Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@23:55:44 GMT

پول فوتبال ایران را عوض کرد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۲۱۴۸

پول فوتبال ایران را عوض کرد

‌ پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: از زمانی که پول وارد فوتبال ایران شد این رشته پرطرفدار به سرعت تغییر کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا شکورزاده ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران گفت: سال ۹۸ سال خوبی برای مردم ایران نبود، ایرانی‌ها در این سال، روزهای سختی را سپری کردند و عزیزان زیادی را از دست دادند اما امیدوارم که سال ۹۹ شرایط برای همه متفاوت باشد و مردم آرامش خاصی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

دردسر اول فوتبال در سال ۹۹

وی در مورد فوتبال ایران در سال ۱۳۹۸ هم گفت: ما در سالی که گذشت اتفاقات زیادی را در فوتبال داشتیم. هم اتفاقات خوب و هم بد. فوتبال ایران که از اعتبار خاصی در آسیا برخوردار است موقعیت‌های زیادی را از دست داد. در جام ملت‌های آسیا در مرحله حذفی از گردونه رقابت‌ها خارج شدیم. تیم امیدمان که از بازیکنان خوبی برخوردار بود و امکانات خوبی هم برای موفقیت داشت نتوانست بعد از ۴۴ سال به المپیک راه پیدا کند.

وی ادامه داد: تغییرات زیاد در فوتبال ما و تعویض سه مربی در طول یک سال باعث شد کارمان برای صعود به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی به اما و اگر کشیده شود و حالا باید آرزو کنیم که بتوانیم یک بار دیگر به جام جهانی صعود کنیم.

شکورزاده در خصوص دوران بازی گری اش در استقلال و تفاوت‌هایی که در طول این سال‌ها برای این باشگاه قدیمی بوجود آمده است، خاطرنشان کرد: در گذشته که ما برای استقلال بازی می‌کردیم کسی به فکر پول نبود. همه عاشق پیراهن آبی یا قرمز بودند و آرزوی شأن این بود که بتوانند در یکی از این دو تیم بازی کنند. آن روزها من و امثال من به عشق مردم بازی می‌کردیم. پول حرف اول را نمی‌زد و بازیکنان خیلی هم در قید و بند این موضوع نبودند اما هر چه زمان گذشت شرایط فرق کرد. نقش پول پررنگ‌تر شد و اعتقاد دارم پول تغییر زیادی در فوتبال ایران بوجود آورد.

وی ادامه داد: حالا بازیکنان با یک رقم بالا به راحتی پیراهن استقلال و پرسپولیس را از تن درآورده و هیچ تعصبی به این پیراهن و هواداران ندارند. البته تا حدودی به آنها حق می‌دهم زیرا فوتبال، حرفه‌ای شده و همه به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند اما در مجموع در گذشته، فوتبال برای مردم لذت بیشتری داشت و مسابقات باشگاههای تهران از جذابیت خاصی برخوردار بود.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم در نوروز و در ساعاتی که همه در کنار خانواده بودند دور از آنها بوده‌اید یا خیر، گفت: این یک تجربه برای همه فوتبالیست‌ها است. ما هم با توجه به اینکه یک فوتبالیست بودیم در اردوهای مختلفی شرکت می‌کردیم و چندین سال عید را دور از خانواده‌هایمان تجربه کردیم. روزهای سختی بود اما هر چه بود گذشت و من کاملاً می دانم بازیکنان فوتبال که عید در منزل نیستند چه حس و حالی دارند. التبه ما هم برای اینکه در آن زمان سختی زیادی نکشیم روش‌های خاصی داشتیم تا بتوانیم نوروز را با دیگر بازیکنان جشن گرفته و به شادی بگذرانیم. هر چند که هیچ وقت مثل کنار خانواده بودن نبود.

محمدرضا شکورزاده با ابراز تأسف از شیوع ویروس کرونا در ایران و شرایط سختی که برای کشور عزیزانمان بوجود آمده گفت: متأسفانه این ویروس هولناک جهانی شده و اکثر کشورها با آن درگیر شده‌اند. نه تنها فوتبال در ایران بلکه در تمام دنیا فوتبال تعطیل شده است. امسال مردم ایران زندگی جدیدی را تجربه می‌کنند. سفر نمی‌توانند بروند. شاید دید و بازدید نداشته باشند و این یکی از عجیب‌ترین عیدهایی است که برای مردم ایران رقم خورده است. اما امیدوارم هر چه زودتر این ویروس مهلک ریشه کن شده تا دوباره مردم بتوانند با آرامش در کنار یکدیگر باشند.

وی در مورد تعطیلی لیگ هم گفت: این اتفاق باید زودتر صورت می‌گرفت زیرا نباید جان هیچ ورزشکاری به خطر بیافتد. امیدوارم این ویروس زودتر ریشه کن شود اما اگر این روند ادامه پیدا کند مسئولان باید لیگ امسال را تعطیل کنند.

وی در مورد خاطرات عید در کودکی اش گفت: تمام لذت عید به پوشیدن لباس نو و گرفتن عیدی بود. وقتی لباس نو برای ما می‌خریدند شب‌ها خوابمان نمی‌برد تا بتوانیم روز اول عید لباس‌های نو را بپوشیم. حالا که سال‌ها از آن روزها می‌گذرد باز هم شب‌های عید خاطراتش برای ما شیرین است و هرگز فراموش نخواهد شد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران گفت: امیدوارم برخلاف سال ۹۸ که سال بسیار سختی بود سال جدید برای مردم ایران خوب باشد و آنها آرامش زیادی داشته و بتوانند روزهای خوبی را در کنار سایر عزیزانشان سپری کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید پیشکسوت لیگ برتر استقلال فوتبال ایران مردم ایران برای مردم برای همه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد

ایسنا/خوزستان یک پیشکسوت فوتبال گفت: فوتبال خوزستان تاوان بی‌تدبیری و حضور افراد بی‌سواد در این حرفه را می‌دهد.

افشین حاجی پور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: از قدیم الایام همه می دانند چه استعدادهای نابی در فوتبال خوزستان وجود دارد و این استان فوتبال خیز است اما برخلاف همه این‌ها شاهد افت فوتبال خوزستان به واسطه قعرنشینی سه نماینده این استان در لیگ برتر هستیم.

وی ادامه داد: با بی‌تدبیری فوتبال خوزستان دچار این حال و روز شده است و این وضعیت تا سال‌ها در فوتبال ایران تاثیر خود را نشان خواهد داد. مسائل فنی و تکنیک ناب خوزستانی در فوتبال ایران معروف بوده و واقعا شرایط فعلی فوتبال این استان ناراحت کننده است.

این پیشکسوت فوتبال گفت: نمی دانیم در باشگاه‌های فوتبال خوزستان چه می‌گذرد و انتخاب‌ها در این باشگاه‌ها به چه صورت است ولی بی‌شک بی‌تدبیری عامل اصلی این وضعیت است. من اصلا چنین روزهایی را برای فوتبال خوزستان متصور نبودم و این وضعیت قابل هضم نیست. درست است خیلی‌ها از حضور نسل ما در فوتبال ممانعت می‌کنند که دلیل آن را هم باید از خودشان پرسید اما واقعا دل‌مان برای فوتبال خوزستان می‌سوزد.

او خاطر نشان کرد: دوستان در سه باشگاه لیگ برتری خوزستان باید واقعیت‌ها را ببینند و ما هم که شاهد وضعیت فعلی سه تیم استان هستیم نمی‌توانیم دروغ بگوییم و واقعیت‌ها را نگوییم.

حاجی پور بیان کرد: متاسفانه جلساتی هم که در حال حاضر برای برون رفت سه تیم خوزستانی از وضعیت فعلی گرفته می‌شود، نوش دارو پس از مرگ سهراب است. تیم‌های خوزستانی که روز مدعی بودند، اکنون در وضعیت نامناسبی هستند و باید این فصل را هر طور که شده پست سر بگذارند و برای فصل آینده نیز باید افرادی به تیم‌ها اضافه شوند که با تدبیر و بهره بردن از استخوان خوردکرده‌های فوتبال خوزستان، در نهایت کمک کنند تا تیم‌های خوزستانی انتخاب‌های درست داشته باشند و مسیر درست خود را پیدا کنند.

او تاکید کرد: این فصل در سه تیم خوزستانی انتخاب‌هایی صورت گرفت که خیلی از آن‌ها حتی یک عکس هم با لباس ورزشی ندارند و معتقدم همین مسائل باعث شد فوتبال خوزستان به این روز بد دچار شود.

پیشکسوت باشگاه فولاد تاکید کرد: فوتبال خوزستان تاوان بی‌تدبیری و حضور افراد بی سواد در این حرفه را می‌دهد. پشت هر انتخابی باید مطالعه و توانایی باشد، موضوع مهمی که در تیم‌های خوزستانی شاهد نبودیم. فوتبال خوزستان در سال‌های قبل همیشه حرف اول را در فوتبال ایران می‌زد و واقعا زشت است که اکنون چنین بلایی بر سر فوتبال خوزستان آمده است و چنگ می‌زنند که از سه تیم حداقل دو تیم در لیگ بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • مورایس: مراقبت ایرانی‌ها از جنبه‌های اخلاقی را تحسین می‌کنم
  • فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال (فیلم)
  • ۱۰ گل برتر رئال مادرید در فصل ۲۰۲۳/۲۴ (فیلم)
  • ویسی قصد توهین نداشت/ دنبال ماندن در لیگ برتر هستیم
  • استیلی: اوسمار خوب است، ولی صبر کنید!
  • استیلی: اوسمار خوب است ولی صبر کنید!
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم