Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@14:01:18 GMT

رسیدگی به بیماران کرونا در آمریکا سهمیه بندی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۹۲۲

رسیدگی به بیماران کرونا در آمریکا سهمیه بندی می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه بوستون هرالد در گزارشی به عملکرد ضعیف دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت و نوشت کارشناسان بر این باورند آمریکا به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و این در حالی است که آمریکا تجهیزات کافی برای مراقبت و درمان بیماران در اختیار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به قلم الکسی کوهان آمده است: یک پزشک در هاروارد اعلام کرد بیماری همه گیر کرونا آمریکا را هدف قرار می‌دهد و نبود تجهیزات، فضای بیمارستانی و عدم ارائه کمک "قابل توجه" از سوی دولت فدرال در زمینه آزمایش کرونا، سبب شده است آمریکا در شرایط بسیار دشواری قرار گیرد.

دکتر آشیش جها مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد در سخنانی گفت: "ما یک بازه زمانی دو ماهه را هدر دادیم. دو ماه زمانی طولانی در ارتباط با یک بیماری همه گیر محسوب می‌شود. گذشت زمان به نفع ما نیست. "
این پزشک افزود مقامات از شیوع این بیماری در ماه ژانویه اطلاع داشتند و می‌شد از این زمان برای ذخیره تجهیزات و اقلام پزشکی و همچنین آماده کردن کیت‌های آزمایش و افزایش تخت‌ها در بیمارستان‌ها در سراسر کشور استفاده کرد.

جها گفت: "فکر می‌کنم همچنان می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم، اما اکنون دستیابی به هدف دشوارتر از دو ماه پیش است.

روز پنجشنبه آمریکا در موارد ابتلا به ویروس کرونا از همه کشورهای دیگر پیشی گرفت و بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، اکنون تعداد موارد ثبت شده ابتلا به کووید نوزده در آمریکا از مرز صد هزار تن گذشت.
چین و ایتالیا هر یک به ترتیب با ۸۶ هزار و ۸۰ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

جها روز پنجشنبه در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در دانشکده پزشکی هاروارد درباره نگرانی‌های مرتبط با شکاف در نظام بهداشت و درمان صحبت کرد.

وی گفت آمریکایی‌ها طی دست کم ۱۲ تا ۱۸ ماه با تأثیرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا مواجه خواهند بود تا زمانی که واکسنی تولید شود و بزرگترین شکاف‌ها در زمینه تخت‌های بیمارستانی، مناطق حومه‌ای که دسترسی کمتری به مراقبت‌های بهداشتی دارند و تهیه کیت‌های آزمایش و دستگاه‌های تنفس مصنوعی خواهد بود.

او در خصوص تخت‌های بیمارستانی گفت: "استفاده صرف از فضای کنونی کافی نیست. بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید مجزا از دیگر بیماران بستری شوند".

با آن که این ویروس می‌تواند در مناطق پر جمعیت‌تر همانند شهرهای بزرگ سریع‌تر منتقل شود، مناطق حومه‌ای هم در امان نیستند و ارائه تجهیزات حیاتی همانند دستگاه‌های تنفس مصنوعی در سطح پایینی در سراسر کشور توزیع می‌ شود.

جها خاطر نشان کرد: "قصد داریم فرایند مراقبت از افراد را سهمیه بندی کنیم، بنابراین برخی از افراد زنده می‌مانند و برخی دیگر می‌میرند. "

ظرفیت گرفتن آزمایش باید دو تا سه برابر زمان کنونی شود و برای مراقبت از افراد به نیروی کار بهداشتی بسیار بیشتری نیاز است.
جها گفت: "دولت فدرال به واقع اقدامی ضعیف در ارتباط با ایجاد مکان‌های گرفتن تست در پیش گرفت. بنابراین، خود ایالت‌ها باید وارد عمل شوند. می‌خواهم شاهد تلاش دولت فدرال در این زمینه باشم و تمایل دارم ببینم خود رئیس جمهور وارد عمل شود و بگوید ما باید این ویروس را متوقف کنیم. "

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 پزشکان بدون مرز جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی آمریکا ویروس کرونا رسیدگی سهمیه بندی کروناویروس نوروز 99 پزشکان بدون مرز جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت