Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@11:58:15 GMT

تجارت خارجی بدون تماس ترکیه برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۱۸۷

تجارت خارجی بدون تماس ترکیه برای مقابله با کرونا

ترکیه تجارت خارجی بدون تماس را برای مهار شیوع ویروس کرونا به اجرا می گذارد.

به گزارش ایسنا، روشار پکجان، وزیر بازرگانی ترکیه اظهار کرده است این کشور از ابتدای مارس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن در ترکیه همه مرزهای خود را بسته است. با وجود این اقدامات نخستین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دهم مارس در این کشور مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بازرگانی ترکیه پس از بستن شدن مرز عراق با ترکیه به بررسی تجارت بدون تماس به منظور ادامه صادرات و واردات این کشور متمرکز شده است.

روشار پکجان گفت: در حال حاضر رانندگان ترکیه کامیونها را تا گذرگاه مرزی می‌برند و سپس رانندگان خارجی کامیون را برای انتقال کانتینرها به خارج تحویل می گیرند. خودروهایی که قرار است وارد ترکیه شوند در محدوده مرزی پیش از تعویض راننده ضدعفونی می شوند. در این زمینه ما در تلاش برای احیای تجارت با عراق و بازگرداندن آن به سطح سابق هستیم.

وی اظهار کرد: کار با چند صد دستگاه کامیون آغاز شد و اکنون شمار آنها به ۱۱۴۰ دستگاه رسیده است. رانندگان در مرزهای اروپا هم از شیوه مشابهی استفاده می کنند.

این کشور برای تجارت با ایران هم شیوه دیگری پیدا کرده که از طریق راه آهن است و قطارهای ترکیه بارشان را تا مرز می برند و قطارهای ایرانی آنها را در نقطه مرزی تحویل می گیرند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آنادولو، وزیر بازرگانی ترکیه اظهار کرد: تجارت خارجی ترکیه از شیوع ویروس کرونا متاثر شده و ۵۰ درصد با عراق و ۸۰ درصد با ایران کاهش پیدا کرده است. وی در ادامه افزود: تجارت خارجی ترکیه در مجموع کاهش پیدا خواهد کرد اما ما تلاش می کنیم این کاهش را در سطح حداقلی نگه داریم.

ترکیه مجموعا درگذشت ۷۵ نفر را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تایید کرده و شمار بیماران کرونایی در این کشور به ۳۶۲۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تجارت ترکیه کرونا در جهان تجارت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، این روزنامه همچنین نوشت، وزارت تجارت ترکیه تایید کرد که این کشور همکاری تجاری با رژیم صهیونیستی را به طور کامل تعلیق کرده و افزود، این تصمیم تا زمانیکه کمک‌های بشردوستانه به غزه نرسد، ادامه می‌یابد.

ینی شفق همچنین گزارش کرد، اهدف استراتژی جدید تجاری ترکیه در جایگزینی بازار رژیم صهیونیستی با سایر کشورها مانند مالزی، اندونزی، چین، هند، ویتنام، اکوادور، آفریقای جنوبی، نیجریه، مکزیک، پاراگوئه و پرو است.

مقام‌های ترکیه‌ای یک تحقیق بازاریابی انجام داده و مشتریان بالقوه را مورد بررسی قرار دادند.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، ترکیه به دنبال ترغیب ایجاد روابط با کارآفرین‌های ترکیه‌ای در این کشورها برای ساماندهی مشارکت و ارائه کالاهای ملی و همینطور تضمین تغییر مسیر آن دسته از تولید کنندگانی است که به تجارت با «اسرائیل» عادت داشته‌اند و به وسیله رویدادهای تجاری آنها را به سمت بازارهای جدید رهمون کند.

بر اساس آمارهای تجارت خارجی ترکیه، در سال ۲۰۲۳ این کشور کالاهایی به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار به سرزمین‌های اشغالی صادر و ۱.۶ میلیارد دلار هم کالای اسرائیلی وارد کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است