Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@11:52:53 GMT

بیش از ۹۴۱ هزار نفر توسط حوزۀ بهداشت قزوین غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۱۳۰

بیش از ۹۴۱ هزار نفر توسط حوزۀ بهداشت قزوین غربالگری شدند

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین گفت: غربالگری جمعیت توسط حوزه بهداشت به صورت تلفنی و حضوری برای ۹۴۱ هزار و ۴۱۴ نفر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و در استان قزوین، اقدامات مختلفی از سوی مسؤولان و گروه‌های جهادی و مردمی برای کاهش شیوع این ویروس صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع گستردۀ این ویروس در استان قزوین، تلاش کادردرمانی، بهداشتی و پرستاران قابل توجه است که از آنها به عنوان مدافعان سلامت یاد می‌شود.

در راستای گسترش شیوع این ویروس منحسوس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به راه‌اندازی سامانۀ خوداظهار کرده تا مردم با مراجعه به این سامانه، وضعیت سلامتی خود را ثبت کنند.

سامانۀ خوداظهاری کرونا قابل استفاده برای مردم تمام استان‌های کشور از جمله مردم استان قزوین است و با آغاز فعالیت آن، مردم این استان نیز اطلاعات خود را در آن ثبت کرده‌اند.

محمدحسن ارداقیان، سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام مردم در سامانۀ خوداظهاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: از آغاز به کار این سامانه تا امروز، ۱۱۶ هزار و ۵۱۳ نفر در سامانۀ خوداظهاری وزارت بهداشت به نشانی  salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند. 

وی افزود: همچنین، غربالگری جمعیت توسط حوزه بهداشت به صورت تلفنی و حضوری برای ۹۴۱ هزار و ۴۱۴ نفر انجام شده است.

ارداقیان اضافه کرد: باتوجه به اینکه با شیوع کرونا، مراکز خدمات جامع سلامت نیز با ساعات کاری بیشتری فعال بوده، تعداد بیماران ویزیت شده توسط پزشکان این مراکز تا امروز شامل ۱۸ هزار و ۴۵۳ نفر است.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم تا در آگاه سازی مردم برای ورود اطلاعات خود در این سامانه همکاری کنند چراکه ثبت‌نام افراد در این سامانه می‌تواند در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موثر باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارداقیان علوم پزشکی قزوین غربالگری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است