Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:13:15 GMT

شرایط سخت کارگران هندی در میان شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۸۳۸

شرایط سخت کارگران هندی در میان شیوع کرونا

بسته شدن تمام خدمات شهری، زندگی را برای کارگران روزمزد که به درآمد های روزانه خود برای زنده ماندن در شهر های بزرگ هند احتیاج دارند، بسیار سخت کرده است. این افراد اکنون نمی توانند حتی غذای روزانه خود را تامین کنند.

اگرچه نیرمالا سیتارمان وزیر اقتصاد هند، یک بسته ۲۳ میلیارد دلاری برای کمک به حاشیه نشینان و فقیران کلان شهر های هند در نظر گرفته، اما قرنطینه ۲۱ روزه سبب شده است تا هزاران کارگر مسیرهای طولانی را برای رسیدن به روستاهای خود طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط قرنطینه هیچ اتوبوس بین شهری و قطاری در مسیر های مشخص شده حرکت نمی کنند. اما حضور هزاران نفر در جاده های بین شهری، هدف اصلی قرنطینه هند که مقابله با شیوع کرونا می باشد را با چالش روبرو ساخته است.

رادشیام پاتل یک کارگر هندی به رسانه ها گفت: اکثر ما در شهر احمدآباد (ایالت گجرات) در رستوران ها و چای فروشی ها کار می کردیم. حقوق ما به صورت روزانه پرداخت می شد. اکنون شهر ها در تعطیلی کامل به سر می برند و کارفرمایان از ما خواسته اند تا به خانه های خود بازگردیم. ما زمانی که اوضاع عادی شود در محل کار خود حضور خواهیم یافت.

وی افزود: از آنجایی که هیچ اتوبوس یا قطاری وجود ندارد، ما تصمیم گرفتیم تا رسیدن به روستا، پیاده روی کنیم. روستای پاتل تا شهر احمد آباد ۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

در همین حال مقامات هندی در چندین ایالت اعلام کرده اند که برای انتقال کارگران، اتوبوس های مخصوص در نظر خواهند گرفت.

مانگی لال یک کارگر دیگر هندی گفت: ما هیچ پولی برای پرداخت اجاره خود نداریم. بهترین گزینه برای ما بازگشت به روستاها می باشد.

میانک چاودا یک مقام محلی پلیس در ایالت گجرات گفت: پلیس نهایت تلاش خود را برای منصرف ساختن کاگران از مهاجرت به روستاهای خود انجام می دهد. مهاجرت آنها هدف اصلی قرنطینه را به چالش می کشد. اما آنها چاره ای ندارند. ما سعی می کنیم به آنها آب و غذا برسانیم.

تعداد زیادی از این کارگران، هزینه خانواده های خود را در روستاها پرداخت می کنند. بسیاری از خانواده ها در روستاهای هند با جمعیت بالای ۶ نفر هستند. بنابراین نبود کار به مدت تقریبی یک ماه، زندگی را برای این افراد سخت تر می کند.

سانجی چودری یک کارگر در شهر دهلی نو نیز گفت: ما نمی توانیم هزینه های خود را پرداخت کنیم. اما ما نگران خانواده های خود هستیم. آنها به حمایت مالی ما وابسته هستند. اکنون با وجود این قرنطینه خانواده های ما در تامین غذا با مشکل مواجه می شوند. ارویند کجریوال روز چهارشنبه اعلام کرد که هر یک از کارگران یک کمک مالی ۵ هزار روپیه ای (حدود ۴۵ دلار) دریافت می کنند.

کارشناسان تخمین می زنند که تعطیلی ۲۱ روزه هند، بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت.

جمعیت کارگران هند حدود ۴۰۰ میلیون نفر تخمین زده می شود. از این تعداد ۹۴درصد آنها در مشاغل غیررسمی کار می‌کنند، نظیر مؤسسات غیر سازماندهی شده، از فروشندگان دوره‌گرد گرفته تا کارگاه‌های خصوصی که در آن کارگران به صیقل زدن الماس و جواهرآلات می‌پردازند. بخش سازماندهی شده شامل کارمندان دولت ویا کارکنانی که در سازمانهای اقتصادی وابسته به دولت یا بخش خصوصی کار می‌کنند، می‌باشد.

هند با جمعیت بیش از ۱.۳ میلیارد نفر در تلاش است تا با  منابع محدود با این ویروس  فراگیر مبارزه کند. بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود. واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

برچسب‌ها هند ویروس کرونا کارگر پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ویروس کرونا کارگر هند هند هند هند هند هند هند هند هند ویروس کرونا کارگر خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم) طرز پخت واویشکای دنبالچه مرغ و نان (فیلم) طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت