Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لاریجانی در گفت‌وگوی تلفنی با سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که امروز (جمعه) انجام شدضمن دریافت گزارش‌های جدید از اقدامات وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر حمایت مجلس از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به لزوم ارزیابی میدانی آثار و نتایج این طرح در تامین سلامت عمومی و تقویت مدیریت متمرکز مبارزه با کرونا گفت: قطع زنجیره انتقال کرونا، مستلزم تصمیم‌گیری منسجم، افزایش هماهنگی بین‌بخشی و اجرای به موقع و قاطعانه تصمیمات ملی در سراسر کشور است که این روش با سرعت بخشیدن به قطع زنجیره شیوع از فشار کرونا بر مردم و کادر درمانی خواهد کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس همچنین در تماس با استانداران قم و خراسان رضوی ضمن دریافت گزارش این استانداران از اعمال محدودیت‌های آمد و شد درون‌شهری و برون‌شهری در چارچوب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: اجرای محدودیت‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای همه کشور الزامی است و روند اجرای آن باید بدون مسامحه و اعمال سلیقه و در عین حال فارغ از افراط و تفریط صورت گیرد تا چرخه انتقال این بیماری متوقف شود.

لاریجانی در  گفت‌وگو با استانداران قم و خراسان رضوی همچنین بر تقویت آمادگی‌های مورد نیاز این استان‌ها بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و منابع تخصیص یافته تاکید کرد و گفت: اقدامات کنترلی اغلب استان‌های کشور در مواجهه با بیماری کرونا قابل تقدیر است و آمارهای امیدبخشی در خصوص درمان و پیشگیری از بیماری کرونا از آن‌ها دریافت می‌شود؛ لذا با اجرای تصمیمات ملی، مدیریت میدانی و همکاری مردم می‌توان چرخه انتقال کرونا را مسدود کرد.

در آغاز این گفت‌وگوها، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداران قم و خراسان رضوی، گزارش‌های جداگانه‌ای از آخرین تدابیر، آمادگی‌ها و اقدامات صورت گرفته در مقابله با شیوع کرونا به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

2727

کد خبر 1369617

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد