Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@00:30:04 GMT

۳۰ تخت مجهز به icu به بیمارستان رازی رشت اضافه شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۴۳۲

۳۰ تخت مجهز به icu به بیمارستان رازی رشت اضافه شد

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش ۳۰ تخت مجهز به icu بیمارستان رازی رشت خبر داد و گفت: شاخص‌های درمانی و بهداشتی گیلان هنوز با نرم متوسط کشوری فاصله دارد. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 30 تخت به ظرفیت icu مرکز درمانی رازی رشت اضافه شده است اظهار داشت: با توجه به 8 تخت قبلی هم‌اکنون تعداد تخت‌های icu مرکز درمانی رازی رشت به 38 عدد افزایش پیدا کرد که این امر در روند خدمت رسانی به بیماران موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از صرف اعتبار بالغ بر 80 میلیارد ریال برای افزایش این 30 تخت خبر داد و بیان کرد: این تعداد تخت جدید در فضای 500 متری از بیمارستان رازی رشت استقرار یافتند و همه آنها با تجهیزات کامل و جدید همراه هستند.

وی به علت افزایش این تعداد تخت در بیمارستان رازی رشت اشاره و تصریح کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در گیلان و لزوم ارائه خدمات بیشتر به بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی بودند تصمیم گرفتیم که زمینه و شرایط لازم برای افزایش 30 تخت به icu مرکز درمانی رشت را فراهم کنیم.

آستان قدس دومین محموله ماسک‌های N95 را وارد کرد / 370 هزار ماسک در اختیار بیمارستان‌ها‌ قرار گرفتبهبود 121 بیمار کرونایی در کرمان / 1641 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های کرمان بستری شدندترخیص 7000 بیمار حادتنفسی از بیمارستان‌های گیلان / شرایط ‌تحت کنترل است

سالاری با بیان اینکه پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در گیلان تخت‌های بیمارستان رازی به‌طور کامل به بیماران کرونایی اختصاص یافت خاطرنشان کرد: با شروع وضعیت بحرانی در گیلان مقرر شد که بیمارستان رازی رشت به‌عنوان سانتر بستری بیماران کرونایی باشد و تمام ظرفیت این مرکز درمانی با 307 تخت به این بیماران خدمات‌دهی کرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گیلان از آمادگی تخت‌های مجهز بیمارستان رازی رشت برای پذیرش بیماران کرونایی خبر داد و افزود: تخت‌های مرکز درمانی رازی با کمک خیران و مساعدت‌های ملی در کوتاه‌ترین زمان به تجهیزاتی از قبیل ونتیلاتور، مانیتور و سایر ملزومات مراقبت‌های ویژه مجهز شدند و آمادگی مراقبت از بیماران مبتلا به ویروس کووید 19 را داریم.

وی با اشاره به تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای این تخت‌ها اظهار داشت: فضای جدید ایجاد شده در بیمارستان رازی رشت به نیروی انسانی جدید و تازه نفس احتیاج دارد که این امر را با کمک مسئولان استانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری می‌کنیم تا در اسرع وقت icu جدید راه‌اندازی شده در این مرکز درمانی کار خود را آغاز کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شاخص‌های درمانی و بهداشتی این استان هنوز با نرم متوسط کشوری فاصله دارد عنوان کرد: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گیلان از استان‌های هم‌تراز خود فاصله دارد و از این رو قصد داریم با کمک استاندار، وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه کمبودها و محرومیت‌ها را تا حد امکان برطرف کنیم و به مردم استان بهتر خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام/613/.ش

R7877/P/S6,71/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا بیمارستان رازی رشت مرکز درمانی تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد

 ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم آباد اظهار کرد: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر می‌باشد که این روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار و شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رییس جمهور به استان شاهد کلنگ زنی آنها باشیم.

استاندار لرستان ادامه داد: بیمارستان نیایش خرم آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت بیان کرد: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع خدمات درمانی شامل اسکان بیماران بوده و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رییس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رییس جمهور باشیم بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش بینی نشده است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد دارای تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و تمام رشته‌ها را در اجرای ان پیش بینی شده است.

این پروژه درمانی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و در جریان سفر هیات دولت به استان جهت تکمیل این پروژه درمانی سه هزار میلیارد ریال مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ است.

افتتاح بیمارستان جنرال نیایش نقش مهمی در برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی در استان خواهد داشت و در کنار این موضوع برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و قابلیت افزایش ظرفیت تا حدود ۵۸۰ تخت را دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت