Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@22:45:55 GMT

تولید روزانه تخم مرغ به ۳ هزار تن رسید

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۵۶۳۱

تولید روزانه تخم مرغ به ۳ هزار تن رسید

ایران اکونومیست- نبی پور گفت: متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزار تومان بوده که نسبت به قبل از عید ۵۰۰ تومان افزایش داشته است.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ تا ۹ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان بوده که نسبت به ایام قبل از عید نرخ هر کیلو تخم مرغ ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ازدیاد تقاضا به واسطه کنسل شدن سفر‌ها و برقراری صادرات را از جمله دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا، قیمت تخم مرغ تا پایان تعطیلات تغییری نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید: نرخ یک شانه تخم مرغ ۱۶ هزار تومان است 
نبی پور با انتقاد از گرانی تخم مرغ در خرده فروشی‌ها بیان کرد: علی رغم آنکه بار‌ها اعلام کرده‌ایم که اتحادیه حاضر است هر کیلو تخم مرغ را با نرخ ۷ هزار و ۷۴۰ تومان توزیع کند، اما تقاضایی وجود ندارد به طوری که با وجود ارسال ماشین به میادین مجدد بار عودت داده شد.
مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: با توجه به عدم حذف گله‌های پیر بالای ۹۰ هفته، روزانه بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.
او با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی به شدت افزایش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۲۵۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۷۵۰ تومان به مرغدار عرضه می‌شود که با این وجود مرغداران بعید است که بتوانند به امر تولید ادامه دهند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات تمامی نهاده‌ها جز ذرت و کنجاله سویا حذف شده است که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید تأثیر بسزایی دارد به گونه‌ای که در صورت ثبات قیمت مصوب، مرغداران قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.   باشگاه خبرنگاران برچسب ها: قیمت تخم مرغ ، تولید تخم مرغ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ تولید تخم مرغ کیلو تخم مرغ قیمت تخم مرغ هزار تومان تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت صعودی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی برای عرضه به مشتریانش در ماه ژوئن و کاهش امیدواری به برقراری آتش‌بس در غزه و درنتیجه بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه، قیمت معامله‌های آتی نفت خام روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت.

قیمت معامله‌های آینده نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۸ و ۵۹ دقیقه به وقت گرینویچ با ۷۳ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۴ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، با قیمت ۷۸ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

معامله‌های آینده هر دو نوع نفت خام شاخص هفته گذشته بیشترین کاهش را در سه ماه اخیر ثبت کرد. پس از آنکه سرمایه‌گذاران داده‌های ضعیف مربوط به اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانکی بانک فدرال رزرو آمریکا را ارزیابی کردند، قیمت نفت خام برنت بیش از ۷ درصد و نفت خام آمریکا ۶.۸ درصد کاهش یافت.

صرف ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت‌های نفت هم با آغاز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه کاهش یافت.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: اخبار مربوط به تصمیم رژیم صهیونیستی به گسترش عملیات در رفح، احتمال توافق آتش‌بس را از مسیر خود خارج و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را دوباره شعله‌ور می‌کند. همچنین، هم‌زمان با بالارفتن قیمت‌های نفت، عربستان سعودی هم قیمت‌های رسمی فروش نفت خام خود را به مشتریان آسیایی، اروپای شمال غربی و مدیترانه در ماه ژوئن افزایش داد که این اقدام نشان‌دهنده پیش‌بینی رشد تقاضا در فصل تابستان است.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالای مؤسسه آی‌ان‌جی، در یادداشتی بیان کر: پس از افت بیش از ۷.۳ درصدی قیمت‌های نفت در معامله‌های هفته گذشته به‌دلیل کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، نفت خام شاخص برنت هفته معاملاتی جدید را با شرایط بهتری آغاز کرد و با افزایش قیمت همراه شد.

وی افزود: این رویداد پس از آن صورت می‌گیرد که هم‌زمان با کاهش عرضه نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، عربستان سعودی قیمت‌های رسمی فروش نفت خام را برای عرضه به بیشتر مشتریان خود در ماه ژوئن افزایش داد.

کد خبر 6098449 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت جدید پژو پارس؛ پژو پارس امروز سقوط کرد!
  • توضیحات مهم رئیسی درباره روند تورم | من روزانه آمار قیمت ها می‌گیرم نه هفتگی و...
  • (ویدئو) رئیسی: قیمت کالا‌ها را روزانه دنبال می‌کنم
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • قیمت نفت صعودی شد
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید