Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسخه‌ پیچیده شده استانداری مازندران برای جابه‌جایی روستای پیت‌سرا را باید به عنوان سند خواهرخواندگی روستاهای «منجیر» بخش کجور نوشهر در حافظه تاریخی مدیریتی استان مازندران و شهرستان‌های مذکور ضبط و ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، در یکی از شب‌های سرد و تاریک آذرماه ۱۳۸۷ هجری شمسی بود که برای نخستین‌بار خبر ریزش سنگ‌های عظیم‌الجثه و غول پیکر در روستای منجیر بخش کجور نوشهر از طریق خبرگزاری فارس رسانه‌ای شد و پس از آن توجه دیگر رسانه‌ها جهت شد و این خبر دردناک و ناراحت‌کننده مبنی بر تخریب چندین واحد مسکونی در صدر اخبار کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این حادثه غیرمترقبه و غیرمنتظره، مسؤولان شهرستانی و استانی به بررسی وضعیت و شرایط روستای منجیر پرداختند و در روزها و ماه‌های پس از آن با حضور در این روستا بازدیدهای میدانی به عمل آوردند و هر کدام وعده و وعیدهای مختلفی برای حل مشکل اهالی زحمتکش این روستا دادند که از جمله آن جا به‌جایی روستای منجیر به نقطه‌ای دیگر در همان حوالی بوده است و حتی پس از آن قرار بود نام این روستا نیز به «محمودآباد» تغییر کند.

اما از سال ۸۷ تا این روزهای آغازین سال ۱۳۹۹ هجری شمسی علاوه بر بازدیدهای میدانی بسیاری از مدیران شهرستانی، استانی و کشوری از روستای «منجیر» و مشاهده حجم خسارات وارده بر مردم و نیز در معرض خطر قرار گرفتن بخش‌های دیگر باقی مانده روستا از ریزش‌های بعدی سنگ‌های غول پیکر، در نهایت طی مصوبه‌ای بر جا به‌جایی این روستا تأکید شد که این موضوع سبب شد تا نور امیدی در دل اهالی این روستا و به ویژه خانواده‌هایی که منازل مسکونی و واحدهای دامی خود را در این حادثه از دست داده بودند روشن شود.

 

حال که از آن زمان تاکنون ثانیه‌ها، دقایق، ساعات، روزها، ماه‌ها و سال‌ها گذشت و تا الان که ۱۲ سال می‌گذرد ولی مصوبات مسؤولان کشوری و استانی به قوت خود باقی مانده است و هر کدام توپ را در زمین یکدیگر انداخته و از وعده‌هایی که داده‌اند، شانه خالی کردند و می‌کنند و هنوز حتی یک دانه ریگ هم در این روستا جا به جا نکردند و خود مصوبه ۱۲ ساله همچنان زیر آوار مانده است و خاک می‌خورد و اهالی نیز همچنان کابوس ریزش سنگ‌های غول پیکر را می‌بینند.

 

حال با شروع سال ۱۳۹۹ هجری خورشیدی و درست در نخستین روز از سال، ریزش سنگ‌های غول پیکر و عظیم ‌ا‌لجثه در روستای «پیت‌سرا» سوادکوه که منجر به تخریب ۸ واحد مسکونی و وارد آمدن خسارات به تعدادی خودرو و نیز راه‌های درون روستایی شده است، تداعی‌کننده حادثه غیرمترقبه و غیرمنتظره در روستای «منجیر» بخش کجور نوشهر است.

تشابه رفتارهای مسؤولان استانی و شهرستانی در روستای «پیت‌سرا» سوادکوه با رفتار مسؤولان در قبال روستای «منجیر» بخش کجور بسیار حیرت‌انگیز و جالب توجه است به طوری که پس از بازدیدهای میدانی برخی مدیران استانی و شهرستانی از محل حادثه ریزش سنگ‌های غول پیکر در این روستا، طبق عادت کهنه و قدیمی و در عین ناباوری نسخه غیرشفابخش روستای «منجیر» برای روستای «پیت‌سرا» نیز پیچیده شد.

 تصمیم به جا به‌جایی روستای پیت‌سرا و حتی سه نقطه زمین توسط شورای روستا و معتمدان شناسایی و به فرمانداری شهرستان سوادکوه پیشنهاد شود تا توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

این وعده‌ها دقیقاًً همان نسخه پیچیده شده برای روستای «منجیر» در بخش کجور نوشهر است که حدود ۱۲ سال قبل چنان پیچیده شد که پیچیدگی آن موجب پیچیده شدن روند جا به‌جایی روستای «منجیر» شده است.

نسخه‌ پیچیده شده استانداری مازندران را باید به عنوان سند خواهرخواندگی روستاهای «منجیر» بخش کجور نوشهر و «پیت‌سرا» شهرستان سوادکوه در حافظه تاریخی مدیریتی استان مازندران و شهرستان‌های مذکور ضبط و ثبت کرد.

اهالی روستای «پیت‌سرا» با توجه به نسخه کاملاً کپی‌برداری شده از نسخه صوری ۱۲ سال قبل برای جا به‌جایی روستای «منجیر» دل‌خوش نباشند زیرا اگر قرار بود آن نسخه کار آمد و قابل اجرا باشد همان ۱۲ سال قبل برای منجیری‌ها اجرایی می‌شد و دیگر مردم این روستا ۱۲ سال را همچنان با کابوس ریزش سنگ‌های غول پیکر و عظیم‌ الجثه به صبح نمی‌رساندند.

محمدحسین ملایی کندلوسی

انتهای پیام/۸۶۰۱۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کجور پیت سرا ریزش سنگ استانداری مازندران منجیر جا به جایی روستای بخش کجور نوشهر پیچیده شد جا به جا پیت سرا ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

روستای انارک از توابع شهرستان چوار استان ایلام است. این روستا طبیعت کوهستانی دارد و اغلب در طول سال با بارش‌های برف و باران همراه است. این بارش‌ها موجب گشته در فصل بهار و تابستان از طبیعت سرسبزی برخوردار شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم طبیعت بهاری این روستا را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین