Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهعلی محمد زورآوند معاون هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش ۴۱ درصدی بارش‌های استان نسبت به سال زراعی گذشته خبر داد و گفت : سامانه بارشی که اکنون در جو استان فعال است، تا روز دوشنبه بارندگی به همراه خواهد داشت.

او با اشاره به سامانه بارشی که در جو استان فعال است، گفت : ادامه فعالیت این موج را تا روز دوشنبه (یازدهم فروردین) خواهیم داشت که البته شدت چندان زیادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیشتر بارش این سامانه برای منطقه اورامانات خواهد بود و در شهر کرمانشاه بارش چندان زیادی نداریم، گفت: ممکن است امشب بارش‌ها در شهر کرمانشاه و نواحی شرقی استان قابل قبول باشد، اما در روز‌های آتی عمده بارش را در منطقه اورامانات خواهیم داشت که احتمال آبگرفتکی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش دما به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار هم یاد و گفت: احتمال دارد با فعالیت این سامانه بارشی دمای شهر کرمانشاه به صفر درجه سانتی‌گراد نزدیک شود، اما دمای زیر صفر نخواهیم داشت.

او اشاره‌ای هم به وضعیت بارش‌های سال زراعی جاری استان داشت و افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۷۴ میلی‌متر بارندگی در سطح استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد کاهش یافته، اما نسبت به میانگین بلندمدت یک درصد بیشتر شده است.

زورآوند بیشترین بارش استان را نیز مربوط به پاوه با حدود ۴۹۲ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: کمترین بارش را نیز از سومار و به میزان ۱۴۷ میلی‌متر داشتیم و بارش خود شهر کرمانشاه نیز به ۴۳۱ میلی‌متر رسید.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه درباره پیش‌بینی بارش‌ها در فروردین ماه گفت: هنوز پیش‌بینی بلندمدت فصل بهار از سوی سازمان هواشناسی اعلام نشده، اما بررسی وضعیت جوی طی ۱۰ روز آینده در استان نشان می‌دهد که با عبور این سامانه بارشی تا اواخر هفته آینده بارش قابل توجهی در سطح استان نخواهیم داشت .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست وضعیت جوی وضعیت آب و هوا برودت هوا سامانه بارشی شهر کرمانشاه سال زراعی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد

میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

بر این اساس بجنورد ۶.۵ میلی متر، آشخانه ۵.۱ میلی‌متر، راز ۴.۹ میلی‌متر، شیروان ۱۱.۹ میلی‌متر و صفی‌آباد ۵.۵ میلی‌متر بارندگی را ثبت کردند.

همچنین ۱۰.۷ میلی متر بارش در فاروج را شاهد بودیم.

ایستگاه کلات اسفراین با ۳۵.۶ میلی‌متر بیشترین بارش را طی گذر سامانه بارشی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 750744

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ادامه بارش باران در کرمانشاه
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال