Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،تهامی مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و مجری طرح گفت: محفظه ایزوله قابل حمل بیمار که با هدف ایزوله کردن بیماران عفونی دارای اپیدمی (همچون کرونا)، افراد در معرض حملات شیمیایی و سایر حملات بیولوژیک مورد استفاده قرار می گیرد، به همت یک تیم تحقیقاتی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طراحی و ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این وسیله می تواند با ایزوله کامل بیمار، از پخش و پراکندگی عامل ویروسی، میکروبی و شیمیایی در هنگام انتقال بیمار به آمبولانس و همچنین جابجایی بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان به میزان قابل توجهی جلوگیری و از این طریق از آلوده شدن اعضای کادر درمان، پزشکان و پرستاران به بیماری جلوگیری کند.

مجری طرح گفت: این محفظه با توجه به اعلام نیاز فوری و بنا به شرایط اضطراری کشور در رابطه با بحث کرونا در ۱۵ روز تلاش شبانه روزی تیم تحقیقاتی دانشگاه طراحی و ساخته شد.

تهامی ادامه داد: همه امکانات استفاده شده در آن بر اساس استانداردهای به کار رفته در نمونه های مشابه چینی و آمریکایی و با توجه به محدودیت‌های زیاد موجود در حوزه قطعات الکتریکی و مکانیکی در ایران، طراحی و ساخته شده است و به لحاظ قیمت در حدود یک دهم نمونه های خارجی و نصف نمونه مشابه داخلی ( با امکانات کمتر) آن است.

او گفت: این دستگاه مورد تایید معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد مشهد و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز قرار گرفته است و در صورت حمایت و تامین اعتبار لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مبارزه با کرونا و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می تواند به تعداد لازم و به سرعت تولید و در دسترس بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار گیرد.

 

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند