Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ضمن تشکر از اقدامات شبکه بهداشت و درمان که خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، افزود: ما اولین کلانشهری بودیم که عملیات ضدعفونی را در سه سطح بیمارستان ها، معابر اصلی و مناطق به صورت روزانه و مستمر آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز در خصوص پیشتازی شیراز در زمینه تعطیلی حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مراکز تجمع شهروندان و شیوع ویروس کرونا گفت: شیراز اولین کلانشهری بود که مترو آن تعطیل شد، اصفهان و مشهد یک هفته بعد از شیراز اقدام کردند و تهران نیز در این زمینه اقدامی نکرده است، همچنین اولین کلانشهری بودیم که ناوگان اتوبوسرانی را تعطیل کردیم.

وی با اشاره به سایر اقدامات پیشتازانه شهرداری شیراز اضافه کرد: در شهرداری شیراز در تاریخ دهم اسفدماه بخشنامه ای صادر و هشت هزار نفر از پرسنل ستادی و اداری را به دو هزار نفر تقلیل دادیم. همچنین که ما از دو هفته پیش تمام پارک ها را تعطیل کرده بودیم.

اسکندرپور ضمن اشاره به تمدید تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی تا پایان اردیبهشت ماه گفت: این اقدام در راستای کاهش حضور شهروندان در حوزه های شهرداری بود، البته عدم مراجعه شهروندان در اسفندماه به این معناست که ما از حدود ۳۰۰ میلیارد درآمدی که در این مدت می توانستیم کسب کنیم گذشتیم تا همراهی و همگامی خود را با شعار در خانه بمانیم انجام دهیم چون هیچ مصلحتی بالاتر از حفظ سلامتی شهروندان نیست.

شهردار شیراز با تشکر از پاکبانان که برای پاکیزگی شهر در این روزهای شیوع کرونا تلاش می‌کنند، افزود: با شیوع این ویروس اقدام به آموزش پاکبانان و توزیع بسته های بهداشتی بین آنها کردیم.

اسکندرپور اعلام کرد: شهادت می‌دهم که مجموعه شهرداری شامل مدیریت و بدنه تمام قد با آنچه که می‌دانستند و آنچه که در اختیار داشتند، پای کار مبارزه با ویروس کروما آمدند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت ما همراهی و همگامی شورای شهر با سیاست ها و برنامه های مجموعه شهرداری بود، افزود: اقدامات انجام شده بدون حمایت شورای شهر امکان پذیر نبود.

شهردار شیراز اضافه کرد: در زمانی که اکثریت مردم در خانه حضور داشتند بیش از ۷۰۰ نفر از پرسنل شهرداری در سطح شهر حضور دارند و اقداماتی همچون ضدعفونی معابر را انجام می دهند. البته این اقدامات در مقایسه با کار بزرگ شبکه بهداشت و درمان و کادر پزشکی و پرستاری اندک است و حضور ما نوعی همراهی تلقی شود. کار بزرگ، ایثار و جهاد بین پرسنل کادر درمان است و مردم نیز به ایثار مجموعه درمانی واقف شده اند و احترام بسیاری در بین مردم برای کادر درمان به جود آمده است.

اسکندرپور با بیان اینکه همراهی مردم با سیاست در خانه بمانیم در شیراز بی نظیر بود، گفت: مردم شیراز وظیفه خود را به درستی انجام دادند اما حضور مسافرین معادلات ما را بر هم زد. در حال حاضر نیز به دلیل نزدیک شدن به روز طبیعت بهتر است موجی راه بیوفتد و مردم را ترغیب به خانه ماندن ترغیب کنیم.

لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: از کادر پزشکی و درمانی که در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، تشکر ویژه می کنم. اگر موفقیتی در زمینه کنترل بیماری در شیراز داسته ایم و نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری در شیراز کم بوده است نتیجه زحمات کادر درمان است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر ناوگان حمل و نقل نیروی انسانی ویروس سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور ،طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تیمورباقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ،یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره‌کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد: در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی