Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@19:45:26 GMT

هیئت مذاکره کننده افغانستان با طالبان نهایی شد + فهرست

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۹۷۲

به گزارش تسنیم، وزارت دولت در امور صلح افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئتی 21 نفره از دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان تعیین شده است.

بر اساس این بیانیه، هیئت مذاکره کننده با طالبان پس از دقت فراوان و مشورت با جناح‌ها و اقشار تاثیرگذار جامعه در افغانستان تعیین شده است.

«سلام رحیمی» وزیر دولت در امور صلح افغانستان نیز در توییترش خبر داد که «محمد معصوم استانکزی» رئیس سابق امنیت ملی این کشور رهبری هیئت مذاکره کننده را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- فاطمه گیلانی، 3- نادر نادری، 4- عبدالمتین بیک، 5- فوزیه کوفی، 6- ضرار احمد مقبل، 7- عبدالهادی ارغندیوال، 8- محمد رسول طالب، 9- حبیبه سرابی، 10- غیرت بهیر، 11- محمد حفیظ منصور، 12- غلام فاروق مجروح، 13- عنایت الله بلیغ، 14- باتور دوستم، 15- کلیم‌الله نقیبی، 16- محمد ناطقی ، 17- ایوب انصاری، 18- شهلا فرید، 19- شریفه زرمتی، 20- خالد نور، 21- امین احمدی از اعضای این هیئت 21 نفری هستند.

سلام رحیمی تاکید کرده است که وزارت دولت در امور صلح افغانستان برای برای پیشبرد روند صلح و مدیریت تمامی میکانیسم‌های تصمیم‌گیری، سهولت‌‌های مورد نیاز را از سوی دولت فراهم می‌کند و امور اجرایی مربوط را مسئولانه به پیش خواهد برد.

این هیئت در حالی تعیین شده است که جنجال‌های انتخاباتی اشرف غنی و عبدالله هنوز باقی است و وزارت خارجه آمریکا به کاهش کمک‌های یک میلیارد دلاری به افغانستان خبر داده است.

از سوی دیگر، تیم‌های افغانستان، طالبان و برخی از کشورهای غربی در روزهای گذشته از طریق کنفرانس ویدئویی درباره آزادی زندانیان رایزنی می‌کنند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که در این دور از گفت‌وگوها تیم فنی طالبان با هیئتی از صلیب سرخ، مقامات آمریکایی و قطری و نیز تیم فنی کابل حضور دارند.

وی گفته بود که هدف این گفت‌وگوها این است که « براساس توافقنامه‌ای که با آمریکا به امضا رسیده، زمینه آزادی 5 هزار زندانی طالبان و همچنین زندانیان کابل فراهم شود.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟

به‌گزارش همشهری آنلاین یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.
عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کد خبر 847183 برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • اعلام لیست ۳۰ نفره تیم ملی والیبال ایران؛ موسوی و غفور از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ جاماندند
  • لیست ۳۰ نفره والیبال ایران در لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • شوک بزرگ به تیم ملی؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل