Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@07:23:40 GMT

مقدونیه شمالی رسما به ناتوپیوست

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۹۵۶

دولت مقدونیه شمالی اعلام کرد، به دنبال ثبت اوراق رسمی مربوط به پیوستنش به ائتلاف نظامی ناتو، رسما به این ائتلاف پیوسته و تبدیل سی‌امین عضو آن شده است. ناطقان: به نقل از دویچه وله، این اتفاق در پی یک هفته دیپلماسی اتحادیه اروپا که به مقدونیه شمالی اجازه آغاز مذاکراتش برای پیوستن به این اتحادیه را داد، صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت مقدونیه شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری مقدونیه شمالی رسما اکنون تبدیل به عضو جدید و سی‌امین عضو ائتلاف ناتو شده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: ما توانستیم رویای چندین نسل را تحقق ببخشیم.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف ناتو نیز از محل مقر این ائتلاف اظهار کرد: مقدونیه شمالی اکنون بخشی از خانواده ناتو است.

استولتنبرگ تصریح کرد: "ناتو خانواده‌ای متشکل از ۳۰ کشور و تقریبا یک میلیارد نفر جمعیت بوده و این اطمینان را می‌دهد که صرف نظر از هر چالشی که پیش روی ما قرار بگیرد، همه ما در کنار یکدیگر قدرتمندتر و امن تر هستیم."

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم در واکنش به این اتفاق عنوان کرد که "یک سفر طولانی سرانجام به آخر رسید".

وی اظهار کرد:" پیوستن مقدونیه شمالی به ناتو باعث افزایش امنیت و ثبات در سراسر منطقه بالکان غربی شده و نشاندهنده سیاست درهای باز ناتو برای تقویت آزادی، دموکراسی و حقوق بشر است." منبع: ایسنا برچسب ها: مقدونیه شمالی ، ناتو ، ائتلاف نظامی ناتو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مقدونیه شمالی ناتو ائتلاف نظامی ناتو مقدونیه شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد