Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:12:22 GMT

المپیادهای علمی جهانی لغو شدند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۸۶۶۶

المپیادهای علمی جهانی لغو شدند

به گزارشش خبرگزاری مهر، به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا در جهان، تغییراتی در زمان و نحوه برگزاری المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۰ و در نتیجه تغییر اعزام تیم‌ها ایجاد شده که به شرح زیر اعلام می‌شود:

۱- تصمیم گیری در خصوص برگزاری چهاردهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک که بنا بود ۲۳ شهریور تا ۱ مهرماه در کلمبیا برگزار شود به اواخر خرداد موکول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- سی و یکمین المپیاد جهانی زیست شناسی که بنا بود در ۱۳ تا ۲۱ تیرماه در ژاپن برگزار شود لغو و به سال آینده موکول شد.

۳- پنجاه و یکمین المپیاد جهانی فیزیک که بنا بود در ۲۸ تیرماه تا ۵ مردادماه در لیتوانی برگزار شود به تعویق افتاده و زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

۴- سی و دومین المپیاد جهانی کامپیوتر که بنا بود ۲۹ تیرماه تا ۵ مردادماه در سنگاپور برگزار شود به تعویق افتاده، لازم به ذکر است هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده و نزدیکترین زمان ممکن را اواسط شهریور اعلام کرده‌اند.

۵- شصت و یکمین المپیاد جهانی ریاضی که بنا بود از ۱۸ تا ۲۸ تیرماه در روسیه برگزار شود نیز به تعویق افتاده و زمان برگزاری بعداً اعلام خواهد شد.

این خبر بنا به اعلام دبیرخانه کمیته‌های جهانی برگزاری المپیادها تنظیم شده و برای اعلام تغییرات در المپیادهای فوق و سایر المپیادها تکمیل خواهد شد.

کد خبر 4887364

منبع: مهر

کلیدواژه: المپیاد علمی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شهرداری تهران نوروز وزارت آموزش و پرورش آموزش مکمل شورای شهر تهران ضدعفونی شهر تهران دستگیری سارق پلیس راهور احتکار حوادث چهارشنبه سوری نیروی انتظامی ماسک طبی المپیاد جهانی برگزار شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

ایسنا/مازندران رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل اظهار کرد:«ایلیا یزدانی» دانش‌آموز بابلی با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشور نفر اول تیم ۶ نفره المپیاد کشوری شد که در رقابت المپیاد جهانی در انگلستان شرکت می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه امروز از ۴۷۵ پذیرفته شده مرحله اول المپیاد علمی شهرستان بابل تجلیل شد، اظهار کرد: تمامی پذیرفته شدگان مازندران در مرحله اول المپیاد علمی ۱۰۵۱ نفر بودند که ۴۷۵ نفر رشته از شهرستان بابل بودند.

مهدی اسدی امیری سهم قبولی شهرستان بابل در مرحله اول المپیاد علمی استان را ۴۵ درصد برشمرد و افزود: ۱۰۰ درصد دبیرستان‌های شهرستان بابل در المپیاد شرکت داشتند که در مجموع ۷۹۶۵ نفر رشته  ثبت نام کرده بودند.

اسدی با اشاره به اینکه در راستای ایجاد هیجان آموزشی، دانش آموزان ۳۳ دبیرستان از ۴۸ دبیرستان ما توفیق قبولی در المپیاد داشتند، گفت: قبول شدگان از همه مدارس شهرستان از مدارس علوم ومعارف اسلامی، سمپاد، غیر دولتی، هیات امنایی، مدارس روستایی و شهری بودند که ۶۹ درصد مدارس ما در المپیاد مقام آوردند.

وی با بیان اینکه قبول شدگان در ۱۴ رشته مختلف بودند، یادآور شد: بیشتر قبول شدگان به ترتیب مربوط به رشته‌های ریاضی، جغرافیا، ادبی و شیمی بودند.

رئیس آموزش و پرورش بابل از کسب رتبه دوم در امتحان نهایی در سطح استان خبر داد و گفت: شرکت دانش آموزان در المپیاد علمی گام مثبت در افزایش میزان مطالعه و آمادگی برای آزمون نهایی و موفقیت در کنکور سراسری است.

وی با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی غرب موجب نشد تا دانش آموزان ما از علم آموزش عقب بمانند، تصریح کرد: دانش‌آموزان ایرانی هوشمندانه تمام ترفندهای دشمن را خنثی کرده و در المپیادهای علمی ملی و جهانی سرآمد هستند.

 اسدی بیان کرد: بابل این افتخار را داشت که ۱۱ سال متوالی با کسب رتبه نخست در حوزه المپیاد و کسب رتبه‌های کیفی کنکور شاخص کشور و استان باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود