Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش جمعه شب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،از آنجا که استمرار مواجهه با این بلیه مستلزم صبر، تلاش و مجاهدت است لذا برای کمک به مهار این بیماری و در راستای اقدامات پیشین ضمن توجه به ضرورت‌های کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از منظر اطلاع رسانی، نکات توجیهی و توصیه‌های زیر ارائه می‌شود:

کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت فضای روانی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشکر از فعالیت مستمر و ۲۴ساعته تمام رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور، ضرورت همیاری با نهادهای متخصص و رسمی به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را یادآور شد، و در این راستا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقدیر از تلاش و زحمات اهالی رسانه

در این اطلاعیه آمده است:  ضمن قدردانی از فعالیت شبانه‌روزی اصحاب رسانه در ایام تعطیلات سال نو به منظور افزایش همیاری عمومی و همبستگی در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا و انتشار مطالب آگاهی‌بخش و امید آفرین و در عین حال رصد و پایش نیازهای عمومی و مشکلات جامعه، از تلاش مسئولانه تمامی دست‌اندرکاران صداو سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها،  پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و فعالان شبکه‌های اجتماعی و کنش‌گران مدنی که در این روزها همراه با مردم، دغدغه همکاری با خدمت‌گزاران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در کشور را دارند، صمیمانه تشکر می‌شود.

از آنجا که استمرار مواجهه با این بلیه مستلزم صبر، تلاش و مجاهدت است لذا برای کمک به مهار این بیماری و در راستای اقدامات پیشین ضمن توجه به ضرورت‌های کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از منظر اطلاع رسانی، نکات توجیهی و توصیه‌های زیر ارائه می‌شود:

 ١.کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اقدام جدیدی نیست و در جهت تشدید، تقویت و اجرای سراسری اقدامات قبلی در مقابله با اشاعه ویروس کرونا انجام می‌شود.

 ٢.ماهیت این طرح تقویت همکاری و همیاری خود مردم برای سلامت خودشان است که همگرایی عمومی را می‌طلبد.

٣. اجرای دستورالعمل کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ ، اقدامی با مشارکت همه ارکان، وزارتخانه‌ها و نهادهای کشور است.

 ٤. این طرح مرحله تکمیلی اقدامات قبلی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و در جهت شکستن زنجیره شیوع در بازه زمانی موج دوم سفرهای نوروزی و یا بازگشت موج اول است تا از تبعات شیوع گسترده جلوگیری شود.

 ٥. همزمان با کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی،  بسیج ملی سلامت و سایر اقدامات پیشگیری و پایش مبتلایان  نیز در حال انجام است.

 ٦. با توجه به اینکه اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ به منظور صیانت از سلامت عمومی ابلاغی بوده و صرفا توصیه‌ای محسوب نمی‌شود، لذا انتظار توجه ویژه، همراهی و ممانعت از هر اقدامی که منجر به تشکیک و بی‌اعتمادی افکارعمومی شود، مد نظر است.

 ٧. با توجه به حمایت سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های تخصصی و مردم‌نهاد در حوزه سلامت از طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ بر وجه "پیشگیری – کنترل " و "بهداشتی – درمانی " این طرح تاکید شود.

 ٨. مرجع اصلی اطلاعیه‌ها در خصوص طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ با محوریت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور است و جزیئات اقدامات و دستورالعمل‌ها درمرکز و استان ها ازطریق این کمیته ابلاغ می شود.

٩. از آنجایی که ابهامات و نارسایی های احتمالی در اجرای طرح باید با کمک مسئولین ذیربط سریعا باید پاسخ داده و مرتفع شود ضرورت دارد رسانه‌ها در جهت اقناع  و تبیین طرح نسبت به اطلاع‌رسانی نارسایی های احتمالی و موضوعاتی که  حین اجرای طرح نیاز به  واکنش نهادهای مسئول دارد، اقدام کنند.

 ١٠. ضروری است شوراهای اطلاع‌رسانی استان‌ها در سراسر کشور از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی محلی و منطقه‌ای به نحو شایسته‌ای در جهت اطلاع‌رسانی، دریافت بازخوردها و بالا بردن مشارکت عمومی در اجرای این طرح استفاده کنند.

١١. رسانه‌ها نسبت به تفکیک اطلاعات واقعی و غیرواقعی، هوشمندانه عمل کرده و ضمن واکنش سریع نسبت به محتواهای القایی و شایعات مانع از ایجاد تردید و بی اعتمادی در جامعه در جهت اجرای کامل این طرح باشند.

 ١٢. ایجاد مرجعیت خبری در داخل کشور و مقابله با فیک نیوزها به عنوان اولویت رسانه‌ها در جهت اجرای موفق این طرح ملی مورد توجه قرار گیرد.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت عصر جمعه هشتم فروردین ۹۸، اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۳۲ مورد افزایش یافت. خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۳۷۸ نفر در کشور محروم شده‌ایم.

از علی اکبر قزوینیان

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع رسانی ویروس کرونا رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در استان مشاهده نشده است.

مصطفی زبردست با اعلام این خبر گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام بوده که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می.کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

وی افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی بوده اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیر مجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوبداران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سمپاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است