Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه لاهیجان با اشاره به مهم‌ترین عامل در ماندگاری فرهنگ امام حسین در جامعه اسلامی گفت: پرستاران و کادر درمانی کشور نمونه بارز توجه به فرهنگ حسینی در جامعه هستند که با شیوع کرونا به طور سبانه روزی به مردم خود خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با بیان اینکه در این شرایط کرونایی جامعه باید به فرهنگ امام حسین(ع) توجه کند، اظهار کرد: امام حسین (ع) درس‌های بسیاری برای بشریت دارند اما باید ببینیم در این شرایط کشور چه چیزی از فرهنگ حسینی و ابعاد زندگی این امام بزرگوار مورد نیاز جامعه است و به مردم آرامش روحی تزریق می‌کند تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم توجه به سیره اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص تقویت ایمان در جامعه گفت: بسیاری در این قضایا به بن‌بست رسیده و ضعف اعتقادی پیدا کردند اما اگر به سیره امام حسین (ع) توجه کنند اعتقادات افراد دو برابر می‌شود.

امام‌جمعه لاهیجان فرهنگ شیعه را فرهنگی شکست‌ناپذیر معرفی کرد و افزود: فرهنگ شیعه به دلایلی مانند داشتن فرهنگ انتظار، اعتقاد به ولی‌فقیه و پیروی از فرهنگ امام حسین (ع) شکست‌ناپذیر است‌.

سلیمانی با اذعان به اینکه قدرت‌های جهانی همواره سعی داشتند تا شیعه را در جهان اسلام بد جلوه دهند، تصریح کرد: استکبار در طول تاریخ همواره از فرهنگ شیعه و امام حسین (ع) ترس داشته و به دنبال نابودی این فرهنگ در جامعه بوده است اما با پیروزی جمهوری اسلامی و محور مقاومت فرهنگ شیعه در بین آحاد مردم در کشورهای اسلامی به فرهنگی صلح‌طلب مشهور شد.

وی با اشاره به دلایل فناناپذیر بودن فرهنگ شیعه بیان کرد: در جامعه اسلامی خدمات مختلفی مانند خدمات درمانی، اجتماعی، فرهنگی و اطلاعات باید به‌طور مساوی در بین مسلمانان تقسیم شود و تنها راه انجام این کار که منجر به بقای فرهنگ امام حسین(ع) و شیعه شده توجه به محرومین جامعه است.

امام‌جمعه لاهیجان مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) از قیام خود را برقراری عدالت اجتماعی برشمرد و گفت: نباید در جامعه موقعیت سیاسی و اجتماعی باعث از بین رفتن عدالت اجتماعی در جامعه شود زیرا امام حسین (ع) همواره در مواقع مختلف در برابر ظلم و اختلاف طبقاتی در بین جامعه اسلامی ایستاده و به محرومین نگاه ویژه‌ای داشته است.

سلیمانی با بیان اینکه اگر مردم به فرهنگ امام حسین(ع) توجه کنند بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود، افزود: در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا است عده‌ای از محرومین محروم‌تر شده و عده‌ای از افراد متأسفانه بسیاری از اقلام را احتکار کردند لذا اگر سعی داریم فرهنگ امام حسین(ع) را در جامعه پیاده کنیم دیگر شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

وی تنها راه حفظ و ماندگاری فرهنگ شیعه و امام حسین (ع) را خدمت به محرومین دانست و خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر بارها فرمودند که ای مالک نگاهت به محرومین را کاهش نده تا مبادا در جامعه اسلامی محروم، محروم‌تر بشود به همین دلیل اگر مردم خودشان و در حد توان خود به یکدیگر خدمت کنند فرهنگ شیعه ماندگار خواهد بود.

امام‌جمعه لاهیجان با اذعان به اینکه پرستاران و کادر درمانی کشور نمونه بارز توجه به فرهنگ حسینی در جامعه هستند، گفت: عده‌ای تصور داشتند که فرهنگ شیعه و امام حسین(ع) در جامعه رو به پایان است اما با شیوع کرونا پرستاران و کادر درمانی کشور به‌طور شبانه‌روزی به هم‌وطنان خود خدمت کرده و حتی گروه‌های جهادی بسیاری به کمک پرستاران رفتند تا کرونا را شکست دهند.

سلیمانی با اشاره به درس‌های امام حسین (ع) به مسلمانان تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سیره عملی خود درس‌های بسیار زیادی به مسلمانان دادند، یاری به نیازمندان، توزیع عادلانه ثروت، کمک محرومین، کمک به بدهکاران بی‌بضاعت، بخشش اموال به محرومین و حفظ آبروی افراد از مهم‌ترین سیره‌های عملی این امام رئوف به جوامع اسلامی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با درخواست از دولت در خصوص توجه به محرومین بیان کرد: مهم‌ترین درخواست امام حسین (ع) از حاکمان و مسلمانان نگاه ویژه و توجه به محرومین است به همین دلیل از دولت و بانک‌ها می‌خواهم علیرغم اینکه بسته‌های معینی و حمایتی خوبی اعطاشده است اما این حمایت‌ها کافی نبوده و باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: امام حسین عدالت اجتماعی فرهنگ جامعه ولادت امام حسین اعیاد شعبانیه امام جمعه لاهیجان فرهنگ امام حسین ع جامعه اسلامی فرهنگ حسینی کادر درمانی فرهنگ شیعه مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان

 به گزارش تابناک، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: در بیش از یکصد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد.

 تسنیم نوشت: امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات در حالی که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، چیز کمی نیست.

مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکاست و کار این دولت به جایی رسیده که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند.

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات مورد نیاز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد.

 

مدرسی با اشاره به دلیل دیگر سرکوب دانشجویان آمریکایی بیان کرد: آمریکا فرزند نامشروع خود، رژیم غاصب صهیونیستی را در حال سقوط می‌بینند و تمام ملاحظات را کنار گذاشتند و روی حقیقی خود را نشان دادند و باید از رسانه‌های وابسته به غرب سوال کرد که چرا خبری از دانشجویان آمریکایی در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و چرا سکوت اختیار کردید؟.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اختلافات بین بازار و دارایی افزود: قشر بازاری ما همواره حامی انقلاب بودند و هستند و مسئولان باید نسبت به این قشر حمایت‌های لازم را انجام دهند و باتوجه به شعار سال و اهمیت بازاریان در بخش توزیعی در عرصه بهبود تولید باید به این قشر کمک کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از این شرایط سوءاستفاده کند، ادامه داد: باید مراقب بود تا دشمن از شرایط نتواند بهره ببرد و به نفع خود استفاده کند.

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متاسفانه جمعی از تحصیل‌کنندگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سئوال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند.

مدرسی ادامه داد: دشمن در تمام اقشار ما به‌ویژه قشر تحصیل کرده نفوذ کرده است و این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

در جامعه اسلامی شراب خواری حرام است
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آن‌ها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

دیگر خبرها

  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه