Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بیدخام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این روزها که به دلیل انتشار ویروس کرونا کشور و استان در شرایط خاصی قرار گرفته ضمن توجه به توصیه‌های بهداشتی همه باید کمک کنیم تا از گسترش این ویروس در جامعه جلوگیری شود.

وی بیان کرد: باید بپذیریم که در این وضعیت کادر درمانی، پزشکی و پرستاری با ایثارگری و به خطر انداختن جان خود تلاش کرده‌اند تا بیماران را درمان کنند اما همچنان به دلیل انتقال آلودگی با مشکلات جدی روبرو هستیم و ریشه بیماری کنده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیدخام تصریح کرد: در این میان بر اساس دیدگاه پزشکان و کارشناسان بهترین راه مبارزه با این بیماری قطع زنجیره انتقال و در خانه ماندن است تا بتوان از ابتلای افراد جدید به ویروس جلوگیری کرد به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها و مراکز جمعیتی تعطیل شده است.

وی گفت: برای اجرای طرح‌های اعلام شده برای جلوگیری از انتشار ویروس همراهی مردم شرط اساسی است و همه باید احساس مسئولیت کرده و در اجرای طرح‌ها با مسئولان همکاری کنیم.

بیدخام افزود: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از توانمندی بالایی برخوردارند و مشارکت حداکثری سمن‌ها در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به شیوع کرونا در جامعه و مسئولیت اجتماعی افراد در برابر یکدیگر گفت: هدف از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن تماس‌ها و ارتباط حضوری بین مردم است لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم با رعایت اصول بهداشتی و ماندن در خانه به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

وی بیان کرد: در این ایام بسیاری از مردم در راستای مشارکت اجتماعی و با اعلام ستاد کرونا در خانه ماندند اما متأسفانه برخی از هموطنان با بی توجهی به این امر موجب گسترش شیوع این بیماری شده‌اند.

بیدخام با بیان اهمیت اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی تصریح کرد: شایسته است شهروندان با ماندن در خانه و تعهد به اجرای این طرح به ریشه کن شدن این بیماری در کمترین زمان کمک کنند و نگذارند خدمات کادر درمانی هدر برود.

وی اظهار داشت: فرد ناقل می‌تواند منبعی برای شیوع این ویروس در خانواده و جامعه باشد و اگر افراد ناقل اگر در خانه نمانند می‌توانند عامل ابتلاء افراد زیادی در جامعه شوند به همین دلیل می‌بایست قرنطینه خانگی را به طور جدی رعایت کنیم و حتی برای قدم زدن و ورزش کردن به فضاهای عمومی مراجعه نکنیم.

فعالیت ۲۶۰ سازمان مردم نهاد در استان قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت بحران گفت: برای رفع مشکلات پیش آمده ضروری است سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت فعال و دعوت از مردم وارد عمل شوند زیرا آنها به عنوان تشکل‌های برآمده از دل جامعه، از ظرفیت‌های بالایی برای رفع معضلات و بحران‌های اجتماعی برخوردارند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶۰ سازمان مردم نهاد در بخش‌های مختلف در سطح استان فعالیت می‌کنند که بهره گیری از ظرفیت آنها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده در کنترل بیماری کرونا موفق کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین یادآور شد: چابکی سمن‌ها و میزان تأثیرگذاری آنها در مواقع بحران قابل توجه است و سازمان‌های مردم نهاد در هنگام وقوع بحران‌ها همواره نقشی مؤثر و کمک رسان داشته‌اند و از آنها انتظار می‌رود در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با اطلاع رسانی به جامعه هدف و دعوت عموم شهروندان برای رعایت و اجرای طرح، بویژه پرهیز از مسافرت و تردد غیرضروری، دوری از تجمع و ماندن در خانه ضمن مراقبت از خود و خانواده‌هایشان و نیز مدافعان سلامت، در حفظ سلامت آحاد جامعه به دولت و مسئولان کمک کنند.

بیدخام به فعالیت خیرین و حمایت آنها از اقشار آسیب پذیر در شرایط عادی هم اشاره کرد و یادآور شد: در شرایط کنونی که برخی از اقشار آسیب پذیر بیکار شده و با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند از تشکل‌های خیریه و افراد نیکوکار انتظار داریم در این امر خداپسندانه مشارکت کرده و از بیماران حمایت کنند.

وی گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا به منظور قطع مؤثرتر زنجیره انتقال بیماری از سوی دولت از بامداد جمعه به صورت جدی وارد فاز اجرایی شده و امیدواریم همه مردم در اجرای آن مشارکت مؤثری داشته باشند تا شاهد ریشه کن شئن بیماری در استان باشیم.


 

کد خبر 4887369

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین سمن ها ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان ماسک طبی شهرکرد ضدعفونی بارش باران سیلاب حوادث چهارشنبه سوری طرح غربالگری نوروز طرح فاصله گذاری اجتماعی سازمان های مردم نهاد اجرای طرح فاصله مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟

رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه درمورد فعالیت‌هایشان در نمایشگاه اخیر دستاورد‌های اوقاف اظهار کرد: معاونت فرهنگی، دستاورد‌های خود را در نمایشگاه اخیر به نمایش گذاشت و اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی اوقاف برای اولین بار، قسمت بسیار کوچکی از تولیدات طرح «شمیم خدمت» که کارآفرینی توسط زنان بد سرپرست و بی سرپرست است را در نمایشگاه اخیر به نمایش درآورد.

طرح «شمیم خدمت» کار ویژه سازمان اوقاف با هدف ایجاد اشتغال است و قطعاً این ظرفیت را برای ما به وجود آورده است که بتوانیم نمایشگاه جداگانه و مستقلی را برای دستاورد‌های طرح «شمیم خدمت» برگزار کنیم. زیرا الحمدلله، این طرح رو به رشد بوده و جذابیت‌های خاص خود را داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۶ هزار نفر آموزش دیدند و توانستند در حوزه توانمندسازی، تجهیز و کارآفرینی به ایفای نقش بپردازند و در زمینه کیفی سازی فعالیت‌ها تلاش شده است که بیشتر به کیفیت پرداخته شود تا کمیت.

طرح ضیافت حسینی، شمیم حسینی و رزمایش سلامت، زائران حرم رضوی و حرم حسینی، طرح مهر تحصیلی از طرح‌هایی هستند که مصوب شده‌اند و ان شاءالله، در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد.

معممی مقدم مطرح کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد بهره‌مندان طرح «مهر تحصیلی» ۲۵ هزار نفر بوده است که نسبت به سال قبل آن، افت داشتیم و دلیلش به خاطر گرانی کالا‌ها بوده است. اما درآمد عواید موقوفات ما تقریباً افزایش ۳۰ درصدی داشت ولی تورم برای محصولات «مهر تحصیلی» افزایش ۵۰ درصدی داشت. به همین دلیل، ناچار شدیم تعداد کمتری را تولید کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: طرح زائران حرم رضوی در سال گذشته با حضور ۳۵۰ نفر از جامعه هدف برگزار شد که این جامعه هدف در دو سال گذشته متشکل از پاکبان‌ها بود و با استقبال زیادی روبرو شد و پیش بینی ما از طرح «زائران حرم حسینی» و اعزام به عتبات عالیات این است که بتوانیم در سال ۱۴۰۳، ۵۰۰ نفر را اعزام کنیم. 

معممی مقدم گفت: رزمایش سلامت جزء طرح‌های جدید ماست و جای خود را پیدا کرده است که زائران بقاع متبرکه به صورت رایگان غربالگری و معاینه شده و در صورت نیاز، برای معالجه به بیمارستان‌های وقفی معرفی می‌شوند و کار بسیار خوب و منسجمی است. 

طرح «شمیم حسینی» از دیگر مواردی است که به هیئت‌های مذهبی کمک می‌شود و در سال گذشته، ۹۷ میلیارد تومان به هیئت‌های مذهبی شاخص و محوری کمک شد و ان شاءالله، امسال هم اتفاق خوبی از لحاظ رقمی رخ خواهد داد و مخاطبان جامعه هدف از آن برخوردار می‌شوند. 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: طرح اربعین حسینی نیز، وجود دارد که جزء کار ویژه‌های اداره کل امور اجتماعی و مشارکت هاست که سال گذشته با مبلغ حمایتی بسیار خوبی از بقاع متبرکه بهره‌مند شد و امسال هم، از ابتدای سال برنامه ریزی‌های جدی برای گسترش و کیفی سازی اقدامات و نقش آفرینی سازمان در ستاد اربعین کشور مدنظر قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • حذف دوباره قطار سریع السیر یزد
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟