Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@23:21:19 GMT

بهره برداری از بوستان بخشی فرد تا اردیبهشت ماه

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۷۸۷۷

بهره برداری از بوستان بخشی فرد تا اردیبهشت ماه

 

زینب زینال زاده: چند سالی است که نوسازی بافت های فرسوده در دستور کار شهرداری مناطق قرار گرفته و مدیران شهری با ارائه تسهیلات تلاش می کنند شهروندان را به این کار ترغیب و تشویق کنند.

روند نوسازی در منطقه ۷ روند خوبی داشته است و به گفته «کاوه حاجی علی اکبری»، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، حدود ۵۱ درصد بافت فرسوده این منطقه با مشارکت شهروندان نوسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تراکم جمعیتی از نتایج و پیامدهای نوسازی بافت های فرسوده است و به همین سبب توجه به نیاز و مطالبات جمعیت ساکن در املاک نوسازی شده لازم و ضروری است.

 نیازی که در محله ها نباید از آن غافل شد

حاجی علی اکبری با تایید این مطلب گفت: «سرعت در روند نوسازی بافت های فرسوده در سال های گذشته موجب شد تا با افزایش تراکم جمعیتی در محله ها از جمله محله نظام آباد در منطقه مواجه شویم.»

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: «بنابراین برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان در محله های نوسازی شده، اراضی مستعد شناسایی و با همکاری نهادهای متولی، اقدام به ساخت فضاهای سبز کردیم.»

به گفته او زمین مناسبی در محله نظام آباد به ساخت بوستان اختصاص داده شده است که اردیبهشت ماه سال آینده با عنوان بوستان بخشی فرد، بهره برداری می شود.

«عباس مافی»، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۷، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: «فضای سبز محله نظام آباد کم است و این نیاز با افزایش ساخت و ساز و تراکم جمعیت بیشتر احساس شد.»

به گفته او زمین مناسبی برای ساخت بوستان در محله نظام آباد وجود نداشت: «در خیابان بخشی فرد، حدود ۱۵ تا ۱۸ خانه فرسوده  وجود داشتند که به معضل اجتماعی تبدیل شده بودند. موقعیت این املاک برای ساخت بوستان مناسب بود. بنابراین با تلاش شهردار منطقه و مدیران شهرداری تهران با تملک آنها و قرار دادن در اختیار سازمان نوسازی شهر تهران، عملیات ساخت بوستان بخشی فرد آغاز شد.»

به گفته مافی، بهره برداری از این بوستان علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز منطقه، معضلات محله نظام آباد را کاهش می دهد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی