Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عبدوس با بیان‌اینکه بزرگترین خیر امام حسین(ع) برای بشریت هدایت آنها است، گفت: تا سوگواری برای امام حسین(ع) در این کشور جاری است جامعه ما شکست نخواهد خورد. اگر می‌خواهید مقدمات ظهور فراهم شود باید فرهنگ حسینی را تقویت کنید.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام عبدوس شامگاه جمعه، هشتم فروردین به مناسبت ماه شعبان در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: بر اساس آیه ۱۴۰ سوره مبارکه آل عمران فرصت‌ها و روزها بین انسان‌ها گرداننده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه افزود: مردم در استفاده از زمان و فرصت‌ها دو دسته می‌شود، گروهی استفاده کرده رشد کرده و بالا می روند و از شهدا و گواهان خداوند می‌شوند، گروهی هم از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنند و جزو ظالمان محسوب می‌شوند که خداوند آنها را دوست ندارد.

 

حجت‌الاسلام عبدوس با بیان اینکه ماه رجب ماه بارش رحمت الهی بر سر همه بود اما ماه شعبان ماه رحمت خاص خداوند است، تصریح کرد: اگر کسی در این ماه استغفار کند به اندازه ستارگان آسمان گناه داشته باشد خداوند او را می‌بخشد.

 

این استاد حوزه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) ابراز کرد: حضرت رسول(ص) فرمودند: در ماه شعبان بسیار صدقه بدهید که خداوند روز قیامت آن را بزرگ خواهد کرد؛ شعبان ماه پیامبر(ص) است بر اساس روایات هر کس در این ماه روزه بگیرد به پیامبر(ص)‌ کمک کرده است، پیامبر(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) کل شعبان را روزه می‌گرفتند و آن را به ماه مبارک رمضان وصل می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه خداوند در ماه شعبان یک حراج واقعی از رحمت و مغفرت خود را قرار داده است، اظهار کرد: بنابراین سعی کنید در این ماه از هر عمل خیری غافل نشوید.

 

حجت‌الاسلام عبدوس با تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع)، بیان کرد: بشریت مرهون ایثار و فداکاری امام حسین(ع) برای نگهداری دین و معرفت است، امام حسین(ع) زندگی بسیار بابرکتی داشتند، پیش از ولادت ایشان خبر شهادت حضرت(ع) آمده بود، پیامبر(ص) دعا کردند که در کشته شدن ایشان برکت قرار داده شود.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برکت در این است که خیر زیادی در آن وجود داشته باشد، گفت: خداوند می‌فرماید: ما قرآن را در شب بابرکت نازل کردیم که معادل هزار شب ارزش دارد؛ هر کس این شب را درک کرده و هر کار خیری انجام داد ارزش آن هزاران برابر محاسبه می شود.

 

وی با بیان اینکه باید در عمر، علم، پول، قدرت و مسئولیت ما خیر وجود داشته باشد، تاکید کرد: در این ماه از خداوند بخواهیم که در همه آنچه داریم خیر و برکت  قرار داده شود. خیر و برکت فقط در علم و قدرت زیاد نیست.

 

حجت‌الاسلام عبدوس درباره بزرگترین خیر شهادت امام حسین(ع) برای بشریت، گفت: بزرگترین خیر شهادت امام حسین(ع) برای بشریت هدایت و رهیافتگی است، که ما هزاران بار آن را در نماز از خداوند درخواست می‌کنیم که خداوند در قرآن هم بر آن تاکید کرده است.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: خون امام حسین(ع) در سال های پس از شهادت تا امروز بزرگترین عامل هدایت بشریت بوده است، حسینیه‌ها در کنار مساجد انسان‌های خوب فراوانی را تربیت کرده اند که خدا، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را شناختند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا سوگواری برای امام حسین(ع) در این کشور جاری است جامعه ما شکست نخواهد خورد. اگر می‌خواهید مقدمات ظهور فراهم شود باید فرهنگ حسینی را تقویت کنید. مردم زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کنند.

 

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهدی باوران سبک زندگی منتظرانه مکتب امام حسین ع و عاشورا حجت الاسلام عبدوس استاد حوزه امام حسین ع ماه شعبان پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی

به گزارش قدس آنلاین، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنج لیگ برتر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته مهم این دیدار حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس درون دروازه این تیم پس از غیبت طولانی مدت به دلیل مصدومیت بود که توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا با ۱۱ کلین شیت پشت سر سید حسین حسینی و حسین پورحمیدی دروازه‌بانان تیم‌های استقلال تهران و تراکتور در رده دوم قرار بگیرد.

تنها پنج هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر زمان باقی است و اختلاف بیرانوند با صدر جدول کلین شیت ۳ عدد است و اگر دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس خواهان دریافت جایزه دستکش طلایی است باید حداقل در چهار بازی از پنج دیدار تیمش، دروازه خود را بسته نگه دارد.

پرسپولیس در این پنج هفته، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در قائمشهر میهمان نساجی خواهد بود، شاگردان «اوسمار ویه‌را» پس از آن باید در روز ۲۲ اردیبهشت رو در روی هوادار قرار گیرند. سرخ‌ها در هفته بیست و هشتم، میزبان استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی خواهند بود و در دو هفته پایانی به ترتیب رو در روی شمس آذر در قزوین و مس رفسنجان در تهران قرار خواهند گرفت.

بیرانوند در این پنج بازی کار راحتی نخواهد داشت و در صورتی که رقبای او نتوانند دروازه خود را بسته نگه دارند، دروازه‌بان پرسپولیس می‌تواند بار دیگر جایزه دستکش طلایی را از آن خود کند.

اما آنچه مشخص است رقابت اصلی برای کسب دستکش طلایی میان سید حسین حسینی دروازه بان استقلال حسین پورحمیدی دروازه بان تراکتور است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود