Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@16:31:45 GMT

کوچ زود هنگام عشایر ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۹۹۶

کوچ زود هنگام عشایر ممنوع شد

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز فارس، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت: با کوچ زود هنگام و خارج از برنامه عشایر برخورد و از انجام آن جلوگیری می‌شود.

یعقوب نظریان مادوانی افزود: چرای زود هنگام دام در مراتع یکی از عوامل مهم تخریب عرصه‌های طبیعی است از این رو زمان ورود دام به مراتع ییلاقی باید مطابق با تاریخ کوچ و پروانه‌های مرتعداری صادر شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ادامه گشت‌های نوروزی مامورین منابع طبیعی این شهرستان با کوچ زود هنگام خودرویی عشایر از سمت شهرستان خنج مواجه شدند که پس از بررسی این موضوع توسط کارشناس مرتع از ادامه مسیر دامداران جلوگیری شد.

وی با اشاره به تاکید مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان فارس مبنی بر کنترل شریان اصلی کوچ در شهرستان اظهار کرد: این شاه راه کوچ عشایری توسط کارشناسان مرتع این اداره زیر نظر و در کنترل کامل است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه کوچ قبل از موعد عشایر به مراتع ییلاقی فارس و اصفهان تخلف محسوب می‌شود، گفت: این اتفاق موجب تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و مشکلات زیادی در خدمات رسانی به این قشر مولد می‌شود.

قیروکارزین با وجود عرصه‌های مرتعی غنی از مهم‌ترین سکونت گاه‌های عشایری در فصول پائیز و زمستان است و شریان اصلی کوچ از این شهرستان عبور می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کوچ فارس عشایر منابع طبیعی زود هنگام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هرگونه تغییر اراضی کشاورزی از حالت اولیه نیاز به مجوز دارد که احداث باغ نیز از جمله مواردی است که برای احداث آن باید از جهادکشاورزی مجوز گرفت.

وی اضافه کرد: دلیل ممنوعیت احداث باغ در پایاب شبکه دشت قزوین با هدف تامین آب از این شبکه با هدف برون رفت از وضعیت موجود بوده که باید مورد توجه بهره برداران استان قرار گیرد.

عطایی با بیان اینکه روش‌های نوین آبیاری و اجرای الگوی کشت مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت موجود در منابع آبی است، ادامه داد: با توجه به وضعیت منابع آبی چاره‌ای جز استفاده از روش‌های نوین برای تولید محصولات کشاورزی و اجرای الگوی کشت در مزارع استان نداریم.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: طرح جهش تولید به عنوان یک طرح ساختاری و هوشمند در راستای اجرای الگوی کشت و با هدف افزایش تولید اجرا می‌شود که در این طرح با روش کارشناسی می‌توان افزایش تولید در دیمزار‌ها را شاهد باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: رعایت الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی می‌تواند علاوه بر حل معضل کم آبی به افزایش راندمان تولید و بهره وری در سطح منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است