Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از احتمال تغییر نحوه تفکیک پسماند از ١۶ فروردین ماه خبر داد. تاریخ انتشار: 11:42 - 09 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۵۹۴

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت تفکیک پسماند در پایتخت به دنبال شیوع ویروس کرونا گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده فرایند تفکیک و بازیافت زباله در ایستگاه‌های میانی پسماند و سایت آرادکوه متوقف شده و این روند تا ١۵ فروردین ماه ادامه دار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره شهروندانی که همچنان به تفکیک پسماند مبادرت می‌کنند، افزود: در حال حاضر نه تنها شهر‌های کشور ما بلکه تمامی شهر‌های دنیا در شرایط خاص به سر می‌برند و بسیاری از عادت‌های متناوب زندگی شهروندان تغییر کرده است. انجام هر اقدام خارج از عرف فعلی می‌تواند چرخه‌ای را به وجود آورد که فرد تحویل دهنده پسماند یا تحویل گیرنده مبتلا به ویروس کرونا شوند.

بیشتر بخوانید: مهمترین کار شهرداری در سال ۹۸ و ۹۹ مبارزه با بیماری کروناست

علیپور با تاکید بر اینکه تفکیک نشدن پسماند به طور حتم شرایط را برای سازمان مدیریت پسماند دشوار‌تر کرده است، افزود: در گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا، میزان زباله تولیدی در پایتخت از ۷هزار و ۵۰۰ تن به ۴ هزار و ۸۰۰ تن کاهش پیدا کرده بود، اما در یک ماه اخیر به دنبال توقف عملیات تفکیک، روزانه ۷ هزار و ۲۰۰ تن پسماند در ٰآرادکوه دفن می‌شود.

وی ادامه داد: البته این امکان وجود دارد که بعد از ١۵ فروردین ماه مکانیسم‌هایی در دستور کار قرار دهیم تا پسماند‌های تفکیک شده را با رعایت اصول ایمنی به چرخه بازیافت بگردانیم و بقیه دفن شوند.

از نخستین روز‌های اعلام رسمی انتشار ویروس کرونا در کشور، از آن جا که امکان داشت پسماند‌های خانگی با پسماند‌های آلوده به ویروس مخلوط شوند، انجام هرگونه عملیات تفکیک در ایستگاه‌های تفکیک پسماند و حتی مجتمع آرادکوه تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شد. همچنین بنا به درخواست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی نیز هرگونه زباله گردی در شهر ممنوع اعلام شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا پسماند سازمان مدیریت پسماند تفکیک پسماند فروردین ماه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق