Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سال هاست که ایران تحت تحریم‌های گسترده آمریکا، اروپا و سازمان ملل قرار دارد، اگرچه تحریم‌های سازمان ملل به واسطه توافق هسته‌ای لغو شده، اما بیشتر آن در عمل به مرحله اجرا در نیامده است.

تحریم‌های غرب علیه ایران شامل تحریم‌های دارویی و غذایی نیز می‌شود، چرا که به واسطه تحریم‌های اقتصادی بانکی، ایران نمی‌تواند برای خرید دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی اقدام کند، پس این بخش نیز در تحریم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعای آمریکا و اروپا در زمینه تحریم نبودن غذا و دارو، تنها یک ادعا است و عملاً چنین چیزی وجود ندارد.

اکنون که دنیا درگیر بیماری کرونا ویروس است، اکثر کشور‌هایی که به این ویروس مبتلا شده‌اند در فکر خود هستند چرا که گستردگی این بیماری و سرعت شیوع و سرایت آن بسیار زیاد است و فرصت کافی به مسئولین کشور‌ها نمی‌دهد تا بتوانند شرایط را کنترل کنند.

شرایط به گونه‌ای است که هر کشوری به فکر خود است و کمتر کشوری را می‌توان یافت که به دیگران کمک می‌کند.

دریافت کمک از دشمن، آن هم در شرایطی که دشمنی آن‌ها همچنان ادامه دارد و حتی در شرایطی که ویروس کرونا در ایران شایع شد و مقامات آمریکایی از این اتفاق شادمان هم شدند، یک تصمیم منطقی و عاقلانه نخواهد بود چرا که باید به کمک‌های آن شک داشت.

پزشکان بدون مرز که کمک‌های خود را راهی ایران کردند و حتی چندین پزشک نیز به ایران فرستادند، درست است که یک سازمان غیر دولتی و «ان جی اُ» است، اما در میان آن‌ها پزشکانی هم وجود دارند که از کشور‌های غربی و آمریکا حضور دارند و همین مسئله باعث می‌شود تا ایران به این موضوع دقیق‌تر و حساس‌تر بنگرد.

مردم ایران از یاد نبرده اند که دولت فرانسه خون‌های آلوده را به ایران صادر کرد.

اکنون که همه دنیا درگیر ویروس کرونا گشته، چگونه است که فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان دایه مهربانتر از مادر شده اند و قصد کمک‌های انسان دوستانه به ایران را دارند؟!

تاکنون هر آنچه از سوی کشور‌های غربی در قبال ایران دیده شده، در راستای نابودی ایران اسلامی بوده است و این مسئله بار‌ها از سوی غرب و آمریکا به اثبات رسیده و اگر کشور‌های غربی قصد کمک به ایران را دارند، چرا تحریم‌های اقتصادی و بانکی که وعده را آن در توافق هسته‌ای دادند لغو نمی‌کنند؟!

حضرت آیت الله خامنه‌ای در روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) درباره ادعای کمک آمریکا به ایران فرمودند؛ «اگر کسی را به عنوان درمان‌کننده و پزشک بخواهید بفرستید، ممکن است او بخواهد بیاید اینجا، اثر عملی سمّی را که تولید کرده‌اند را از نزدیک ببیند؛ چون گفته می‌شود که با استفاده‌ی از آشنایی‌های ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی به دست آورده‌اند، یک بخشی را بالخصوص برای ایران درست کرده‌اند؛ خب این ممکن است بخواهد بیاید ببیند که اثرش چگونه شد؛ اطّلاعات خودشان را تکمیل کنند و دشمنی خودشان را بیشتر کنند؛ بنابراین این حرفی نیست که کسی از ملّت ایران این را قبول کند.»

در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی یک دور اندیشی و آینده نگری دقیق دیده می‌شود.

آمریکا و اروپا غیر قابل اعتماد هستند و این غیر قابل اعتماد بودند بار‌ها برای مردم ایران ثابت شده است و تجربه آن را داشته اند.

توانایی ایران برای مقابله با ویروسی، چون کرونا کافی است، با وجودی که جمهوری اسلامی در تحریم قرار دارد، اما توانسته با امکانات موجود و با بهره گیری از توانمندی‌های نیرو‌های مسلح که دارای ویژگی‌های چند وجهی هستند، به هدایت وزارت بهداشت و درمان کشور، با بیماری کرونا مقابله کند.

مقایسه شرایط ایران با کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان می‌دهد که موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به دست آمده است اگرچه در شرایط بحرانی ضعف‌ها نیز نمود پیدا می‌کند، اما منصفافه خاهد بود اگر بگوییم شرایط ایران با بسیاری از کشورها، بسیار بهتر و مناسب‌تر است.

پس کمک‌های غرب به ایران را باید با دیده شک نگریست و به آن اطمینان و اعتماد نکرد چرا که اهداف آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران روشن است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مقابله با کرونا پزشکان بدون مرز تحریم های ایران کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام

به گزارش تابناک اقتصادی؛ توانایی ایران در مسیریابی و غلبه بر تحریم‌های نفتی و دستیابی به رکوردشکنی فروش نفت خام در شش سال گذشته، نشان از انعطاف‌پذیری، خلاقیت و نگاه راهبردی کشور در مواجهه با چالش‌های اقتصادی دارد. علیرغم اینکه ایران با محدودیت‌های قابل توجهی در صادرات نفت مواجه است، موفق شده است فروش نفت خود را افزایش دهد و سالانه تا ۳۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این موفقیت را می‌توان ناشی از اجرای سیاست‌های نوآورانه و آینده نگر در حوزه انرژی دولت سیزدهم دانست که ایران را قادر ساخته است از فرصت‌های جدید بازار سرمایه گذاری کند، پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد و درآمد‌های ارزی خود را افزایش دهد.

در همین رابطه پیرامون عبور ایران از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام برابر با میزان فروش در زمان برجام در سال ۲۰۲۳ میلادی با خانم زهرا فلاحی کارشناس انرژی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

زهرا فلاحی کارشناس انرژی در مورد مسیر خنثی سازی تحریم‌های تجارت نفت خام ایران گفت: رشد فروش نفت خام ایران نشان دهنده توانایی این کشور برای انطباق و تکامل در پاسخ به پویایی بازار در حال تغییر و فشار‌های ژئوپلیتیکی است. ایران با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی جدید، تنوع بخشیدن به پایگاه مشتری و به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد خود، توانسته است جایگاهی قوی در بازار جهانی نفت حفظ کند. این رویکرد پیشگیرانه نه تنها به ایران برای غلبه بر تحریم‌های اقتصادی کمک کرده است، بلکه این کشور را به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد و رقابتی در تجارت بین المللی نفت معرفی کرده است.

علاوه بر این، موفقیت ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش نفت و گاز، جذابیت این کشور را به عنوان مقصد سرمایه گذاری و شریک استراتژیک در بازار انرژی برجسته می‌کند. ایران با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های نفتی، توسعه میادین جدید نفتی و جذب سرمایه خارجی، به عنوان یک بازیگر کلیدی در جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز خود مطرح شده است. تمرکز بر ایجاد مشارکت‌های استراتژیک، ترویج سیاست‌های سرمایه‌دوستانه و ایجاد فضای کسب‌وکار مساعد، ایران را قادر می‌سازد تا به رکورد‌های سالانه سرمایه‌گذاری خارجی بیش از ۵ میلیارد دلار دست یابد.

این کارشناس انرژی در رابطه با بازسازی پالایشگاه‌های نیمه فعال کشور‌های آمریکای جنوبی و پایان تعمیرات بزرگ‌ترین پالایشگاه فراسرزمینی ایران در ونزوئلا اظهار کرد: دولت سیزدهم ایران استراتژی جسورانه و مبتکرانه‌ای را برای تغییر تجارت انرژی خود و تضمین بازار‌های تضمین شده برای صادرات نفت خام خود در پیش گرفته است. ایران با دور شدن از شیوه‌های سنتی تجارت نفت و بهره‌گیری از تخصص فنی و مهندسی داخلی، فرصت‌های جدیدی را برای رشد و گسترش در بازار جهانی نفت شناسایی کرده است.

تصمیم برای تمرکز بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پالایشگاهی، نوسازی و ارتقای امکانات موجود، و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند صنعت پالایشگاه، ایران را قادر ساخته تا وارد بازار‌های جدیدی شود و خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بخش انرژی آمریکای لاتین معرفی کند. امسال تعمیرات دو پالایشگاه نیمه فعال کشور‌های آمریکای جنوبی به دست مهندسان ایرانی به پایان خواهد رسید و شاهد از سرگیری کامل فعالیت بزرگ‌ترین پالایشگاه فراسرزمینی ایران در ونزوئلا خواهیم بود.

وی ادامه داد: ایران از طریق سرمایه گذاری‌های استراتژیک در پالایشگاه‌های نیمه فعال در آمریکای لاتین، جای پای خود را در منطقه گسترش داده، عملیات پالایشگاهی را احیا کرده و خود را به عنوان ارائه دهنده پیشرو خدمات فنی و مهندسی قرار داده است. ایران با بهره گیری از تخصص و نبوغ ایرانی، خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار انرژی آمریکای لاتین، به ویژه در کشور‌هایی مانند ونزوئلا، که بازسازی پالایشگاه‌ها فرصت‌های جدیدی را برای همکاری و رشد باز کرده است، تثبیت کرده است.

زهرا فلاحی در پایان گفت: موفقیت ایران در عبور از تحریم‌های نفتی، افزایش فروش نفت خام و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نشان‌دهنده چشم‌انداز استراتژیک و رویکرد نوآورانه این کشور در تجارت انرژی است. ایران با پذیرش فرصت‌های جدید بازار، تنوع بخشیدن به پایگاه مشتریان خود و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پالایشگاهی کشور‌های همسو با خود، خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار جهانی نفت معرفی کرده و خود را به عنوان یک شریک کلیدی در بخش انرژی تثبیت کرده است. در سال ۱۴۰۳ تعمیرات دو پالایشگاه نیمه فعال کشور‌های آمریکای جنوبی به دست مهندسان ایرانی به پایان خواهد رسید و مسیر توسعه صادرات نفت خام در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار