Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:36:35 GMT

موکب‌های اربعینی عراق برای مبارزه با کرونا فعال شدند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۲۱۷۰

موکب‌های اربعینی عراق برای مبارزه با کرونا فعال شدند

با فتوای آیت‌الله سیستانی مبنی بر لزوم کمک‌رسانی به بیماران به دلیل شیوع کرونا، موکب‌های اربعینی در عراق اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق بین خانواده‌های کم‌بضاعت کردند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با شیوع ویروس کرونا در ایران، موکب‌های ایرانی اربعین حسینی نیز همگام با سایر نهادها و جهادگران برای جلوگیری از شیوع کرونا وارد عمل شدند و علاوه بر ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، برای کاهش نگرانی خانواده‌هایی که بر اثر کرونا امکان درآمدزایی نداشتند، به میدان آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که در کنار ضدعفونی شبانه خیابان‌ها، بسته‌های ارزاق معیشتی هم بین مردم توزیع کردند.

 

همچنین در روزهای گذشته آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید برای خدمت‌رسانی موکب‌های حسینی به مردم و اقشار آسیب دیده فراخوانی اعلام کرد که بر اساس آن موکب‌های اربعینی در عراق که در مناسبت‌های مختلف نیز با برپایی موکب از زائران حسینی پذیرایی می‌کردند، دست به کار شدند و برای خدمت به مردم عراق به ویژه قشر آسیب‌پذیر بسته‌های ارزاق تهیه و توزیع کردند.

 

همچنین با نزدیک شدن به ایام نیمه شعبان ولادت حضرت مهدی (عج) که موکب‌های بسیاری در مسیر زائران حسینی به پذیرایی می‌پرداختند، در لبیک گویی به توصیه آیت‌الله سیستانی برای مقابله با کرونا، اقدام به تهیه و توزیع ارزاق بین نیازمندان کردند.

به گزارش فارس، با شیوع کرونا در منطقه و عراق، ورود به شهرهای عراق ممنوع شده است و سفر به عتبات نیز متوقف شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آیت الله سیستانی ویروس کرونا موکب های اربعینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو