Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرهاد عبدالشاه معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشست معاونان منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه در سال ۹۸ اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۴ حوضه آبخیز استان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده بود، گفت: بخشی از این اعتبارات در سال ۹۸ تخصیص یافت و در نهایت توانستیم تا اسفند ماه ۹۸ شاهد اجرای ۱۰ طرح آبخیزداری در سطح استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اجرای طرح‌ها در ۲۴ حوضه آبخیر با مساحت ۲۴ هزار و ۶۰۰ هکتار برای سال ۹۸ برنامه‌ریزی شده بود، ابراز کرد: در سال گذشته شاهد اجرای پنج بند خاکی و پخش سیلاب با حجم ۱۱ هزار و ۱۰۰ مترمکعب و همچنین ساخت ۲۵۰ سازه سنگ و ملات و بند گابیون با حجم ۸۲ هزار و ۴۶۶ مترمکعب، ۱۵۰ مترمربع سازه بند سبک پایه بتنی، ۲۲ مورد کانال بتنی با حجم هزار و ۵۰۰ مترمکعب و غیره در دستورکار قرار داشته است.

معاون منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه اعتبارات بخش‌های آبخیزداری در سطح استان از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت منابع آب و خاک و ضرورت حفاظت از این منابع محدود، هماهنگی در حوضه‌های آبخیز به منظور ایجاد توسعه پایدار اجتناب ناپذیر است.

عبدالشاه درباره مهمترین پروژه‌های اجرا شده در سطح استان و در حوزه طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته، ابراز کرد: حوضه چنداب و سنگاب شهرستان گرمسار، حوضه ده نمک شهرستان آرادان و حوضه آبگرم، عبدالله آباد شهرستان سرخه در کنار حوضه آسوران - جاشلو بار، گل رودبار، چاشم و هیکو شهرستان مهدی شهر از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شوند.

او افزود: در سال گذشته عملیات آبخیزداری در حوضه چاشت خوران و شهرک صنعتی شهرستان سمنان، حوضه اگره، آستانه، شوراب و کلاته شهرستان دامغان، حوضه شوراب- سورخان، دهملا، ابرسج، تاش و ابر شهرستان شاهرود و حوضه ارمیان، قدس، میامی، باغچه و سوداغلن شهرستان میامی با مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار هکتار انجام شد است.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست بارش باران طرح آبخیزداری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر

ایسنا/سمنان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از سقوط و جان باختن یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر منطقه خبر داد.

حسین درخشان ۱۵ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد در ارتفاعات جنگل ابر در شهرستان شاهرود دچار حادثه شده بود.

وی ادامه داد: پس از اعلام سقوط یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر واقع در سرتخت دوم منطقه قلعه چه شهرستان شاهرود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، عملیات امداد و نجات آغاز شد.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه گزارش حادثه توسط کوهنوردان منطقه به هلال احمر اعلام شد تصریح کرد: به محض اطلاع از حادثه، بلافاصله با اعزام یک تیم تخصصی از پایگاه امداد و نجات کوهستان جنگل ابر. عملیات جست‌وجو و امداد و نجات از ساعت ۱۸:۴۰ روز جمعه شروع شد.

وی با تجلیل از تلاش امدادگران عنوان کرد: تلاش شبانه نجاتگران برای یافتن فرد سقوط کرده بیش از هشت ساعت در دره‌های جنگل ابر ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان سمنان گفت: سرانجام پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه و ۱۲ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سرخه
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق ایوانکی
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود