Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در واکنش به اتهام فساد و تعیین جایزه برای دستگیری‌اش از سوی ایالات متحده، دونالد ترامپ، رئيس جمهوری این کشور را یک «گاوچران نژادپرست» و «بدبخت» خواند و هشدار داد که کشورش با «تمامی قوا آمادهٔ هرگونه تهاجم» خصمانه است.

به گزارش یورونیوز، وی خطاب به رئيس جمهوری ایالات متحده گفت: «دونالد ترامپ، تو آدم بدبختی هستی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو که یک زمانی در نیویورک صاحب بنگاه املاک بودی، حالا می‌خواهی روبط بین‌الملل را هم مثل یک زورگیر مافیایی حل‌وفصل کنی.»

اظهارات آقای مادورو ساعاتی پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری ایالات متحده از سوی دولت این کشور، علیه رئیس جمهوری ونزوئلا و شماری از مقامات بلندپایه دولتی و نظامی این کشور اعلام جرم و برای کمک به‌دستگیری آنها مجموعا ۵۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

آقای مادورو همچنین اعلام کرد این حرکت آمریکا انگیزهٔ سیاسی دارد و تأکید کرد که آمریکایی‌ها نقشِ کلمبیا را در قاچاق مواد مخدر نادیده می‌گیرند، کشوری که خود متحد آمریکاست.

آمریکا برای دستگیری رئیس‌جمهوری ونزوئلا و برخی از مقامات این کشور ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد

رئیس جمهوری کلمبیا همچنین اعلام کرد که خودش در یک دههٔ گذشته برای برقراری صلح میان شبه‌نظامیان فارک و دولت کلمبیا تلاش کرده است.

نیکلاس مادورو در ادامه تهدیدهای خود را شدت داد و گفت: «اگر روزی امپریالیست‌ها و اولیگارش‌های کلمبیایی جرأت کنند به یک موی ما دست‌درازی کنند، خشم کل ملت بولیوی آنها را محو خواهد کرد.»

دادستانان ایالات متحده روز گذشته به‌خاطر «سازمان‌دهی تشکیلات تروریستی و قاچاق گستردهٔ مواد مخدر به آمریکا و پولشویی» علیه رئيس جمهور، رئیس مجلس موسسان، رئیس دادگستری و مدیر سابق اطلاعات ارتش ونزوئلا اعلام جرم کردند.

ایالات متحده سالهاست سیاست فشار حداکثری را علیه دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو به‌کار گرفته و از خوآن گوایدو، رقیب وی برای ریاست جمهوری این کشور پشتیبانی کرده است، اما دولت کنونی ونزوئلا با وجود مشکلات شدید اقتصادی، با بهره‌مندی از پشتیبانی روسیه و چین همچنان مقاومت کرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0031Uw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا مادورو ایالات متحده رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا