Web Analytics Made Easy - Statcounter

 با وجود  تاکید دولت مبنی بر پرهیز مردم از مسافرت و بازگشت سریع مسافران به شهرهای خود برای کنترل کامل بیماری کرونا، هنوز  می‌توان دهها  خودروی دارای پلاک مناطق مختلف کشور  بویژه خوردوهای با پلاک تهران را در خلخال مشاهده کرد.

 استاندار اردبیل روز پنجشنبه از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ، مسدود شدن کلیه مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان  و جلوگیری از  ورود خودرو غیربومی به داخل شهرها از بامداد روز جمعه خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته اکبر بهنام جو، صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است.

در حالی که به گفته استاندار اردبیل نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو باید صورت گیرد ولی سوال اینجاست که این همه خودروی غیر بومی با پلاک مناطق مختلف کشور چگونه وارد شهر خلخال شده و در  معابر عمومی این شهر براحتی تردد می‌کنند .

برخی شهروندان خلخالی می گویند که  این مسافران یا به تازگی وارد این شهر شده‌اند و یا احتمالا از قبل در خلخال بودهاند اما به هر حال باقی ماندن آنها و عدم خروج از شهر نشانگر بی توجهی انها به قانون بوده و مسوولان باید با آنها برخورد کنند.

 براساس قانون، خودروی افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف شده و  همچنین جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در دستور کار قرار دارد.

 سرهنگ شاپور ندایی فرمانده پلیس راه اردبیل به خلخال روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از اعمال قانون برخورد با مسافران غیر بومی در جاده های منتهی به این شهرستان خبر می‌دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال بهداشت و سلامت اکبر بهنام جو ویروس کرونا خلخال بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است

به گزارش خبرآنلاین ،فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، آن فرد در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

ایسنا در خبری نوشت:سرهنگ اسماعیل کشمیری ـ فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در همایش توجیهی- آموزشی حج تمتع به زائران توصیه کرد به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند و از بردن برخی داروهای گیاهی همچون «شیرین بیان» به سرزمین وحی خودداری کنند.

او اضافه کرد: مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است.

کشمیری با تاکید بر اینکه عربستان قوانین سختگیرانه‌ای درباره مواد مخدر دارد، گفت: ما در گیت‌های فرودگاه، نظارت سختگیرانه‌ای خواهیم داشت و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر را نخواهیم داد.

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، آن فرد در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

کشمیری همچنین از زائران خواست با نصب سامانه «پلیس من» از مواردی همچون وضعیت مالیاتی خود اطلاع یابند تا به عنوان مثال در زمان خروج از کشور مشکل مالیاتی نداشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) همچنین به مدیران کاروان‌ها و زائران توصیه کرد مراسم بدرقه را در مساجد و حسینیه‌ها انجام دهند و محدودیت‌های فرودگاهی را در نظر بگیرند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904037

دیگر خبرها

  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست قرار دارد؟
  • سفر بدون ویزا به چین تمدید شد
  • چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در شاهرود/ ۵ نفر دستگیر شدند
  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است