Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@22:39:47 GMT

راه آهن رشت انزلی سال جاری به اتمام می‌رسد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۶۴۶

راه آهن رشت انزلی سال جاری به اتمام می‌رسد

معاون راه آهن شرکت ساخت از تکمیل راه آهن رشت انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در سال جاری خبر داد.

 

به گزارش پول نیوز، عباس خطیبی معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور  با بیان اینکه در سال ۹۹ سعی خواهیم کرد پروژه ریلی راه آهن خواف - هرات را به اتمام برسانیم، گفت: راه آهن خواف - هرات یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی و بین‌المللی در کشور است که از طریق آن می‌توانیم به کشور افغانستان متصل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه با ساخت این پروژه ریلی و راه آهنی ارتباط بین‌المللی بین تمامی کشورها ایجاد می‌شود افزود: با اتصال و ساخت این راه آهن به طول ۱۳۹ کیلومتر به کشور افغانستان متصل و از آنجا میزان جابه‌جایی بار و مسافر به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به اینکه راه آهن رشت به انزلی به طول ۴۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های ریلی است که در سال ۹۹ به صورت جدی ساخت و اتمام آن را در دستور کار خود قرار خواهیم داد، اظهار کرد: با ساخت این راه آهن اتصال به مراکز استان‌ها و از آنجا اتصال به کشور همسایه را به صورت جدی‌تری دنبال خواهیم کرد.

خطیبی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ برنامه‌ریزی برای اتصال راه آهن به سنندج و همدان را دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: تکمیل راه آهن  بستان آباد به تبریز را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و این دو پروژه از مهمترین اقداماتی است که امیدواریم با تأمین اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه، بتوانیم آنها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم .

او با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات بسیار مؤثری در حوزه ریلی کشور انجام داده‌ایم، گفت: توسعه شبکه ریلی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از مهمترین اقداماتی بود که در سال گذشته توسط راه‌آهن به شکل جدی دنبال شد.

معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  در ادامه به راه آهن چابهار - زاهدان هم اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از ابر پروژه‌های ریلی کشور به شمار می‌رود که تاکنون با تزریق منابع از سوی صندوق توسعه ملی کشور توانسته‌ایم پیشرفت‌های آن را به ۴۲ درصد برسانیم.

خطیبی گفت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ و با همکاری تمامی دستگاه‌ها و تزریق منابع بتوانیم این پروژه بزرگ را که نقش مؤثری در اتصال به کشورهای CIS دارد به اتمام برسانیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پروژه ریلی راه آهن بودجه سال 99 پول نیوز معاون راه آهن شرکت ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را  از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اشاره کرد: برای تحقق این امر با اپراتور‌ها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قرارداد‌هایی در این زمینه باشیم.

کرباسی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمند‌سازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

وی  با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: هدف اصلی‌ این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتور‌ها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند‌.

کرباسی اضافه کرد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح های آن ها مورد تأیید معاونت علمی، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت ها کسر می‌شود‌.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن اشاره به اینکه براساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به اپراتور‌ها داده شود، گفت: هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد. این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان ‌آورد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه