Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت پارامتر‌های جوی سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهارداشت: بارش‌های این استان از ابتدای سال زراعی ۹۸- ۹۹ تا کنون در ۱۳ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال زراعی گذشته یعنی ۹۷- ۹۸ برای نخستین بار در پنج سال اخیر بارش سیستان وبلوچستان نرمال و بیش از نرمال شد. این در حالیست که سال زراعی ۹۶- ۹۷ دومین سال کم بارش سیستان و بلوچستان در نیم قرن اخیر رقم خورد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال ۹۸ نیکشهر با ۳۳۳ میلی‌متر باران نخستین شهر پربارش استان شد که این میزان بارندگی در ۱۱ سال اخیر بی‌سابقه بوده و دومین سال پر بارن این شهرستان در ۱۹ سال اخیر به شمار می‌رود.

وی به وضعیت میزان تبخیر آب در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط ۳.۳ متر از آب‌های سطحی استان در سال ۱۳۹۸ تبخیر شد.

حیدری افزود: زابل در ۱۰ سال اخیر دومین شهر کشور از نظر میزان تبخیر آب‌های سطحی بوده و همچنین زهک دیگر شهر شمال استان پارسال بیش‌از ۴ متر از آب‌های سطحی آن تبخیر شده است.

وی به وضعیت پارامتر جوی باد در سال ۹۸ پرداخت و گفت: رتبه اول بیشینه سرعت باد با ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت به ایرانشهر اختصاص دارد همچنین زابل با ثبت باد ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت در جایگاه‌های بعدی قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رکورد‌های میانگین سرعت باد و تعداد روز‌های همراه با باد ۵۴ کیلومتر و بیشتر با ۲۴۴ روز به زابل اختصاص دارد و این شهر همچنان باد خیزترین شهر استان است. زهک و مهرستان نیز به ترتیب با ۱۳۱ و ۹۹ روز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جزو آفتابی‌ترین استان‌های کشور است، تصریح کرد: بیشترین ساعت آفتابی این استان در سال ۹۸ به زهک اختصاص دارد به طوریکه مجموع ساعت آفتابی سال گذشته این شهر ۳ هزار و ۴۳۱ ساعت بوده که میانگین روزانه آن معادل ۹.۴ ساعت است.

حیدری با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر سیستان و بلوچستان در تولید انرژِی پاک گفت: میانگین روزانه ساعت آفتابی ۱۰ شهر استان در سال گذشته بیش‌از ۹ ساعت بوده است.

وی همچنین به سردترین و گرمترین دما‌های سال ۱۳۹۸ در شهر‌های سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهارداشت: سردترین دمای سال گذشته با میزان ۴.۷- در زابل ثبت شد. همچنین گرمترین دما با میزان ۵۰ درجه سلسیوس نیز در هیرمند ثبت شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان وضعیت آب و هوا سیستان و بلوچستان سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز تهران - خرم آباد

به گزارش صدای ایران از ایرنا از روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم آباد پرواز ساعت ۱۵ امروز به شماره پروازی ۱۰۰۶ شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران به خرم آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

سازمان هواشناسی امروز جمعه با تاکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه خبر داد.

بنا بر اعلام هواشناسی لرستان میانگین بارندگی طی ۷۲ ساعت گذشته در استان به میزان ۴۶ میلی‌متر ثبت شده که بیشترین بارش‌ها با میزان ۱.۸ میلی‌متر مربوط به رومشکان است.

دیگر خبرها

  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • جدول بارش‌های فارس تا ساعت ۸:۳۰ امروز
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • جدول میزان بارش‌های فارس تا ساعت ۶:۳۰ امروز
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • بازگشت پرواز تهران - خرم آباد