Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:11:30 GMT

شناسایی سریع بیماران در مهار کرونا تاثیرگذار است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۶۷۰

شناسایی سریع بیماران در مهار کرونا تاثیرگذار است

دکتر حسن ایلانلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران  اظهار داشت: میزان مرگ و میر کرونا در برخی از کشورها  بالای 10 درصد است اما در برخی دیگر زیر 6 درصد می باشد و علت مرگ و میر بالا ناشی از بی توجهی به بیماران مشکوک یا دارای علائم اولیه کرونا است. اگر بیماران مشکوک در همان روزهای نخست شناسایی و به صورت سرپایی درمان شوند ، کرونا به راحتی قابل کنترل خواهد بود و میزان مرگ و میر به پائین ترین سطح خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت : بر همین اساس استان البرز در زمینه شناسایی افراد مشکوک و تشخیص سریع کرونا در کشور پیشگام است. در روزهای نخست شیوع کرونا برخی روزها تعداد مرگ و میر به حدود 15 نفر رسید اما اکنون به حدود سه نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: روزانه یکصد مورد آزمایش کرونا در استان البرز انجام می شود و همین امر باعث شده تا میزان مرگ و میر بیماران کرونایی نسبت به روزهای نخست شیوع این بیماری به سطح پایینی برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ، علت بالا بودن  میزان مرگ و میر براثر کرونا در برخی استان های کشور بالا را  ناشی از محدودیت امکانات برای تشخیص سریع این بیماری دانست و 

 گفت : در بیشتر استان های کشور روزانه کمتر از 30 مورد تشخیص کرونا انجام می شود و این  امر در گسترش شیوع کرونا و افزایش مخاطرات آن تاثیر دارد.

ایلانلو اظهار داشت: بیماران دارای علائم اولیه کرونا می بایست در همان روزهای نخست  شناسایی و تحت درمان و مراقبت قرار گیرند و لازم نیست در بیمارستان ها بستری شوند، نگهداری افراد مشکوک به کرونا در مکان های خاص موجب می شود تا کرونا کمترین تاثیر را در شیوع داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرزبا قدردانی از اقدام مسوولان کشور به خاطر اجرایی شدن طرح فاصله اجتماعی ،کنترل سفرهای مردم و تعطیلی بخشی از مراکز خرید و تجمعات 

گفت : این اقدام نقش موثری در مهار سریع کرونا داشته و مشکلات را به حداقل می رساند که اعمال این مقررات از توصیه های اکید نظام سلامت کشور بوده و باید همه مردم برای ریشه کن کردن کرونا در انجام آن همکاری لازم  را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به روند شیوع کرونا در این استان اشاره کرد و بیان داشت : با وجود اینکه تمام توان نظام سلامت در البرز پای کار آمده و اقدامات بسیار خوبی برای کنترل و درمان کرونا انجام شده اما بی احتیاطی بخشی از مردم در روزهای اخیر سبب شده تا هنوز ما شاهد کاهش میزان ابتلا به این بیماری در استان نباشیم.

ایلانلو گفت : با اینکه البرز وارد چهارمین هفته شیوع کرونا شده اما هر روز بین 80 تا 90 بیمار در بیمارستان ها بستری می شوند و به همین تعداد نیز افراد بهبود یافته به منازل بازمی گردند.

وی اظهار داشت: در واقع روند ابتلا به کرونا در البرز ثابت مانده و شمار افراد بستری در بیمارستان ها بین 450 نفر تا 500 نفر می باشد که رعایت الزامات بهداشتی مهمترین عامل در پیشگیری و کنترل کرونا است. بین پنج تا 10 درصد بیماران بستری شده در مراکز درمانی البرز از سایر مناطق کشور هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد که با مدیریت مناسب دارو و درمان بیماران ، اکنون در این بخش مشکلی در استان وجود ندارد اما مهمترین نگرانی این است که بخشی از جامعه هنوز کرونا را جدی نگرفته  و برای خود و دیگران مشکل ایجاد می کنند.

وی درخصوص قوی و ضعیف شدن کرونا در البرز و کشور گفت : هنوز هیچ مدرکی دال بر قوی یا ضعیف شدن این ویروس وجود ندارد و همه باید برای پیشگیری و کنترل آن پای کار بیایند و با عزم ملی و رعایت موازین بهداشتی این بیماری را کنترل کنند.

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان البرز پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان البرز ویروس کرونا استان البرز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها میزان مرگ و میر روزهای نخست استان البرز شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان

  محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شکاف لب و کام، یکی از شایعترین نقص مادرزادی در نواحی صورت و جمجمه در نوزادان محسوب می شود که باتوجه به پیچیدگی درمان بیماران مبتلا و انجام فرآیند عمل توسط تعداد متخصصین رشته های گوناگون،  امکان درمان این بیماران در تمام مراکز درمانی وجود ندارد و بر همین اساس فاز اول مرکز متمرکز جراحی های شکاف کام و لب در زاهدان راه اندازی شد
 
وی ادامه داد: درمان این اختلال بر اساس یک برنامه درمانی و مراقبتی متناسب با شرایط کودک ممکن است در چند ماهگی و یا در چند سالگی آغاز و تا سنین جوانی ادامه یابد.
 
  مومنی عنوان کرد: خانواده این کودکان به محض مشاهده و تشخیص این ناهنجاری باید به بیمارستان الزهرا (س) زاهدان مراجعه کنند تا کودکان درمان های فوق تخصصی را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند