Web Analytics Made Easy - Statcounter

بورس در سومین روزکاری خود نیز با چراغ سبز به کار خود پایان داد.

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۱۱ هزار و ۲۵۴ واحد رشد به رقم ۵۳۲ هزار و ۵۲۲ واحد رسید. 

معامله‌گران امروز ۷۰۶ هزار معامله انجام دادند که ۳۶ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال ارزش داشت.

گلوکوزان، بانک‌های ملت و تجارت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، سالمین و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای پربیننده بورس را تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک ملت، گروه مپنا، همراه اول، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، توسعه معادن و فلزات، بانک پاسارگاد و پتروشیمی جم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از فرابورس چه خبر؟

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۹ واحد صعود رقم ۶۸۶۴ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار نیز ۴۱۱ هزار معامله به ارزش ۲۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال ثبت کردند.

فرابورس، سنگ آهن گهر زمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، تولید نیروی برق دماوند، صنایع ماشین‌های اداری ایران، فولاد هرمزگان جنوب و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و صنایع ماشین‌های اداری ایران نمادهای پربیننده فرابورس را تشکیل دادند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ بورس فرابورس بازار سرمایه شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد