Web Analytics Made Easy - Statcounter

روای دفاع مقدس با بیان اینکه شباهت بسیاری میان روزهای دفاع مقدس و این روزهای کشور وجود دارد، گفت: هیچ چیزی ما را پیروز جنگ نکرد، بلکه فرهنگ امام حسین(ع)، معادباوری، نترسیدن از مرگ و فرهنگ شهادت طلبی سبب این پیروزی شد.

علیرضا دلبریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: شباهت بسیاری میان روزهای دفاع مقدس و این روزهای کشور ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسجام، همیاری، همدلی و همکاری که برای شکست ویروس منحوس کرونا در کشور شکل گرفته‌ است جز در جبهه‌های دفاع مقدس، در طول تاریخ انقلاب نداشتیم.

راوی دفاع مقدس با مقایسه میان عملکرد پاسداران در جبهه و جوانان بسیجی امروز، بیان کرد: امروز وقتی نگاه می‌کنیم همین پمپ‌های سم‌پاش که توسط نوجوانان و جوانان هلال‌احمر و بسیج خیریه‌ها، برای ضدعفونی معابر استفاده می‌شود همانند اسلحه‌های انفرادی زمان جنگ است که با امکانات کم جلوی تهاجم ارتش بعث ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: یاد فداکاری پاسداران در خرمشهر می‌افتم که چگونه مظلومانه دفاع می‌کردند، به پایگاه‌‌ها و قرارگاه‌های جهادی مردمی که همگی جوانان دانشجو هستند نیز رفتم، جوانان درست عین زمان جنگ از ما جلو زدند.

دلبریان بیان کرد: شباهت دیگری که میان این روزهای کشور و روزهای دفاع مقدس وجود دارد این است که ما عملیات‌هایمان را شبانه انجام می‌دادیم، چون امکانات و تجهیزات و آتش توپخانه نداشتیم شهید حسن باقری گفته بود، اگر تانک زرهی نداریم که نیروها در پناه تانک حرکت کنند، ما در زره شب عملیات می‌کنیم.

راوی دفاع مقدس ادامه داد: هزاران رزمنده را با پای پیاده در تاریکی شب به سوی دشمن می‌بردیم و قبل طلوع آفتاب درگیری آغاز می‌شد، اکنون هم شب‌ها که ما خواب هستیم و زمانی که مردم در خانه‌ها هستند رزمندگان دفاع می‌کنند، با ضدعفونی کردن جلوی پیشروی این ویروس و دشمن منحوس را می‌گیرند.

وی متذکر شد: همانطور که در خط مقدم، رزمندگان و پاسداران منتظر امکانات نماندند امروز هم جوانان با امکانات کم و وسایل شخصی خود به پایگاه می‌آیند و شروع به ضدعفونی می‌کنند.

دلبریان با اشاره به آماده شدن پرستاران و پوشیدن لباس ایزوله برای خدمت به بیماران کرونایی، گفت: این صحنه دقیقا یادآور غواصانی است که در شب عملیات بچه‌ها به هم کمک می‌کردند تجهیزات یکدیگر را محکم می‌کردند که می‌خواستند وارد آب شوند و به سمت دشمن حرکت کنند، همه این‌ها یادآور خدمت مظلومانه و فداکارانه رزمندگان و پاسداران دفاع مقدس است.

روای دفاع مقدس در خصوص منشا همه این فداکاری‌ها چه در زمان جبهه و جنگ و چه اکنون و در جبهه مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: این خداآگاهی، خداباوری، معنویت و فرهنگ ایثار و شهادت است که در کربلا تبلور پیدا کرد، این اقدامات در سایه معرفت امام حسین(ع) و در سایه نهادینه شدن صحنه کربلا است که رزمندگان و جوانان ما دیدند و الگو قرار دادند.

وی ادامه داد: جوانان ما به فرهنگ معاد باوری و آخرت جویی که در کربلا به نوع بسیار عالی رخ داد و در تاریخ تشیع تبلور پیدا کرد، اقتدا کردند، هیچ چیزی جنگ ما را پیروز نکرد، بلکه فرهنگ امام حسین(ع) معادباوری، نترسیدن از مرگ و فرهنگ شهادت طلبی سبب این پیروزی شد.

دلبریان با بیان اینکه چرا دشمن تلاش دارد معنویت را بزند، گفت: اگر موفق شود، جوانان اهل لهو و لعب شوند اهل گناه و معصیت شوند از فرهنگ امام حسین(ع) فاصله بگیرند، جوانی که بترسد و ایثارگر نباشد او خودش فتح شده است.

راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد معنویت را بزند اگر بزند دیگر این صحنه‌ها را نمی‌بینیم، اکنون جایی که معنویت کمتر است، حرص‌ها و خودبینی‌ها دیده می‌شود و دیدیم که در این مدت برخی فروشگاه‌ها بسیار هم شلوغ بود به خاطر این است که یادشان رفته ما همه یکی هستیم.

وی اظهار کرد: ریشه شعرهایی که پرستاران روی لباس خود نوشتند در فرهنگ عاشورا، معنویت، اسلام و جهان‌بینی دینی است.

دلبریان با اشاره به شرایط دیگر کشورها در خصوص مقابله با کرونا، تصریح کرد: در کشورهای اروپایی اگر کمک و محبتی هم بوده تا جایی است که برای خود فرد ضرری نداشته باشد، در جبهه عراق هم ما دیدیم نیروهای بعثی وقتی پای جان می‌رسید تسلیم می‌شدند و بر صدام مرگ می‌فرستادند برای اینکه به مرز شهادت طلبی و معادباوری نرسیده بود، اما آنچه سبب شد که جوانان ما تسلیم نشدند همه از فرهنگ امام‌ حسین(ع) است.

راوی دفاع مقدس متذکر شد: آن آقایی که اجاره مغازه را نمی‌گیرد فردی که شبانه برای کمک به پرستاران به بیمارستان‌ها می‌رود همان صحنه‌های عاشقی و دلدادگی امام حسین(ع) و برگرفته از فرهنگ امام حسین(ع) است که در میان مردم ما موج می‌زند.

وی اظهار کرد: خانم‌هایی هستند که اکنون لباس پرستاری و ماسک می‌دوزند، ستاد پشتیبانی جبهه نیز همین‌گونه بود اکنون هم دارند لباس و شیلد جلوی صورت کادر درمانی درست می‌کنند، این صحنه‌ها را که می‌بینم یاد جبهه می‌افتم.

دلبریان در ادامه افزود: در جبهه وقتی اشنوگل‌های غواصی را آوردند برای غواصی در «اروند» کارایی نداشت بچه‌ها با لوله «پلیکا» اشنوگل درست کردند دقیقا آن صحنه‌ها را امروز دارم می‌بینم و این است که کشور ما را پیروز کرده است باید قدر این فرهنگ را بدانیم، انشاالله که هر چه سریع‌تر این بیماری هم تمام شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

منبع: فارس

کلیدواژه: جبهه کرونا پاسدار مدافع سلامت فرهنگ امام حسین ع راوی دفاع مقدس دفاع مقدس صحنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی