Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@05:41:26 GMT

خطر در کمین روستاهای هدف گردشگری الیگودرز

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۳۴۶

خطر در کمین روستاهای هدف گردشگری الیگودرز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، در این شرایط پیچیده شهرها و کنترل شدید مبادی ورودی کسانی که توجه به هشدارهای مسئولان نمی‌کنند از شهرها فرار کرده و به روستاها روانه می‌شوند که این مسئله می‌تواند یک زنگ خطر جدی برای روستاهای الیگودرز باشد با توجه به این که روستاها فاقد امکانات درمانی هستند این امر می تواند فاجعه بزرگی را رقم بزند و منجر به تلفات بسیاری از اهالی این مناطق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بسیاری از مردم چنین می‌اندیشند با توجه به این‌که شاید تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در روستاها دیده نشده، روستاها می‌توانند مکان‌های امنی برای دورماندن از ویروس باشند این در حالی است که با رفت و آمد به شهرها و سفر شهری‌ها به روستاها، ویروس می‌تواند در میان روستاییان هم پخش شود و آنها را نیز آلوده کند.

بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس این است که در خانه‌هایمان بمانیم و فضای خانه را امن‌ترین مکان بدانیم و روستاییان هم نباید به شهرها بروند و با سوغات کرونا به روستایشان برگردند تا این ویروس نتواند به روستاها منتقل شود.

در شهرستان الیگودرز روستای فرسش پایلوت کاشت موسیر در کشور انتخاب شده و بهترین و پر بازده ترین گیاه دارویی موسیر است که این امر باعث جذب گردشگر فراوانی در این منطقه و همچنین روستای گایکان ( تولید کننده گل و گیاهان دارویی)  شده است.

همچنین پیست بین‌المللی اسکی فرسش که هم اکنون پوشیده از برف است ظرفیت بزرگ گردشکری به شمار می رود و هر ساله باعث جذب گردشگر فراوانی می شود این در حالیست که 

رئیس اداره ورزش ورزش و جوانان شهرستان الیگودرز اعلام کرده هیچ ورزشکار و گردشگری را به این پیست راه نمیدهیم .

یکی دیگر از خطراتی که دو  روستای گردشگری فرسش و گایکان را بشدت تهدید می‌کند مجاورت این دو  روستا  به استان اصفهان و مرکزی است که روستای فرسش با دو راه خاکی به شهرستان‌های فریدونشهر و بویین و میاندشت اصفهان متصل می شود و روستای گایکان نیز به شهر خمین و گلپایگان و این خود  میتواند در صورت کنترل نشدن فاجعه به بار بیاورد.

متاسفانه کمبود نیروی انسانی، گستردگی مراتع و دشت های الیگودرز و از طرفی لجاجت برخی افراد خودخواه در استفاده از اماکن گردشگری و طبیعت بکر این دو منطقه ساکنان آنها را تهدید می‌کند.

اگر چه دهیاران روستاهای فرسش و گایکان با همکاری شورای اسلامی و بسیج و نیروهای محلی برخی ورودی های این دو روستای گردشگری را کنترل می‌کنند،اما همین جمعیت که در دامنه کوه‌های بلند الیگودرز بساط می گسترانند کافیست تا دیار گل و بلبل گایکان و سرزمین چشمه ساران و لاله‌های واژگون و ورزش‌های زمستانی فرسش را آلوده به ویروس کرونا کند.

به هر حال آنچه دهیاران و شورای اسلامی و اهالی این دو روستا و سایر روستاهای الیگودرز امروز از مسوولان مطالبه میکنند  امنیت و سلامتی است  که انتظار  دارند نیروی انتظامی با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی مانع ورود افراد و گردشگران به روستا شود.

 مسئولان شهرستان برای مقابله با این ویروس منحوس آنچه در توان داشتند انجام دادند اما مردم هم بایستی مراقب سلامتی خود و جامعه باشند و با عدم حضور در طبیعت و روستاها  آرامش را به جامعه تزریق کنند.

الیگودرز در شرق لرستان قرار دارد و تا کنون چهار بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان جان باختند.

کد خبر 496036 برچسب‌ها استان لرستان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان لرستان كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز سه شنبه از یک حمله هوایی علیه مواضع تشکیلات تروریستی داعش در سلسله کوه‌های حمرین خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از دریافت اطلاعات گسترده و دقیق از سوی سرویس اطلاعات نظامی و همکاری با نیروهای امنیتی دیگر، نیروی هوایی عراق با استفاده از جنگنده اف ۱۶ یک حمله هوایی علیه مخفیگاه عناصر داعش در سلسله کوه‌های حمرین انجام دادند.

در این عملیات هوایی تعدادی از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند.

«محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی نیز روز گذشته تاکید کرد که این نیروها موفق شدند طی یک کمین منحصر به فرد در اطراف روستای المبدد واقع در شرق تلال حمرین در استان صلاح الدین ۲ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از به دست آمدن اطلاعات دقیق و شناسایی محل نفوذ عناصر تروریست صورت گرفت.

التمیمی اضافه کرد: کمین نیروهای حشد شعبی در روستای المبدد ضربه دیگری به پیکره تشکیلات تروریستی داعش در منطقه حمرین وارد آورد.

کد خبر 6086299

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳