورای اسلامی و شهرداری جیرفت همکاری کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهر جیرفت ایجاد فضای سبز فضای سبز شهری فضای سبز برخی از شهروندان فضای سبز شهری شورای اسلامی گل های کاغذی فضای سبز شهر کاشته شده بولوار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

یحیی عیدی بیرانوند در مراسم روز زمین پاک، اظهار کرد: در اسلام به توسعه فضای سبز و درختکاری سفارش شده است و همه در قبال زیبایی زمین مسؤولیم.

وی بیان کرد: شهرداری بروجرد در غرب کشور، اولین شهری است که برای آبیاری فضای سبز از پساب استفاده می‌کند. در غرب کشور چنین پروژه‌ای شروع نشده است و با این طرح، استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز قطع خواهد شد و یک کار اساسی و زیربنای برای آینده شهر بروجرد است.

او افزود: برای تفکیک زباله با شرکت‌های بومی و غیربومی رایزنی کرده‌ایم و هر شرکت برنامه بهتری برای تفکیک زباله داشته باشد با شهرداری قرارداد خواهد بست.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست