Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@06:30:25 GMT

تدوین سند سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۵۶۶۷

تدوین سند سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی  با اشاره به رونمایی از سند سرمایه‌گذاری در استان  گفت: ایجاد اشتغال و رونق تولید مستلزم شکل‌گیری سرمایه‌گذاری است و بر همین مبنا تقسیم کاری انجام شده و رویکرد  سند سرمایه‌گذاری ایجاد اشغال جدید، حفظ اشتغال و توسعه ظرفیت‌های موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی در مناطق ویژه اقتصادی قصرشیرین و اسلام آبادغرب، شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های کشاورزی، توسعه روش‌های آبیاری مدرن، توسعه زیرساخت‌های انبار و سردخانه، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای مناسب برای کار و تلاش فعالان اقتصادی با حذف موانع بوروکراتیک و حمایت واقعی و معنادار از سرمایه‌گذاران از جمله این استراتژی‌ها است.

حاتمی گفت: رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و رفع موانع تولید و بازگرداندن واحد‌های راکد و نیمه فعال و تملیک شده به چرخه فعالیت تولیدی و خدماتی در تمام بخش‌ها و توسعه ظرفیت واحد‌های موجود و دارای قابلیت با هدف اقتصادی و سود آور کردن کسب و کار واحد‌ها نیز به طور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

او با اشاره به تلاش برای جذب و جلب سرمایه‌گذاری‌های جدید داخلی و خارجی بر مبنای مزیت‌های استان در قالب برنامه‌های مدون و طراحی شده افزود: حمایت از بخش خدمات و زیر بخش‌های آن نظیر گردشگری، حمل و نقل، صنایع دستی، اصناف، محصولات فرهنگی، هنری و ورزشی، تجارت خارجی، مراکز مشاوره‌ای، آموزشی و مهارتی دانش پایه که بتوانند تحرک جدی در مشاغل کوچک و خانگی به وجود آورند نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

حاتمی با اشاره به ضرورت توجه به توانمند نمودن اقشار آسیب پذیر و با سطح درآمد پایین در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها در زمینه اشتغال، آموزش، امتیازات قانونی فراگیر گفت: توجه به مزیت‌های نسبی و آشکار شده استان در قالب زنجیره‌های ارزش نظیر عسل، قطعه سازی، طیور محلی، نخود، روغن کرمانشاهی، تخمه سنقری، زیتون، انار، محصولات پائین دست پتروشیمی و صنایع دستی با هدفمند کردن حمایت‌های مالی، بانکی و آموزشی نیز صورت دارد.

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال جوانان سرمایه گذاری خارجی تسهیلات بانکی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: به جز یکی دو مورد، دیگر بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان کرمان ندارند و مفرّی برای فرار سرمایه شده‌اند و مشخص نیست این عدد بزرگ کجا می‌رود.

محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: شرکت‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی با چالش جدی مواجه هستند و باید برای تامین سرمایه در گردش اقدام اساسی صورت بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: بازگشت حقوق دولتی معادن به استان نیاز به قانون دارد و برای تغییر محل هزینه‌کرد باید مرجع قانونی داشته باشیم که کار در این زمینه به خوبی دارد پیش می‌رود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در کشور همه از بانک‌های خصوصی گلایه دارند، تصریح کرد: به جز یکی دو مورد، دیگر بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان کرمان ندارند و مفرّی برای فرار سرمایه شده‌اند و مشخص نیست این عدد بزرگ کجا می‌رود.

به گزارش ایسنا، امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در اقتصاد باید ساختار درستی داشته باشد، از شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی به‌عنوان نمونه‌هایی از ساختارهای مناسب در این زمینه نام برد و گفت: مردم باید در فضای آرام برای سرمایه‌گذاری بیایند.

وی اظهار کرد: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان در سال گذشته به رتبه چهارم کشوری ارتقا پیدا کرد و این وضعیت باید در کسب و کار استان هم دیده شود، هرچند هم‌اکنون هم شاهد آثار مثبت آن هستیم.

حسن زاده تصریح کرد: اقداماتی که در سال گذشته در استان کرمان آغاز شده، در راستای شعار سال جاری است و تیم اقتصادی استان خوشحال است که در مسیر درستی حرکت می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مردم استان کرمان هم دارای سرمایه هستند و هم دوست دارند برای سرمایه‌گذاری و تولید پای کار آیند، اما بلد نیستند و از اتاق بازرگانی کرمان درخواست داریم، بحث آموزش را برای ورود سرمایه مردم به تولید دنبال کند.

وی از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و این برنامه را فرصتی مناسب برای توسعه استان برشمرد.

حسن زاده در پایان با تاکید بر راه‌اندازی کمیته آموزش اظهار کرد: وام‌های تبصره‌ای در استان کرمان به‌ سمت مهارت و فنی و حرفه‌ای رفته، زیرا فردی که مهارت داشته باشد، مسیر را پیدا می‌کند اما فردی که آموزش ندیده، نمی‌تواند پیشرفت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکریم معلم از واجبات الهی است
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است