Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:04:14 GMT

برف و باران؛ مهمان روزهای بهاری چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۰۹۷

برف و باران؛ مهمان روزهای بهاری چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه و پیش‌بینی چهارمحال و بختیاری از ورود سامانه بارشی به آسمان چهارمحال و بختیاری از بعدازظهر امروز خبر داد.

مهرداد قطره در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا سه‌شنبه هفته جاری شاهد بارش برف و باران در سراسر چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سامانه از سمت غرب و جنوب غرب وارد آسمان استان خواهد شد، افزود: عمده بارش‌های این سامانه در شهرستان کوهرنگ حدود ۵۰ تا ۶۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

قطره تصریح کرد: با فعال بودن این سامانه بارشی طی صبح دوشنبه در برخی نقاط استان شاهد بارش برف همراه با موجی سرد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این سامانه روز سه‌شنبه از استان خارج خواهد شد، تاکید کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش بین ۲ تا ۳ درجه‌ای دما را خواهیم داشت و احتمال خطر سرمازدگی در باغات استان وجود دارد.

وی با اشاره به وزش باد همراه با سامانه بارشی در استان اضافه کرد: طی روز یکشنبه شاهد وزش باد بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت در برخی نقاط استان خواهیم بود.

قطره با اعلام سردترین و گرم‌ترین نقاط استان ادامه داد: بلداجی با صفر درجه سانتی‌گراد سردترین و لردگان با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان گزارش شده است.

وی با اشاره به میزان ارتفاع برف درشهرستان کوهرنگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: در حال حاضر میزان ارتفاع برف در منطقه کوهرنگ صفر است در صورتی که این میزان برف کوهرنگ در سال گذشته ۷۸ سانتی‌متر به ثبت رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان متوسط بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی به ۴۰۳ میلی‌متر رسیده است، یادآور شد: بارش‌های استان نسبت به میانگین بلند مدت ۱۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۴۱ درصد کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری بارش باران و برف چهارمحال و بختیاری سامانه بارشی نقاط استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از پیش‌بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، از امروز (چهارشنبه) تا شنبه هفته آینده، به استثنای وزش باد در ساعاتی از امروز، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز یکشنبه تا پایان هفته جو منطقه را تحت تأثیر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه یاد شده که در روزهای یکشنبه و دوشنبه سبب بارش‌هایی، غالباً به صورت رگبارهای موقت و پراکنده بهاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه تقویت شده ضمن کاهش نسبی دمای هوا، به تدریج شرایط را برای بارندگی نسبتاً گسترده در سطح استان فراهم خواهد کرد.

به گفته زورآوند دمای هوای روزانه که تا روز شنبه، با روندی آرام افزایش می‌یابد؛ در روزهای یکشنبه و دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت.

کد خبر 747637

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری