Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسماعیل اکبری، رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پیام خود که در اختیار ایرنا قرار گرفته، آورده است: 

توفیق خدمت به پاک ترین مردم روی زمین را در صف مقدم به حضور مبارکتان تبریک گفته و برایتان از پیشگاه حضرت باریتعالی طلب پیروزی عالمانه دارم. امروز بحمدالله مسئولین امور اجتماعی کشور موضوع فاصله گذاری اجتماعی (یا فیزیکی) را همراه با پشتیبانی های اقتصادی مورد عنایت قرار داده اند و آن را با قدرت پیگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شما بهتر از بنده می دانید که این اقدام اگرچه واجب است، اما کافی نیست.

این قدمی است برای پیشگیری از انتقال ( …, Transmissions ) اما آنچه را که اتفاق افتاده است بر نمی گرداند. الان عده ای در قالب افراد تماس یافته ( contact persons )، ناقلین سالم نما و ناقلین با نشانه های خفیف و بیمارانی که گاهی با توصیه های ما در منزل مانده اند، کانون های حفظ ویروس در کشور هستند.

 به این گروه می توان ترخیص یافتگان را در دوره انتقال هم اضافه کرد که بر اساس موازین علمی عدد دقیقی را نمی توان برای این دوره مرقوم داشت.  

این وظیفه کشف موارد ذکر شده به گوشه ای کشاندن ویروس ( Isolation ) است. دنیا برای این مرحله نمونه گیری های آزمایشگاهی را توصیه کرده است، بدیهی است اگر کیت کافی، آزمایشگاه استاندارد و سرعت و زمان و پول لازم را داشته باشید، این عمل مناسبی است که می توانید با نمونه گیری های وسیع تر، موارد را کشف و ایزولاسیون واقعی انجام دهید.

وقتی نقاهتگاه های شما پر از افرادی شد که علامت مهمی از بیماری را ندارند، اما شما برای ایزوله کردن ویروس از آنها مراقبت می کنید، می توان گفت که پاسخ مناسبی برای دنیا و مردم خود، حداقل از دریچه علمی دارید.

اما اگر کیت به تعداد کافی یا کیفیت یا عدد مورد قبول شما در اختیارتان نیست، به توصیه وزارت بهداشت می توانید از ساختار قدرتمند شبکه (نظام PHC ) که در جهان از انحصارات به حساب می آید و امروز به ساختارهای دیجیتال هم مجهز شده است، استفاده کنید و با ارزیابی های اپیدمیولوژیک، آن گروه هایی را که ذکر کردم پیدا کرده و تا طی دوره انتقالی ایزوله کنید.

آنچه در اختیار دارید یعنی امکان تماس با همه مردم از طریق نظام شبکه و بهره گیری از سازمان های مردم نهاد، بسیج و مردم را دست کم نگیرید، این امکانی است که به شما قدرت می دهد و شما را در مقابل مردم و دنیا سربلند خواهد کرد.

آنچه مرقوم شد برای اکثر نقاط کشور قابلیت اجرایی دارد، اما بعضی نقاط یا شهرها مثل قم یا مناطقی از گیلان است که نشت ویروس در جامعه اتفاق افتاده است، در اینجا شما باید به دنبال بیماران باشید قبل از بدحال شدن) آنها را که به اجبار به شما مراجعه خواهند کرد (همه گروه های ذکر کرده قبل را کشف و اجباراً در مراکز نقاهتگاهی مراقبت و عندالزوم به بیمارستان ها بفرستید.

لطفاً اشتباه قبلی که نقاهتگاه ها فقط برای پذیرش بیماران پس از ترخیص است را تکرار نکنید و احترام آن را در قالب نظام شبکه ارائه خدمات نگهدارید و جزیی از شبکه بدانید.

اگر کیت کافی در اختیار داشتید، در این گونه شهرها برای رعایت اقتصاد سلامت و کشف و ارائه اعداد درست و علمی با نظر متخصصین اپیدمیولوژیست و امکاناتی که در اختیار دارید، یک مطالعه برای  کشف ASIR و ASMR انجام دهید. اعداد مورد نیاز را همکاران اپیدمیولوژیست اعلام می کنند که چند نفر بیمار در بیمارستان، چند نفر contact persons، چند نفر مشکوک اجتماعی و چند نفر با علائم خفیف و چند نفر بدون علامت باید در مطالعه شما با استفاده از کیت مورد ارزیابی قرار گیرند و آن وقت بر اساس داده های کشف شده، برنامه ریزی غربالگری خود را با استفاده از همان نظام شبکه انجام دهید.

روسای محترم دانشکده/دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، شما امروز سرداران صف اول در نظام ارائه خدمات هستید و به همین دلیل پاسخگویان اصلی به مسئولین و مردم هستید.

کمتر از ۲ هفته دیگر شما باید این سوال مهم مسئولین کشور و مردم پاسخ دهید که برای حل مشکل و ایزوله کردن ویروس چه کرده اید. امید داریم هر قدمی که برمی دارید موثر باشد که در آن صورت خداوند هم قبول کرده و مورد عنایت مسئولین و مردم هم خواهد بود

امروز تولد مولایمان حسین بن علی (علیه السالام) روز پاسدار است که عزت و قربش در درگاه الهی مورد تائید دوست و دشمن است، این وجود مبارک را قسم می دهم که واسطه شفاعت شوند و شما را در این جدال بزرگ موفق و ایران اسلامی را سربلند فرمایند.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی چند نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فردا   دوشنبه  ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و تامین اجتماعی استان از ساعت ۹:۰۰ الی۱۰:۰۰   و مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی،حمل و نقل و ترافیک استانداری  و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از ساعت   ۱۰:۰۰  تا 11با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و از طریق تلفن ۱۱۱ به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم عزیز خواهند بود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس