Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:42:47 GMT

سامانه بارشی امشب در ایلام تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۲۰۰۳

سامانه بارشی امشب در ایلام تقویت می‌شود

کارشناس هواشناسی استان ایلام گفت: سامانه بارشی وارد شده به استان هم اکنون به صورت وزش باد نسبتا شدید فعال بوده و از اواخر امشب تقویت شده و تا اواخر روز یکشنبه ادامه دارد.

ساسان رستمی کارشناس هواشناسی استان ایلام صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: سامانه بارشی که از صبح امروز وارد استان شده هم اکنون در برخی از ساعات به صورت وزش باد نسبتا شدید فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سامانه از اواخر امشب در سطح استان تقویت شده و تا پایان فردا یک شنبه ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی استان بیان داشت:این سامانه بارشی با رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید بین ۵۵-۰۴ کیلومتر بر ساعت، تگرگ و مه در نقاط مستعد همراه خواهد بود.

وی گفت: برای این بارش‌ها در بازه ۵۴-۵۵ میلی متر، با توجه به خصوصیت فصل بهار و بارش‌های رگباری بصورت نقطه‌ای بیش از ۵۴ میلی متر نیز محتمل است.

رستمی اظهار کرد: آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه، کاهش دید به سبب مه، احتمال ریزش جاده‌ای در نواحی مستعد وجود دارد.

وی ادامه داد: برای آسمان امروز شهر ایلام باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. 

 

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه بارشی ایلام هواشناسی باد سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان

بهروز مرادپور با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از غروب امروز دوشنبه، اظهار داشت: در این راستا بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا روز شنبه هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و… در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بر لزوم احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تأکید کرد و گفت: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه
  • سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد