Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:27:57 GMT

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سرپل‌ذهاب آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۵۲۳۴

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سرپل‌ذهاب آغاز شد

محبت جمالی نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای تصمیم ملی ستاد مبارزه با کرونای کشور تمام مسیرهای ورودی فرعی به شهرستان سرپل ذهاب مسدود شده و تنها در مسیر اصلی نیز با نظارت مستقیم نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر و ثبت احوال تردد انجام می شود.
وی اظهارداشت: مردم در این وضعیت به دلیل حفظ سلامت جامعه و مقابله با شیوع بیماری کرونا در شهرستان نهایت همکاری را در اجرای طرح داشته و از تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: درخانه ماندن بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال بیماری و مقابله با شیوع بیماری ویروسی کرونا است که امید داریم مردم فهیم شهرستان در اجرای آن مشارکت لازم را داشته و از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند تا این بیماری به طور کلی ریشه کن شود.

جمالی نیا ادامه داد: کادر پزشکی و درمانی شهرستان سرپل ذهاب از همان آغاز شیوع ویروس کرونا در خط مقدم هستند از این رو باید دستگاه های اجرایی نیز با تدابیر خاص اندیشیده شده بیش از پیش همکاری لازم به عمل آورند تا وضعیت شهرستان به صورت کامل تحت پوشش نظارتی قرار گیرد.

او اضافه کرد: مبادی خروج و ورود شهرستان باید با همکاری اداره راهداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، نماینده ثبت احوال و نماینده فرمانداری تحت پایش و کنترل جاده ای قرار گیرد و از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان و همچنین از خروج پلاک خودروهای بومی به خارج از شهرستان با جدیت و سختگیرانه خودداری شود.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: گردنه پاطاق مهم ترین اعمال قدرت انسداد و کنترل جاده ای است، از این رو تمامی خودروهای مهمان در سرپل ذهاب و منطقه ظرف مدت ۷۲ ساعت باید شهرستان را ترک کنند در غیر این صورت توقیف خواهند شد.

جمالی نیا اظهار داشت: با توجه به اعمال سختگیرانه و تعطیلی عمده واحدهای صنفی شهرستان در جهت حفظ سلامتی مردم، باید اماکن عرضه مواد غذایی و فروشگاه ها تقویت شوند و از لحاظ تامین مایحتاج اساسی مردم کم و کاستی نباشد.

وی ادامه داد: چاپخانه هایی که به چاپ اعلامیه ختم و بنر می پردازند پلمب خواهند شد و همچنین با آرایشگاه های مردانه و زنانه که به صورت مخفیانه مبادرت به فعالیت دارند برخورد قاطعانه خواهد شد.

وی همچنین گفت: برای کارکنان اداراتی که از شهرستان های دیگر روزانه به سرپل ذهاب تردد دارند باید برای اسکان در سرپل ذهاب و یا اعمال مرخصی کاری و در صورت تردد روزانه تدابیر خاصی اندیشیده شود.

جمالی نیا گفت: ورود به بوستان های شهرستان با همکاری شهرداری مسدود شود و با اعمال تشدید کنترل تجمع در اماکن عمومی در جهت حفظ سلامتی مردم و مقابله با بیماری کرونا با جدیت برخورد صورت گیرد.

وی از ادامه مستمر ضدعفونی و گندزدایی خیابان ها و محلات سرپل ذهاب خبرداد و گفت: اقدام های پیشگیرانه برای مقابله ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

وی به مردم توصیه کرد برای قطع زنجیره انتقال کرونا در منزل بمانند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا پایان روز هشتم فرردین آمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۹۹ نفر رسیده که ۲۴ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۵۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۲۱ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۱۰ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند. 

برچسب‌ها سرپل ذهاب ویروس کرونا کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب ویروس کرونا کرمانشاه سرپل ذهاب ویروس کرونا کرمانشاه سرپل ذهاب جمالی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است