Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم اکنون تردد در سطح شهرستان گچساران به حداقل رسیده و بسیاری از شهروندان به هشتک در خانه بمانیم روی آروده تا هر چه زودتر زنجیره ویروس کرونا قطع شود.

خبرگزاری فارس از گچساران_ سمیرا نصاری، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور چین این ویروس چنان  گسترش همه‌گیر داشته که بسیاری از کشورهای جهان را درگیر خود کرده است چنان که کشور ایران بیش از 40 روز با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کند تا هر چه سریعتر این ویروس را ریشه‌کن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا دولت برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور، اقدامات همه‌جانبه‌ای را در دستور کار قرار  داده است تا با همکاری همه نهادها و با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این بیماری به طور کامل کنترل و ریشه‌کن شود. 

در پی مشاهده مواردی از ابتلا به این ویروس در کشور،  در همان روزهای اولیه دولت و وزرات بهداشت و درمان کشور  به اطلاع‌رسانی در این زمینه  اقدام کرد و با تشکیل چندین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ کرده است.

 از همان روزهای اولیه برگزاری نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کووید_ 19 در استانداری ‌های هر استان به ریاست استاندار و به تبع ‌آن  در فرمانداری ‌های هر شهرستان به ریاست فرماندار برگزار شد تا بتوان در این زمینه تصمیمات مهمی اتخاذ شود و از پیشروی  این ویروس جلوگیری به عمل آید.

 ویروس کرونا مهمان ناخوانده‌ای بود که یک ماه مانده به سال جدید کشور را  درگیر خود کرد و موجب شد برای جلوگیری  از گسترش این ویروس بسیاری از امکان‌های تفریحی، گردشگری و تجاری تعطیل شود چرا که با اجتماع امکان گسترش و شیوع این ویروس را  چند برابر می‌کند.

تعطیلی بازار آن هم در آخرین ماه سال، هر چند که بسیاری از کسبه را نارضی کرده بود اما برای گسترش از شیوع بیماری کووید_ 19 این اقدام صورت گرفت.

با آغاز سال جدید و یکی از سنت‌های ایرانیان  دید و بازدید و سفربه  استان‌ها است که  امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با عزم همگانی بسیاری از شهروندان و هم وطنان از سفر به استان های دیگر خودداری کرده تا این زنجیره هر چه زودتر قطع شود.

 یکی دیگر از اقدامات کنترل و تب سنجی مسافران  و خودرو‌ها  در ورودی هر شهرستان با مشارکت  شبکه بهداشت، بسیج، نیروهای مردمی انجام گرفته تا بلکه بیماران مشکوک شناسایی شوند.

 با شروع دوره دوم شیوع ویروس کرونا  اقدامات جدی‌تری برای قطع زنجیره ویروس کرونا امروز در سراسر کشور آغاز شده است  به گونه‌ای که این طرح در شهرستان گچساران از چند روز گذشته آغاز شده است.

با تصویب ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان گچساران ورود هر گونه مسافر و خودروی غیربومی به این شهرستان  ممنوع شد.

در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع کووید_ 19 تمامی ورودی‌ها به شهرستان گچساران کنترل با مشارکت  3 گروه به صورت شبانه روز با همکاری شبکه بهداشت، شرکت نفت و بسیجیان و نیروهای مردمی ورودی‌ را به شهرستان گچساران کنترل می‌کنند.

هم اکنون محورهای ورودی به گچساران از سمت خوزستان (بهبهان) ، فارس (بابامیدان) و بوشهر ( بندر دیلم)در حال کنترل  و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود.

 همچنین  مسیر‌های فرعی داخل شهر و منتهی به روستا‌ها توسط نیرو‌های مردمی و بسیج کنترل  و از تردد مسافران غیربومی جلوگیری به عمل می‌آید.

از اقدامات دیگر که به صورت شبانه روزی در حال انجام است، گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان‌های پرتردد در سطح شهرستان توسط نیروهای خدماتی شهرداری، بچه هیئتی‌ها، نهادها و سازمان‌هایی از جمله بسیج دانشجویی، گروه های جهادی، جهاد کشاورزی  و دیگر ارگان‌ها در حال انجام است.

 هم اکنون تردد در سطح شهرستان گچساران به حداقل رسیده و بسیاری از شهروندان به هشتک در خانه بمانیم روی آروده تا هر چه زودتر این زنجیره قطع شود  تا زندگی به  روال عادی خود بازگردد چرا که این زنجیره اگر قطع نشودخسارات جبران ناپذیری را در پی دارد.

 در حال حاضر طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف  کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری  و ممانعت از گسترش شیوع کرونا با جدیت و سخت‌گیری بیشتر  در سطح شهرستان آغاز شده است.

 این طروح با منظور کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری است که از امروز تا 15 فروردین اجرا  و تمدید آن  بستگی به تصمیم ستاد ملی پیشگیری از گسترش ویروس کرونا دارد.

با تصویب شورای ستاد ملی پیشگری از بیماری کووید_ 19  از امروز تمامی ورودی‌ها به سمت شهرستان گچساران مسدود و تنها  خودروهای امدادی، اورژانس، حمل بار  اجازه تردد در سطح شهرستان دارند.

 به گزار فارس، از زمان شیوع ویروس کرونا  و مشاهده آن  در استا کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 108 بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته که تا به این لحظه 6 فوتی اعلام شده است.

 انتهی پیام/82031

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران اقدامات كرونا تردد در سطح شهرستان شیوع ویروس کرونا شهرستان گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، یکشنبه‌ ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی بهمن برگزار شد.

در این جلسه ۴ فیلم کوتاه «شیوع» به کارگردانی میثم مرادی، «زخم» به کارگردانی سحر نورمنّور، «گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری و «قضاوت» به کارگردانی آریا گازُر به نمایش درآمدند و سپس محمد علیزاده‌فرد کارگردان سینمای کوتاه به‌عنوان کارشناس و محمد صابری به‌عنوان مجری‌کارشناس برنامه به نقد این آثار پرداختند.

«شیوع»؛ فیلمی بین تجربی و داستانی

در بخش ابتدایی این نشست، فیلم «شیوع» به کارگردانی میثم مرادی با حضور این کارگردان جوان مورد بررسی قرار گرفت و محمد علیزاده درباره ویژگی «بدون دیالوگ بودن» این فیلم، توضیح داد: خیلی وقت‌ها ساخت فیلم بدون دیالوگ می‌تواند باعث ابهام شود چون شما با طیف مختلفی از مخاطبان روبه‌رو هستید. البته در فیلم‌کوتاه ما با مخاطبان خاص مواجه هستیم؛ افرادی که به شکل خاص سینما را دنبال می‌کنند. در فیلم‌هایی که به سمت این نوع روایت‌ها می‌روند کار سخت می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم‌کوتاه «حیوان» ساخته برادران ارک هم تقریبا هیچ دیالوگی ندارد. امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران «ضلعی برای خروج» را هم داشتیم که آن هم دیالوگ نداشت، یک وقت‌هایی روایت این اقتضا را ایجاد می‌کند که فیلم شما دیالوگ نداشته باشد اما یک وقت‌هایی اصرار داریم که فیلم هیچ دیالوگی نداشته باشد. در حالت دوم وقتی فیلم را می‌بینید با خود می‌گویید باید اینجا دیالوگی را می‌شنیدیم.

مرادی هم گفت: زمانی که ایده این فیلم به ذهنم آمد، اینچنین نبود که اصرار داشته باشم تا حتماً دیالوگی در آن نباشد بلکه به این فکر می‌کردم که فیلم چه چیزی می‌طلبد. خودم البته این تجربه را دوست داشتم. من خودم را کامل در فرآیند ساخت فیلم‌کوتاه «شیوع» به‌عنوان اولین فیلمم، رها کردم و به این فکر نمی‌کردم که اگر این کار را کنم کسی خوشش می‌آید یا نه.

این کارگردان ادامه داد: «شیوع» چیزی بین فیلم داستانی و تجربی است. برای تک‌تک اتفاقات داخل فیلم دلیل دارم، البته می‌دانم فیلمی موفق است که نیاز به توضیح نداشته باشد، در عین حال به نظرم فیلمی موفق است که بر سرش بحث شود. از این رو معتقدم فیلمی که همه از آن تعریف کنند موفق نیست.

علیزاده‌فرد توضیح داد: این فیلم نه به آن معنا تجربی است، نه داستانی. چون در فیلم تجربی قرار است یک تجربه جدید در روایت یا تکنیک ببینیم اما من در این فیلم تجربه جدیدی در تکنیک و روایت ندیدم و به تصور من «شیوع» یک فیلم داستانی است که اتفاقاً عناصر داستانی در آن نحیف‌تر به کار رفته است. البته این هم یک مدل از فیلمسازی است. من خودم فیلمسازم و می‌دانم که فیلمسازی چقدر سخت است.

فیلمی که هم می‌خنداند و هم حرف دارد

در ادامه نوبت به فیلم‌کوتاه «قضاوت» به کارگردانی آریا گازر رسید که در ابتدا به صورت مختصر به معرفی خود پرداخت و این فیلم را اولین تجربه کارگردانی‌اش معرفی کرد. سپس علیزاده‌فرد گفت: من «قضاوت» را دو سال پیش در جشنواره فیلم کوتاه تهران دیدم که یادم است بسیار مورد استقبال واقع شد. چون «قضاوت» فیلمی بود که موقعیت‌های کمیک آن به‌خوبی درآمده بود.

گازر درباره شکل‌گیری ایده فیلم «قضاوت» توضیح داد: دغدغه «قضاوت» از دوران تحصیل من در هنرستان می‌آید، در آن زمان همیشه وقتی کلاس داشتیم به دفتر مدیر احضار می‌شدیم که او هم مدام حرف می‌زد و ما کلاس را از دست می‌دادیم. همان موقع فیلم‌هایی را می‌دیدیم که یکی بیشتر از دیگری استانداردهای فیلمسازی را نداشتند! زمانی بیشتر متعجب می‌شدم که می‌دیدم اغلب به این فیلم‌ها خوب پرداخته می‌شد و از جشنواره سالانه هنرستان چند جایزه می‌گرفتند.

وی افزود: به این روند فکر می‌کردم که چگونه می‌توان این موقعیت را به نمایش دربیاورم. وقتی فیلم در پردیس ملت اکران شد عده‌ای در مواجهه با سکانس اول می‌گفتند این دیگر چه فیلمی است! اما از جایی به بعد مخاطب به‌یک‌باره غافل‌گیر می‌شد. البته من خیلی از جشنواره‌ها را به واسطه همین امر از دست دادم چون خیلی از جشنواره‌ها حوصله ندارند تا انتها فیلم را ببینند و وقتی ابتدای فیلم را می‌بینند، گمان می‌کنند یک فیلم کلاسی و آماتور است و آن را پس می‌زنند. ریسک دومی که انجام دادم نام این فیلم است که دم‌دستی است و خودم فکر می‌کنم بدترین اسم را انتخاب کرده‌ایم!

در ادامه علیزاده‌فرد درباره ویژگی‌های «قضاوت» گفت: مدل و خلاقیت گاهی در چینش حوادث و گاهی در اجرای فیلم رخ می‌دهد، خلاقیت در اجرای برخی اتفاقات در «قضاوت» ما را یاد کارهای سروش صحت می‌اندازد. با آنکه در روایت «قضاوت» داریم مدل فیلم در فیلم را می‌بینیم که یک مدل تکراری است، ولی این فیلم در چیدمان حوادث متفاوت است و خلاقیت دارد. خیلی‌ها معتقدند در فیلم‌های کمدی آن چیزی که سبب خنده می‌شود شگفت‌زدگی مخاطب است که این اتفاق چندبار در «قضاوت» رخ می‌دهد.

این کارگردان توضیح داد: پس از پایان برخی از فیلم‌های کمدی، شما وقتی با خودت تنها می‌شوی متوجه می‌شوی فیلم گرچه لحظات مفرحی برای تو داشته اما پیامی نداشته است اما ما با «قضاوت» می‌خندیم، شگفت‌زده می‌شویم و در انتها برای ما حرفی برای گفتن دارد. وقتی «قضاوت» را دیدم بیش از اینکه در قصه آن رابطه یک مدیر مدرسه با دانش‌آموز را ببینم رابطه یک مدیر فرهنگی با یک فیلمساز را دیدم.

چالش‌های روایت یک «زخم»

در ادامه پاتوق فیلم‌کوتاه نوبت به «زخم» به کارگردانی سحر نورمنور رسید که کارگردانش در نشست غایب بود. علیزاده‌فرد درباره «زخم» گفت: در این پکیج از فیلم‌ها، من حس متفاوت‌تری نسبت به «زخم» داشتم، این فیلم را قبلاً هم دیده بودم و باید بگویم پرداختن به برخی از موضوعات در فرهنگ و جامعه ما کار ساده‌ای نیست و «زخم» و «دابر» فیلم‌هایی هستند که موضوعات سختی دارند.

وی ادامه داد: «زخم» علاوه بر اینکه به مسأله بلوغ یک دختربچه می‌پردازد، موضوع احساس‌برانگیز نبود مادر را هم به تصویر می‌کشد که این امر می‌تواند همدلی مخاطب را به دنبال داشته باشد. ضمن اینکه کارگردانی و نویسندگی آن، کار ساده‌ای نبوده و حتی تدوین آن هم به‌اندازه است. همه این موارد کمک می‌کند تا دنیای فیلم برای ما باورپذیر باشد.

این کارگردان سینمای کوتاه، در ادامه در پاسخ به اظهارنظر یکی از مخاطبان مبنی‌بر اینکه «زخم» تنها در پی این بوده است که اشک مخاطب را دربیاورد، گفت: اینکه بگوییم فیلم می‌خواسته اشک مخاطب را دربیاورد و آن را محل اشکال بدانیم درست نیست، چون ما فیلم می‌سازیم که موضوعی را برای مخاطب باورپذیر کنیم. اگر منطق اتفاقات درون قاب درست نباشد، می‌شود پذیرفت که فیلم به دنبال ترحم مخاطب بوده است. اما در این فیلم این‌چنین نیست، «زخم» به لحاظ منطق روایی به دنبال این نبوده که گریه مخاطب را دربیاورد.

استفاده هنرمندانه «گرازها» از عناصر داخل قاب

فیلم «گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری هم آخرین فیلم‌کوتاهی بود که در پاتوق هفتم مورد بررسی قرار گرفت اما کارگردانش در نشست حضور نداشت.

علیزاده‌فرد درباره این فیلم گفت: از یک جهت موقعیت «گراز» جذاب است اما یک بدی هم دارد و آن، این است که موضوع بکری ندارد. چون در فیلم کوتاه مهم این است که سوژه‌های بکری داشته باشید. در «گراز» از عناصر داخل قاب به شکل هنرمندانه‌ای بهره گرفته شده اما تکراری بودن سوژه و پایان‌بندی بد به آن ضربه زده است.

وی بیان کرد: پایان باز در فیلم‌سازی به این معنا این نیست که به همه موضوعات پاسخی داده نشود، بلکه به این معناست که تنها یکی دو سوال باقی بماند اما پایان این فیلم اصلا رها است.

کد خبر 6092034

دیگر خبرها

  • عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت