Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:37:40 GMT

صندوق بین المللی پول: قطعا وارد رکود شده‌ایم!

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۳۶۹

صندوق بین المللی پول: قطعا وارد رکود شده‌ایم!

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستالینا جیورجیوا که در یک کنفرانس خبری مربوط به کرونا حضور یافته بود، با اشاره به ناتوانی کشورهای در حال توسعه برای تامین مالی مقابله با این ویروس مرگبار گفت: اقتصاد جهانی به رکود کشیده شده و واضح است که وارد رکود شده ایم. بحرانی بدتر از بحران رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نیاز کشورهای در حال توسعه را ۲.۵ تریلیون دلار ارزیابی کرد و گفت: جبران کردن خساراتی که در هفته های اخیر به اقتصاد کشورها وارد آمده، برای برخی از دولت ها بسیار دشوار است و منابع داخلی آنها، پاسخگوی پاسخی که باید به این بحران داده شود نیست.

او با اعلام این‌که تاکنون بیش از ۸۰ کشور از این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا درخواست کمک کردهاند گفت: ما می دانیم که منابع آن ها برای اقدام به تنهایی کافی نیست و برای همین می خواهیم کاری بیشتر، بهتر و سریع تر برای آن ها در غلبه بر بحران انجام دهیم.

قرار است آمریکا ۷۸ میلیارد دلار حق عضویت خود را به این نهاد در روزهای آتی پرداخت کند که این مساله باعث افزایش قدرت وام دهی این نهاد خواهد شد.

وی هم چنین با استقبال از اجرایی شدن بسته حمایتی دو تریلیون دلاری آمریکا برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر ویروس کرونا گفت: از شنیدن اینکه بزرگ ترین اقتصاد جهان با تمام توان به مقابله با کرونا رفته است، خوشحال شدم. اکنون زمان آن رسیده است که بیشتر از حرف زدن به فکر عمل کردن باشیم چرا که مساله زمان برای به حداقل رساندن پیامدهای اقتصادی این ویروس ضروری است.

جیورجیوا، ظرفیت اولیه در نظر گرفته شده برای اعطای وام به کشورها را ۵۰ میلیارد دلار اعلام کرد اما افزود که صندوق آماده است در صورت لزوم تا یک تریلیون دلار اعتبار برای مواجهه با کرونا اختصاص دهد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 روز پاسدار جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی صندوق بین المللی پول رکود کروناویروس کروناویروس نوروز 99 روز پاسدار جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود اسدی توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

اسدی با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، ادامه داد: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان می‌گوید: انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

وی اضافه کرد: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان