Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار جان‌باختگان کروناویروس در جهان در روز جمعه از مرز ۲۷ هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای رسمی بیشترین قربانیان این ویروس خطرناک از قاره اروپا و به ویژه در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه گزارش شده است.

شمار افراد آلوده به کروناویروس جدید در آمریکا نیز از چین فراتر رفته و به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید و با این حال چین پس از چند روزی که مورد جدید ابتلا با منشا داخلی نداشت، روز گذشته (جمعه) یک مورد را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر شمار مبتلایان در ایتالیا نیز برای نخستین بار از چین پیشی گرفت.

بنابر آخرین آمار "وردومتر"، آمریکا با ۱۰۴ هزار و ۲۵۶ مبتلا و ۱۷۰۴ در صدر جدول کشورهای کانون کرونا قرار دارد. ایتالیا نیز با ۸۶ هزار و ۴۹۸ مورد به لحاظ آمار مبتلایان در جایگاه دوم است، گرچه با ۹۱۳۴ فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را دارد. کرونا در چین نیز تاکنون ۳۲۹۵ قربانی گرفته و ۸۱ هزار و ۳۹۴ نفر نیز در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. همچنین در اسپانیا تاکنون ۵۱۳۸ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۵ هزار و ۷۱۹ نفر به این بیماری دچار شده‌اند.

همچنین آمار مبتلایان در آلمان با عبور از مرز ۵۰ هزار نفر در روز جمعه به ۵۰ هزار و ۸۷۱ نفر رسید. مجموع جان‌باختگان کرونا در این کشور هم اکنون۳۵۱ نفر است. با مرگ نزدیک به ۳۰۰ نفر در فرانسه آمار مرگ و میر کرونا در این کشور اروپایی۱۹۹۵ نفر و شمار مبتلایان آن نیز ۳۲ هزار و ۹۶۴ تن گزارش شد. در عین حال شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایران در روز جمعه به ۲۳۷۸ نفر و مبتلایان قطعی به ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر رسید. آمار کلی انگلیس نیز ۷۵۹ فوتی و ۱۴ هزار و ۵۴۳ مبتلا شامل شخص نخست وزیر این کشور، یعنی بوریس جانسون گزارش شده است.

در حالی که ایتالیا شامگاه جمعه با ثبت ۹۱۹ مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹، مرگ‌بارترین روز خود از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا را گذراند، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که ایتالیا هنوز به پیک این بیماری نرسیده است.

بنابر گزارش یورونیوز، از سوی دیگر در حالیکه لهستان و اوکراین مرزهای خود را به روی کشورهای دیگر می‌بندند، هزاران شهروند اوکراینی، روز جمعه در سه گذرگاه مرزی میان لهستان و اوکراین که هنوز مسدود نشده‌اند برای بازگشت به کشورشان صف کشیدند.

با اینکه اوکراین با ۳۱۰ مبتلا و ۱۰ قربانی یکی از کشورهای نسبتا مصون از ویروس کرونا به شمار می‌رود اما بازگشت انبوه هزاران نفر به این شکل و بدون رعایت فاصله اجتماعی، نگرانی‌ها از شیوع سریع کووید-۱۹ در هفته‌های آینده را دوچندان می‌کند.

بعلاوه چهار نفر از ۱۳۰ سرنشین کشتی ام‌اس زاندَم که در سواحل پاناما پهلو گرفته، جان خود را از دست دادند. به نظر می‌رسد تمام سرنشینان این کشتی تفریحی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس کووید 19 هزار نفر روز جمعه کووید ۱۹ شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال

به گزارش تابناک اقتصادی؛ آمارهای شغلی آمریکا در ماه آوریل بر خلاف ماه گذشته شتاب خود را از دست داد. نرخ بیکاری بار دیگر شیب صعودی به خود گرفت و در پله 3.9 درصدی ایستاد و فرصت‌های شغلی جدید نیز از پیش‌بینی‌ها مبنی بر ایجاد 190 هزار شغل جدید کاهشی‌تر شد و به 175 هزار نفر رسید.

داده‌های نامطلوب بازارکار این سیگنال را به اقتصاددانان می‌دهد که اقتصاد آمریکا دیگر تحمل نرخ بهره در سطوح 5.25 تا 5.5درصدی و همچنین سطوح بالاتر از این رقم را نداشته و پاول نباید از سیاست‌های پولی انبساطی کناره‌گیری کند. ناگفته نماند که آغاز این سیاست‌ها نیازمند پیش‌زمینه‌هایی از جمله اطمینان از عدم بازگشت تورم در ماه‌های آتی است. با کاهش شتاب داده‌های شغلی ایالات‌متحده، شاخص ارزی آمریکا که در نتیجه سیگنال‌های اقتصاددانان شیب صعودی به خود گرفته بود، بار دیگر به کف 105 واحدی سقوط کرد و فرصت دوباره‌ای برای تقویت طلا و بیت‌کوین فراهم کرد. بیت‌کوین روز گذشته در ساعت 17به وقت تهران با رقمی معادل 64 هزار و 400 دلار  در حال معامله بود.

 پاول بر سردوراهی

گزارش‌های اقتصادی آمریکا از جمله رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول 2024، داده‌های شغلی، تورم و شاخص مدیران‌خرید در ماه‌های اخیر جرمی پاول را بر سر دوراهی تشدید سیاست‌های انقباضی و آغاز سیاست‌های انبساطی قرار داده است. تبعات این دوراهی بر بازارهای جهانی اثر‌گذار بوده و موجب نوسان قیمتی دارایی‌های این بازار خواهد شد؛ زیرا در صورت آغاز دوباره چرخه ضد تورمی، گرچه تورم شیب نزولی به خود می‌گیرد، اما نرخ رشد تولید ناخالص داخلی، فعالیت‌های اقتصادی و بازار کار آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و از شتاب آنها جلوگیری می‌کند. صاحب‌نظران این روند را تایید کردند. البته آنها در خصوص آغاز سیاست‌های انبساطی تردید داشتند و تاکید کردند که در صورت آغاز زودهنگام کاهش نرخ بهره، بازگشت تورم به سطوح بالاتر دور از انتظار نخواهد بود. قابل ذکر است که گزارش تورمی در ماه آوریل که در15 مه منتشر خواهد شد می‌تواند اندکی از تردید پاول را کم کند و مسیر روشن‌تری را در اختیار پاول و سایر سیاستگذاران قرار دهد. برای درک بهتر این موضوع باید تا انتشار گزارش تورمی و همچنین واکنش سیاستگذاران به آن منتظر ماند.

منبع: دنیای اقتصاد

 

دیگر خبرها

  • آمار عجیب مورایس و سپاهان در سال 1403!
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت