Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-26@12:21:50 GMT

چگونه مواد غذایی گوشتی را از شر کرونا خلاص کنیم؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۱۹۶

«خدیجه رحمانی» با بیان این مطلب که همه مواد غذایی‌ها عامل انتقال کرونا نیستند، افزود: هیچ منبع علمی وجود ندارد که اذعان کند کرونا از مواد غذایی منتقل می شود یعنی مواد غذایی عامل انتقال کرونا نیستند و این ویروس برای رشد خود نیاز به بدن انسان و حیوان به عنوان میزبان دارد.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: مواد غذایی به تنهایی ناقل ویروس نیستند و فقط انتقال ثانویه از این مواد امکان دارد که این انتقال ثانویه باید پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با تاکید بر این که بیشترین عامل انتقال ویروس، انسان و حیوان است، یادآور شد: منابع غذایی دامی مانند انواع گوشت‌ها، تخم مرغ، ماهی‌ها و غیره تنها مواد غذایی هستند که عامل انتقال این ویروس به انسان محسوب می شوند.وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس تاکید می‌شود در پخت مواد غذایی گوشتی که به عنوان منابع حیوانی و احتمال ورود ویروس به بدن انسان تلقی می‌شود دقت و توجه فراوانی شود تا بتوان ویروس را کنترل کرد.شرایط پخت مواد غذاییرحمانی درباره نحوه پخت مواد غذایی جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تصریح کرد: مطالعات علمی نشان داده که مواد غذایی اگر به مدت ۳۰ دقیقه در حرارت ۶۰ درجه پخته شود، ویروس کرونا و هر نوع ویروس دیگری کاملا از بین رفته و قدرت انتقال خود را از دست می‌دهد. همچنین غذاهای پخته‌ای که در یخچال نگهداری می‌شوند، ضمن تفکیک کامل از گوشت خام، برای مصرف دوباره باید به خوبی گرم شوند.این متخصص تغذیه تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در هنگام پخت مواد غذایی گوشتی، درجه حرارت و پخت کامل آن است به همین دلیل در این روزها، مصرف غذاهای کبابی و گریل شده که احتمال خام ماندن گوشت وجود دارد، اجتناب شود.دور نگهداشتن بسته‌های مواد غذایی خریداری شده از فضای خانهرحمانی با بیان این مطلب که دست آلوده یا ترشحات حلق و بینی انسان‌ها، مواد غذایی را آلوده می‌کنند، یادآور شد: این انتقال ثانویه محسوب و تاکید می‌شود که به این امر توجه و رعایت شود یعنی همان اصولی که بارها از رسانه‌ها بر آن تاکید می‌شود مانند شستن مکرر دست‌ها هنگام  دست زدن به مواد غذایی، قبل از غذا خوردن، قبل و بعد از دستشویی رفتن و غیره چرا که شستن دست‌ها مهمترین عامل پیشگیری است.این متخصص تغذیه ادامه داد: از سویی دیگر  توصیه می‌شود با مایع ظرفشویی وسایل آشپزخانه چون تخته گوشت، کارد آشپزخانه و سایر ابزارها  که جهت قطعه قطعه کردن گوشت و مواد غذایی دامی، شست‌و شو داده شوند.وی با تاکید بر این که حتما مواد غذایی را پخته مصرف کنند و از استفاده از مواد خام و نیمه پخته جلوگیری شود چرا که حرارت دادن قاتل ویروس است، اظهار داشت: به دلیل ماندگاری ویروس بر روی سطوح همانند پاکت پیتزا یا دسته‌های پلاستیکی که به عنوان روپوش مواد غذایی استفاده می‌شود، در مواردی که غذا از بیرون تهیه می شود، به محض خرید، از این بسته ها خارج و بلافاصله دور ریخته شوند تا ویروس منتقل نشود.منبع : ایرنا

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار کرونا ویروس بیماری کرونا پیشگیری از کرونا دکتر تغذیه سلامت نیوز کرونا در ایران کرونا روی سطوح متخصص تغذیه پخت مواد غذایی عامل انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید

آب نه تنها مایع حیات که نیاز مبرم بدن برای حفظ و ارتقای سلامتی در همه سنین است بلکه به ویژه در فصل گرما که نیاز به هیدراتاسیون (آبرسانی) بیشتر می‌شود، اهمیت آن بیش از پیش افزایش می‌یابد چرا که در گرما بدن ما تمایل دارد آب بیشتری را از طریق تعریق در شرایط آب و هوایی سوزان از دست بدهد.

به گزارش مهر، بدن ما همچنین به تغذیه کافی برای جبران مواد مغذی از دست رفته و حفظ تعادل الکترولیت‌ها نیاز دارد.

یک راه ساده برای هیدراته (پر آب) نگه داشتن بدن، افزودن سبزیجات تازه به رژیم غذایی است که سرشار از مواد مغذی و همچنین محتوای آب بالا هستند، در این مطلب به برخی از سبزیجات رایج که برای آبرسانی به بدن به طور طبیعی عالی هستند، اشاره شده است.

اهمیت سبزیجات آبرسان

سبزیجاتی مانند خیار و کرفس دارای محتوای آب بالایی هستند و برای حفظ تعادل الکترولیت سالم ضروری هستند. این سبزیجات ساده نه تنها سرشار از آب هستند، بلکه در عین حال مقادیر زیادی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم دارند که به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می کنند. گنجاندن این مواد غذایی آبرسان در رژیم غذایی تابستانی نه تنها بدن را سرحال و پرانرژی نگه می‌دارد، بلکه به جلوگیری از کم آبی بدن و گرمازدگی نیز کمک می‌کند.

خیار

خیار به طور طبیعی سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی حیاتی است و محتوای آب بالایی در حدود ۹۵ درصد دارد.

کاهو

انواع کاهو حاوی حدود ۹۶ درصد آب هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای آبرسانی به بدن تبدیل می‌کند. رایج ترین شیوه مصرف کاهو در سالاد است اما همچنین می‌توان آن را به عنوان سبزی شاداب کننده نیز به تنهایی مصرف کرد.

کرفس

کرفس به طور طبیعی از حدود ۹۵ درصد آب تشکیل شده است که نه تنها آبرسان است، بلکه کالری کمی نیز دارد، که آن را به میوه‌ای ایده‌ال برای قصل گرما تبدیل می‌کند.

تربچه

تربچه یکی دیگر از سبزیجات ترد است که با حدود ۹۵ درصد آب یک سبزی آبرسان محسوب می‌شود که برای تابستان بسیار مناسب است.

کدو سبز

کدو سبز با محتوای بالای آب در حدود ۸۵ درصد، نه تنها آبرسان است، بلکه همه کاره است و می‌تواند به روش‌های بسیار جالبی استفاده شود.

گوجه فرنگی

این سبزی آبدار تقریبا ۹۴ درصد آب دارد و افزودن آن برای افزایش رطوبت به سالادها، ساندویچ‌ها و سس‌ها عالی است.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای قرمز، سبز و زرد تقریبا ۹۲ درصد از آب تشکیل شده‌اند که آنها را به یک مکمل رنگارنگ و آبرسان برای وعده‌های غذایی تبدیل می‌کند.

اسفناج

این سبزی برگ سبز حاوی حدود ۹۱ درصد آب و هم آبرسان و هم غنی از مواد مغذی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید