Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:11:22 GMT

تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی جرم است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۰۷۸۶

تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی جرم است

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: قانون صراحتا اعلام کرده است که تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی جرم است، چرا که با سلامت جامعه در ارتباط است.

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات در فضای مجازی، این فضا به صورت 24 ساعته توسط پلیس رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از تخلفات در فضای مجازی بحث تبلیغ و فروش داروست، گفت: قانون صراحتا اعلام کرده است که تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی جرم است، چرا که با سلامت جامعه در ارتباط است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور یکی از راه‌های فروش دارو استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است و در این راستا برخی مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این فضا اقدام به فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز می‌کنند که در این راستا رصد لازم از سوی پلیس فتا انجام می‌شود.

آدینه‌لو با اشاره به رصد فضای مجازی در این بخش از سوی پلیس فتا بیان کرد: شهروندان نباید به تبلیغات فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سایت‌های اینترنتی توجه کنند زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر این وب سایت‌ها اقدام به فروش تجهیزات تقلبی پزشکی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با متخلفان فضای مجازی طبق قانون جرائم رایانه‌ای برخورد می‌شود، تصریح کرد: البته انتظاری که از شهروندان داریم این است که در این شرایط کمی دقیق‌تر عمل کرده و به تبلیغات سوء توجه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ضمن تأکید بر پیگیری اخبار از رسانه‌های موثق از رسانه‌ها خواست در صورت مشاهد هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی استان زنجان پلیس شبکه های اجتماعی رئیس پلیس فتا تبلیغات سوء توجه تبلیغ و فروش دارو فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی