Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفتمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا برای اجرای هرچه بهتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در چهارمحال و بختیاری، پیشگیری از تجمع‌های احتمالی روز طبیعت و ... تصمیماتی اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هفتمین جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا هم‌‌زمان با جلسه شورای تأمین استان عصر امروز در سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری با محوریت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عدم ورود خودروهای با پلاک غیربومی، رصد و شناسایی مسافران در داخل شهرستان‌ها و بازگرداندن آن‌ها، تشدید کنترل بر مبادی ورود و خروج و همچنین کوره راه‌های ورودی، استفاده از ظرفیت بسیج برای کنترل مبادی، وضعیت حضور کارمندان در ادارات، جلوگیری از اسکان موقت و نصب چادر در پارک‌ها و گردشگاه‌ها،کنترل شدید بر ورودی‌های روستاها و مناطق سفید استان و استفاده از تکنولوژی فیبر نوری در مراکز آموزشی جهت آموزش از راه دور دانش‌آموزان و دانشجویان از جمله مسائل بررسی شده در این جلسه بود.

در ابتدای جلسه اقبال عباسی در خصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: عمده این طرح همانند کنترل ورود و خروج و تعطیلی اصناف و محل‌های تجمع و گردشگری در روزهای اخیر در دست اجرا بود که در این طرح ملی تشدید خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی اظهار داشت: عدم اجازه ورود خوروهای پلاک غیربومی باید در دستور کار پلیس قرار گرفته و اجازه ورود به افراد شاغل در محل‌های خارج از شهرستان‌ها تنها با ارائه مستندات شغلی و سکونتی قابل قبول است.

وی در خصوص وضعیت فعالیت ادارات دولتی عنوان کرد:  ادارات با یک سوم از پرسنل فعالیت خود را ادامه دهند و به سایرین مرخصی تعلق خواهد گرفت که این مرخصی‌ها از مرخصی استحقاقی پرسنل کم نمی‌کند.

عباسی تاکید کرد: دادن این مرخصی و کاهش نیرو تنها با صلاح‌دید مدیران قابل قبول است و ارگان‌های عضو ستاد مبارزه با کرونا و اداراتی که از نظر مدیران آنها حضور پرسنل الزامی است از این حکم مستثنی هستند.

وی اضافه کرد: برای روز سیزدهم فروردین نیز برنامه تعطیلی پارک‌ها، بوستان‌ها و گردشگاه‌های سطح استان در دستور کار قرار گرفت و شهرداری‌ها موظف به نظارت بر جلوگیری از ورود، استقرار موقت، چادر زدن و ایجاد تجمع در این اماکن شدند.

عباسی با تقدیر و تشکر از همکاری اصناف و بازاریان تاکید کرد: تعطیلی بازار و اصناف کماکان ادامه داشته باشد و در نظارت بر بازار همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با کمیته بازرسی و نظارت هستند و کمبود نیرو در این خصوص به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج نیز اظهار داشت: تمامی فرمانداران مناطق 10 گانه برای کنترل ورود و خروج  21 نقطه مبادی ورود و خروج اصلی استان همچنین کوره‌راه‌های ورودی روستاها از ظرفیت بسیج استفاده کنند.

در ادامه جلسه مجید شیرانی گزارشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان  ارائه داد و گفت: در چند روز آینده مشکل کمبود کیت تشخیصی برای تست کرونا حل خواهد شد و از تمامی افراد مشکوک با علائم خفیف در درمانگاه‌های استان آزمایش به عمل خواهد آمد که این مسئله کمک بزرگی به شناسایی افراد بیمار و ناقل بیماری خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در حال حاضر۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت غربالگری قرار گرفته‌اند که این تعداد معادل ۸۷ درصد جمعیت استان است و  پیش‌بینی شده تا چند روز آینده این عدد به ۱۰۰ درصد برسد که کمک رسانه‌ها را نیز برای فرهنگ‌سازی مبنی بر پاسخ‌گویی مردم  به شماره 3040 را می‌طلبد.

در پایان جلسه فرمانداران شهرستان‌ها به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس مشکلاتی را بیان کرده و برای حل آن‌ها هم‌اندیشی صورت گرفت.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا مبارزه چهارمحال و بختیاری استاندار علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی چهارمحال و بختیاری ورود و خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

جعفری زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با شورای ترافیک شهرستان بم گفت: رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان بم همواره دغدغه مسئولان شهرستان بوده است و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است با این وجود هنوز هم شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقاط هستیم و تمام تلاش ما بر کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان است. 

وی افزود: ضرورت توجه به رفع نقاط حادثه خیز بلوار خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلیل واقع شدن در کردیدر شمال به جنوب و قرارگرفتن مدارس و ادارات حول این محور حائز اهمیت است؛ اما آنچنان که باید تاکنون به این مسیر توجه نشده است.   

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث منجر به مرگ بیان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ایجاد سرعتگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مصوب می‌تواند موجبات کنترل سرعت و کاهش تصادفات در این مسیر را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه طی یک ماه آینده، طرح آرام سازی مسیر عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون