Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  کسانی که در صنایع شیرینی خدمات رسانی می‌کنند اگر کوچک‌ترین علامتی شامل تب، سرفه یا کوچک‌ترین علامت دیگری بود که مبنی بر سرماخوردگی است باید بلافاصله از آن محیط دور شود؛ چرا که اگر فردی به کرونا آلوده باشد بعد از لمس با کیک، نان، شیرینی و ... می‌تواند آن را به دیگران انتقال دهد خارج شدن از این محیط وجدان کاری می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خریداران باید چه نکاتی را هنگام خرید رعایت کنند؟


اگر هوس خرید آبمیوه یا کیک به سرتان زد حتما از آبمیوه‌ها یا کیک‌های بسته بندی شده استفاده کنید. ویروس کرونا وارد کیک نمی‌شود، اما اگر کسی به ویروس کرونا مبتلا باشد هنگام عطسه و سرفه باعث آلوده شدن مواد کیک یا سایر وسایل خواهد شد.

از آنجایی که ما نمی‌توانیم افراد مبتلا به کرونا را شناسایی کنیم و شناخت مکان‌های معتبر و افرادی که اصول بهداشتی را رعایت کنند برایمان کمی سخت است؛ بنابراین باید از تمام خوراکی‌های بسته بندی شده استفاده کنیم.

هنگام خرید نان هم باید دستان خود را ضدعفونی کنیم و پس از خرید آن‌ها را قطعه قطعه کرده و داخل یخچال به مدت چند روز فریز کنیم و سپس در داخل مایکروفر یا روی بخاری آنرا داغ کنیم؛ چرا که ویروس به حرارت و گرما حساسیت دارد با گرما از بین خواهد رفت. اگر در خرید وسایل خیلی مشکوک بودیم، می‌توانیم آن را بشوییم و بعد از محتویات داخلش استفاده کنیم.

نکته اساسی این است که کارفرمایان باید دقت کنند تا کارگران در نانوایی ها، شیرینی پزی‌ها و آبمیوه گیری‌هایی که به فعالیت مشغول هستند در صورت بروز هر گونه علائم درمورد کرونا آن‌ها را از محیط کار دور کنند تا این ویروس هر چه سریع‌تر نابود شود.

 

درباره ویروس جدید چه می‌دانیم؟


پژوهشی که در کشور چین درباره این ویروس انجام شده و طی آن پرونده ۴۴ هزار بیمار بررسی شده، نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد بیماران نشانه‌های خفیفی از بیماری داشتند، در حالی که کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات قلبی، دیابت و کادر پزشکی بیشتر در معرض خطر بوده‌اند.

سرایت این ویروس بین انسان‌ها چقدر آسان است؟


در ابتدای ماه دسامبر سال گذشته میلادی که این ویروس در انسان شناسایی شد، مقامات چینی عقیده داشتند که این ویروس از انسان به انسان منتقل نمی‌شود. اما در حال حاضر مواردی از انتقال این ویروس از انسان به انسان هنگام عطسه، سرفه یا از طریق مجاری تنفسی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار ویروس کرونا در ایران/ ۳۲ هزار و ۳۳۲ مبتلا؛ ۲۳۷۸ فوتی

سازمان وزارت جهانی بهداشت طی اعلامیه‌ای اعلام کرده است افراد با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی مانند شستشوی مداوم دست‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، جلوگیری از دست دادن و روبوسی می‌توانند تا حدودی در برابر این ویروس مقابله کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!