Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@08:38:50 GMT

۳۱ نمایش و ۴ کارگاه آموزشی در منطقه آزاد اروند اجرا شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۸۹۶

۳۱ نمایش و ۴ کارگاه آموزشی در منطقه آزاد اروند اجرا شد

مردانی از اجرای ۳۱ نمایش و برگزاری چهار گارگاه آموزشی در سال ۹۸ در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این نمایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی سال گذشته با حمایت و پشتیبانی معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر اجرا شد.

«رضا مردانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک روز جهانی تئاتر اظهار کرد: در سال 1398 با مشارکت، حمایت و پشتیبانی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و همکاری گروه‌های مختلف نمایشی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر 31 نمایش صحنه‌ای و خیابانی اجرا و چهار کارگاه آموزشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه گروه‌های هنری منطقه آزاد اروند همواره با شناخت و آشنایی مشکلات و نیازهای جامعه، گام‌های تاثیرگذاری در رفع موانع با ایجاد راهکارهای مفید بر می‌دارند افزود: این اداره‌کل در سال 1398 تمام توان خود را به کار بست تا مشکلات اهالی فرهنگ و هنر به حداقل برساند و هنرمندان هنرهای نمایشی با خلاقیت‌های خود نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی را به مرحله اجرا در این منطقه به منصه ظهور بگذارند.

 

وی به برگزاری جشنواره‌های مختلف در سال 1398 در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و یادآور شد: بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، سومین جشنواره تئاتر استانی اروند و جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه آبادان از جمله جشنواره‌هایی بود که در سال گذشته با همت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، هنرمندان و مجموعه ادارات ارشاد دو شهرستان در آبادان و خرمشهر برگزار شد.

 

مردانی تصریح کرد: همچنین در این سال شاهد موفقیت‌های چشمگیر به لحاظ کسب عناوین برتر و اجراهای هنرمندان عرصه نمایشی منطقه آزاد اروند در سطح ملی و استانی بودیم.

 

وی از ساخت و راه‌اندازی پلاتوهای تمرینی برای هنرمندان هنرهای نمایشی منطقه در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سال 98 خبر داد و اضافه کرد: یکی از اقدامات تأثیرگذار، شایسته و ماندگار در سال 1398 برای هنرمندان گرانقدر هنرهای نمایشی منطقه که توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفت، ساخت و راه‌اندازی پلاتوهای تمرینی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بود با این اقدام در سال جدید با برنامه‌ریزی بخش اعظمی از مشکلات تمرینی گروه‌های نمایشی رفع خواهد شد.

 

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به برگزاری نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی اجرا شده سال 98 در شهرستان آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: نمایش‌های «نامه‌ای به دخترم سهراب» به نویسندگی طیبه نیک‌آزاد و علی حیدری و به کارگردانی علی حیدری، «نامه‌هایی از مردگان» نوشته علی رستگار و به کارگردانی ندا اعتمادی‌کیا، «مرگ معکوس» به نویسندگی و کارگردانی شهرام پورعسکر، «چشم آبی سگ» نوشته محمدرضا قاسمی و به کارگردانی شبنم زیرک‌قشقایی و «من هنوز زنده‌ام» به نویسندگی محمد قاسمی و کارگردانی عقیل محسناوی از جمله برنامه‌های صحنه‌ای بود که در سال 98 برگزار شد.

 

وی ابراز کرد: همچنین نمایشنامه‌های «من شدم ونگوک و تو شدی بت‌من» نوشته ندا اعتمادی کیا و به کارگردانی محمد امین قلمی، «آنسنمک» به نویسندگی و کارگردانی حدیث سعدی، «نت‌های بی‌صدا» به نویسندگی و کارگردانی مرجان یداله‌زاده، «شکلات تلخ» نوشته علی رستگار و به کارگردانی ستاره ریحانی، «روال عادی» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا نصاری، نمایش کودک و نوجوان «جنگل سبز» به نویسندگی و کارگردانی سهراب میثمی، نمایش «مختلف الاظلاع» ساخته نادر فلاح و نمایش کودک و نوجوان «قصه ماری که بادکنک شد» کاری از ندا اعتمادی‌کیا از دیگر فعالیت‌های هنرهای نمایشی صحنه‌ای در شهرستان آبادان به‌شمار می‌روند.

 

مردانی عنوان کرد: نمایش خیابانی «آبادانی‌ها» ساخته رضا چوپان، «جن‌گیر» به نویسندگی و کارگردانی رضا چوپان و «طویله دات کام» به کارگردانی و نویسندگی سهیلا رهگشای از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال 98 در شهرستان آبادان بودند.

 

وی به نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی اجرا شده در شهرستان خرمشهر نیز اشاره کرد و ادامه داد: نمایش «شلب» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی حمید بقایی، «بوی خاکستر» به نویسندگی و کارگردانی عبدالحسین جلیل‌نسب، «لگاح» به نویسندگی آمنه پورحسینی و پژمان مهراب‌پور و کارگردانی عبدالله حلیات، «گزارش یک تابوت» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی حسن غابشی، «مترسک و کلاغ‌ها» به نویسندگی فاطمه اعزازی و لعیا باقریان و کارگردانی حسن غابشی، «پاراالمپیک» به نویسندگی آمنه پورحسینی و کارگردانی پژمان مهراب‌پور، «من من نیستم» به نویسندگی عدنان دریس و کارگردانی اسما مویسات و «هیچ کس برادرت نیست» به نویسندگی عدنان دریس و کارگردانی زهرا مویسات از جمله آنهاست.

 

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند بیان کرد: همچنین نمایش‌های «یک روز عادی یک خانواده غیرعادی» به نویسندگی محمد اردکانی‌نژاد و کارگردانی امید احمدی، «یک دقیقه سکوت» به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی امید احمدی و لعیا باقریان، «آتش در خانه» به نویسندگی بهار جلیلیان و کارگردانی امید احمدی و لعیا باقریان، «آخرین مجلس» به نویسندگی ساسان مددی و کارگردانی امید احمدی، «در مغازه شایا» به نویسندگی کارن فالنتین و کارگردانی امید احمدی از دیگر نمایش‌های اجرا شده است.

 

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر در سال 98 در منطقه آزاد اروند خبر داد و خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی زخم درام با تدریس «استاد ساناز بیان»، کارگاه تئاتر مستند «استاد یوسف باپیری»، کارگاه بازیگری «استاد پیام دهکردی» و کارگاه تئاتر بیرونی «استاد شیرین بزرگمهر» از جمله کارگاه‌های برگزار شده تئاتر بود که مورد استقبال علاقه‌مندان به فعالیت‌های نمایشی نیز قرار گرفت .

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: منطقه آزاد اروند جشنواره تئاتر فجر جشنواره تئاتر جشنواره استانی جشنواره ملی تئاتر نویسندگی و کارگردانی سازمان منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اروند صحنه ای و خیابانی معاونت فرهنگی هنرهای نمایشی صحنه ای برگزار شد سال 1398 اجرا شده اداره کل اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با روز ملی خلیج فارس و در حاشیه حضور در سومین نمایشگاه مهارت‌های من در محل نمایشگاه‌های بین المللی قشم، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران جدید قشم با هدف گسترش آگاهی فرهنگ و تمدن خلیج فارس و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جزیره، هنر خود را در قالب ۵۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی قشم به نمایش گذاشته اند.

ادریس راموز همزمان افزود: دو هزار و ۲۲۰ هنرجو از ۱۲ هنرستان آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم هنر‌هایی همچون نقاشی، طراحی و دوخت پوشاک، طراحی جلد کتاب، صنایع دستی دریایی، چرم دوزی، نجاری، جوشکاری، طراحی نرم افزار رایانه‌ای و الکترونیک آثار خود را در برابر دید علاقمندان به نمایش گذاشته اند.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف مهارت آموزی و افزایش توانمندی دانش آموزان جزیره قشم و پیوند آن با صنعت و بازار برگزار شده است که یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

بیشتر بخوانید: پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه قشم به عنوان جزیره نوآور و خلاق معرفی شده است افزود: در سومین دوره نمایشگاه مهارت‌های من نیز به دنبال ارائه فرصت‌ها و روایت جزیره جهانی قشم و گسترش مفهوم مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس با استفاده از توان دانش آموزان جزیره هستیم.

سومین نمایشگاه مهارت‌های من به مناسبت هفته ملی خلیج فارس، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی قشم پذیرای هنردوستان و علاقمندان است.

در حاشیه سومین نمایشگاه مهارت‌های من، از ۱۶ دانش آموز حائز رتبه‌های برتر منطقه‌ای در المپیاد شایستگی محور و جمعی از آموزگاران هنرستان‌های شهر قشم تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • بارش باران در اروند
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • مدارس اروند مجازی شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • موعود شمخانی کیست؟