Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@09:53:21 GMT

کارکنان سفارت امریکا عراق را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۹۳۵

کارکنان سفارت امریکا عراق را ترک کردند

به گزارش وبگآه «بغداد الیوم»،‌ در بیانیه سفارت آمده است که به دلیل مجموعه ای از شرایط امنیتی و رویه های مسافرتی در نتیجه اپیدمی ویروس کرونا، وزارت امور خارجه دستور بازگشت کارمندان سفارت آمریکا و مرکز پشتیبانی دیپلماتیک بغداد و کنسولگری آمریکا در اربیل را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که خدمات صدور روادید در بغداد و اربیل همچنان به حالت تعلیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه به سرکردگی آمریکا، پنجشنبه (26 مارس 2020) از تعلیق فعالیت های خود در عراق به علت امنیتی و انتشار ویروس کرونا خبر داد.

ائتلاف بین المللی اعتراف کرد که انتشار ویروس کرونا، ماموریت آنها را در عراق و سوریه را مختل کرده است.

این ائتلاف آمریکایی با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که «چالش بی سابقه ویروس کرونا شیوع یافته در عراق و سوریه، موجب شد ماموریت نیروهای ائتلاف بین المللی تحت الشعاع این بیماری قرار گیرد.»
در این بیانیه تاکید شده است که ائتلاف بین المللی ناچار شده است به طور موقت و برای حفاظت از نیروهایش در این برهه خطرناک، با هماهنگی کامل دولت عراق، تغییرهایی در ماموریت های خود ایجاد کند.

312 310

کد خبر 1369608

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عراق ویروس کرونا ائتلاف بین المللی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت بوئینگ نخستین ماموریت استارلاینر خود را در تاریخ ششم ماه می‌سال جاری و کمتر از ده روز دیگر در یک پرواز آزمایشی حیاتی برای ناسا به فضا پرتاب می‌کند تا نشان دهد کپسول فضایی تجاری خود برای انتقال خدمه این سازمان به ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده است.

آزمایش پرواز خدمه استارلاینر در یک ماموریت یک هفته‌ای از مجتمع پرتاب فضایی ۴۱ ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا راه اندازی می‌شود. 

مقامات آژانس ناسا ساعاتی پس از پایان تمرین گفتند، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز فضانوردان ناسا در این ماموریت تاریخی آزمایش حیاتی لباس را قبل از پرتاب به پایان رسانده‌اند.

آنها در یک پست وبلاگی در روز جمعه نوشتند: ویلمور و ویلیامز یک سری از نقاط عطف روز پرتاب را از جمله هماهنگ‌سازی، کار در شبیه‌ساز عرشه پرواز و کار کردن با همان نرم‌افزاری که در حین پرتاب استفاده می‌شود را عملیاتی کرده و اکنون همه چیز آماده شروع این پرتاب تاریخی است.

این تمرین در مرکز فضایی کندی ناسا در اورلاندو، فلوریدا انجام شد و شامل یک روند شمارش معکوس با فضاپیمای استارلاینر بود که بالای موشک اطلس‌وی قرار دارد و آن را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند.

نخستین مأموریت استارلاینر با فضانوردان، با هدف صدور گواهینامه این فضاپیما برای ماموریت‌های شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی که ممکن است از سال ۲۰۲۵ آغاز شود، صورت می‌گیرد.

بوچ ویلمور، فرمانده آزمایش پرواز خدمه بوئینگ استارلاینر و خلبان سونیتا ویلیامز، جت مافوق صوت T-۳۸ ناسا را پس از یک پرواز کوتاه از میدان الینگتون در هیوستون در نزدیکی مرکز فضایی جانسون، در تأسیسات پرتاب و فرود مرکز فضایی فرود آوردند.

مأموریت یک هفته‌ای فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، آخرین سفر آزمایشی برای استارلاینر بوئینگ است تا ثابت کند برای پرواز‌های عملیاتی خدمه ناسا آماده است. در پایان ماموریت، استارلاینر با چتر به زمین و در جنوب غربی ایالات متحده فرود می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد