Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ  ایتالیا و اسپانیا روز جمعه ۸ فروردین ایتالیا به ترتیب  ۹۶۹ و ۷۶۹ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در طول ۲۴ ساعت را گزارش  کردند.

شمار کل موارد بیماری در ایتالیا اکنون به ۸۶۴۹۸ مورد رسیده است، یعنی تقریبا به اندازه موارد بیماری در آمریکا و بیش از موارد بیماری در چین که شیوع ویروس کرونا در ابتدا از آن شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات سازمان حفاظت مدنی ایتالیا در کنفرانس خبری در رم پایتخت این کشور  شمار موارد جدید عفونت در ایتالیا ۵۹۰۵ مورد اعلام کردند که نبست به ۶۱۵۳ مورد روز قبل کاهش نشان می‌دهد.

از طرف دیگر پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا جلسه اضطراری هیئت دولت را تشکیل داد تا راهی را برای خروج این کشور از بحران فزاینده شیوع کرونا بیابد.

هم ایتالیا و هم اسپانیا در شرایط قرنطینه تقریبا کامل قرار دارند و دولت‌ها انتظار دارند محدودیت تماس‌های اجتماعی به جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری کمک کند.

سالوادور ایلا، وزیر بهداشت اسپانیا در کنفرانس خبری در مادرید گفت: «ما ممکن است به دوره‌ای از پایدار شدن برسیم، اما هنوز به اوج شیوع بیماری نرسیده‌ایم.»

در حالیکه ایتالیا و اسپانیا بیشترین میزان مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در جهان را گزارش می‌کنند، شیوع بیماری در اروپا نظام‌های مراقبت بهداشتی را تحت فشار قرار داده است و پزشکان را به انتخاب افرادی که باید زنده بمانند یا بمیرند مجبور کرده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا که به خاطر واکنش کندش به همه‌گیری کرونا مورد انتقاد بود، به نخستین رهبر جهانی بدل شد که آزمایش کرونایش مثبت شد و با «علائم خفیف» خودش را دفترش در خیابان داونینگ ایزوله کرده است.

رهبران اروپایی روز پنجشنبه در یک اجلاس مجازی برای رسیدن به یک راهبرد مشترک برای محدود کردن اثرات اقتصادی بحران کرونا شرکت کردند. اما تعیین جزئیات این راهبرد به هفته‌های آینده سپرده شد، در حالیکه هزاران نفر در این قاره به بیماری مبتلا می‌شوند و صدها نفر می‌میرند.

در غیاب پاسخ مشترک اروپایی، دولت‌های ملی به تنهایی عمل کرده‌اند. در آلمان مجلس علیای پارلمان روز جمعه یک بسته کمک اقتصادی ۷۵۰ میلیارد یورویی را تایید کرد.

این بسته کمک شامل یک متمم بودجه برای یک قرض جدید ۱۵۶ میلیارد یوروی و نیز دادن وام و تضمین و کمک برای شرکت‌ها است. دولت آلمان همچنین ممکن است سهام برخی از شرکت‌های دچار مشکل‌شده را بخرد یا حتی آنها را ملی کند.

دولت اسپانیا هفته پیش یک بسته تحریک اقتصادی به ارزش ۱۰۰ میلیارد یورو را اعلام کرد که شامل کمک به کسب‌وکارهای کوجک و متوسط   که عمده فعالیت‌های اقتصادی این کشور را شامل می‌شوند و به علت کاهش تقاضا در سراشیب ورشکستگی هستند و نیز معافیات‌های مالیاتی و تضمین برای وام می‌شود.

بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد اقتصاد اسپانیا در سال ۲۰۲۰ ممکن است تا ۴.۵ درصد به علت شیوع کرونا کوچک شود.

از طرف دیگر مقامات ایتالیا خوش‌بینی محتاطانه‌ای را ابراز کرده‌اند که ممکن است اقدامات مهار بیماری تاثیرشان را ایجاد کرده باشد. سیلویو بروسافرو، رئیس انستیتوی بهداشت عمومی ایتالیا گفت نمودار انتشار بیماری در کشور از ۲۰ مارس به بعد دارد اندکی پهن می‌شود.

آتیلیو فونتانا، فرماندار لومباردی که بدترین شیوع بیماری را در شمال ایتالیا دارد، پیش از اعلام شمار تلفات روز جمعه گفته بود که کاهشی در شمار موارد در روزهای آینده ممکن است رخ دهد.

اما آثار اقتصادی شیوع کووید-۱۹ بر ایتالیا تازه دارد خود را نشان می‌دهد. آل‌ایتالیا، شرکت هوایی دولتی ورشکست شده ایتالیا، اعلام کرد که حدود ۷۰۰۰ نفر از کارکنانش را تعدیل می‌کند و کارخانه فولاد آرسلور میتال در شهر تارانتوی ایتالیا که بزرگترین کارخانه فولاد اروپا از لحاظ ظرفیت است، همه بیش از ۸۰۰۰ نفر کارکنانش را به طور موقت معلق کرده است.

پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سال ۲۰۲۰ تا ۶.۵ درصد کاهش یابد. دولت ایتالیا وعده تصویب دومین بسته محرک اقتصادی ۲۵ میلیارد یوروی را در ماه آوریل داده است، در ماه مارس بسته مشابهی تصویب شده بود.

کد خبر 495912 برچسب‌ها كروناويروس اتحادیه اروپا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس اتحادیه اروپا روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است

یکی از ژنرال‌های صهیونیست از دستاورد راهبردی حزب الله در جبهه شمال فلسطین خبر داد و به آشفتگی سران رژیم صهیونیستی و خطری اشاره کرد که جبهه داخلی آنها را تهدید می کند.

به گزارش مشرق، رای الیوم در مطلبی با اشاره به حملات کوبنده حزب الله به شمال فلسطین اشغالی آورده است: به اذعان سران تل آویو، شمال اراضی اشغالی به علت حملات موشکی روزانه حزب الله لبنان به منطقه اشباح تبدیل شده و نتانیاهو اعلام کرده است که موعد مشخصی برای بازگردانیدن دهها هزار نفر اسرائیلی به شمال وجود ندارد؛ موضوعی که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان امور در تل آویو از آن به مثابه پیروزی راهبردی برای مقاومت اسلامی در جنگ فرسایشی یاد کردند.

در این راستا سرهنگ «کوبی ماروم» از نیروهای احتیاط ارتش اشغالگر به رسانه صهیونیستی معاریو گفت: سران سیاسی از اتخاذ تصمیمات سخت در شمال از بیم درگیری تمام عیار خودداری ورزیده و ترس را برگزیده و ضعف نشان می‌دهد.

وی با اذعان به اینکه حزب الله موشک‌هایی در اختیار دارد که کل اراضی اشغالی را در تیررس خود دارد و توان هدف قرار دادن مراکز راهبردی را دارد، افزود: تهدید حزب الله فقط ارتش را در معرض خطر قرار نمی‌دهد بلکه کل جبهه داخلی را در معرض خطر قرار می دهد.

وی بیان کرد: ما شاهد جنگ فرسایشی هستیم که ارتش از آتش هوایی و توپخانه و تانک علیه حزب الله استفاده می کند با وجود دستاوردهای تاکتیکی اما دستاورد بزرگ حزب الله را نادیده گرفته ایم وآن ایجاد منطقه امنیتی در اراضی ما و مجبور کردن بیش از هفتاد هزار نفر برای تخلیه منازلشان است.

این ژنرال صهیونیست اعلام کرد: سیاستی که کابینه اسرائیل در پیش گرفته به نیروهای ویژه حزب الله(الرضوان) اجازه تمرکز در نزدیکی شهرک ها در شمال را داده است بدون اینکه ارتش اسرائیل گامی برای ممانعت از حمله اتخاذ کند و اگر حزب الله دست به حمله به شهرک های مرزی بزند و الجلیل را تحت کنترل خود درآورد زیان به مراتب بسیار بیشتر از حادثه هفتم اکتبر و حمله حماس به جنوب خواهد بود.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: به نظر می رسد که اسرائیل در تحقق هدف مهم یعنی ایجاد واقعیت امنیتی که به آواره شدگان اجازه بازگشت به منازلشان را بدهد، شکست خورده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • بازیکنی که نگذاشت اوضاع گل‌گهر در دربی بدتر شود